Δίαιτα

Σώμα αξιοζήλευτο που ακτινοβολεί υγεία: Θερμίδες ή λιπαρά;

05 Δεκεμβρίου 2015
3 λεπτά να διαβαστεί

«Θέλω να χάσω βάρος, αλλά να είναι λίπος»! Πόσες φορές έχουμε ακούσει τη συγκεκριμένη φράση από τους πελάτες μας...! Η επόμενη πρόταση έρχεται σαν επιστέγασμα της προηγούμενης: «Μα δεν καταναλώνω μεγάλη ποσότητα λιπαρών τροφίμων! Τι φταίει»;

Η θερμίδες που πρέπει να καταναλώνει το κάθε άτομο ξεχωριστά είναι διαφορετικές και καθορίζονται από πολλούς παράγοντες, όπως το ύψος, η ηλικία, η φυσική δραστηριότητα που κάνει ο καθένας κ.λπ. Οι θερμίδες μπορεί να είναι κενές, δηλαδή να μην μας προσφέρουν τίποτα, όπως π.χ. αυτές των αλκοολούχων ποτών. Τις περισσότερες φορές ωστόσο, οι θερμίδες προέρχονται από τρόφιμα που προσφέρουν σημαντικά μακροθρεπτικά συστατικά, όπως οι υδατάνθρακες, τα λίπη και οι πρωτεΐνες.

Η αλήθεια είναι, πως το λίπος που χρειάζεται στη διατροφή μας πρέπει να είναι συγκεκριμένο. Υπολογίζεται ότι το ~30% των θερμίδων που καταναλώνουμε καθημερινά πρέπει να είναι λίπος, από το οποίο το ~10% να είναι κορεσμένο, το 10-15% περίπου μονοακόρεστο και σχεδόν το 10% πολυακόρεστο. Αυτό, δηλαδή, που θέλει προσοχή, είναι η καταναλισκόμενη ποσότητα, όσο και η μορφή του λίπους που καταναλώνουμε. Θα πρέπει να τονίσουμε πως τα ποσοστά αυτά δεν είναι κανόνας και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως η κλινική κατάσταση του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Τα ποσοστά καθορίζονται από τον εξειδικευμένο Διαιτολόγο.

Οι Διεθνείς Οργανισμοί Υγείας, όπως ο FDA, σε αναφορές τους ζητούν την αναγραφή της περιεκτικότητας των τυποποιημένων προϊόντων, όχι μόνο σε συνολικό, κορεσμένο και ακόρεστο λίπος, αλλά και σε τρανς λιπαρά οξέα, ενώ συνιστούν τη σταδιακή αντικατάστασή τους από άλλα, λιγότερο βλαβερά λίπη.

Το συγκεκριμένο κουιζ «αθωώνει» συγκεκριμένες μορφές λίπους, μιλάει για το θερμιδικό περιεχόμενο μιας ισορροπημένης μερίδας, λύνει απορίες σχετικά με πρόσφατες έρευνες που έχουν δείξει ότι η υψηλή κατανάλωση λίπους οδηγεί σε αυξημένη θερμιδική πρόσληψη.

Το συμπέρασμα από όλα αυτά είναι ένα. Ότι και στα λίπη θα πρέπει να ισχύει το «Πάν μέτρον άριστον»!

error messagebox
00:00

  • Γεωργία Γεωργίου
    Γεωργία Γεωργίου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Γεωργία Γεωργίου είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διατροφή. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Κύπρο υποστηρίζοντας διατροφικά άτομα με παθολογικά προβλήματα, προβλήματα βάρους και άλλες ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού καθώς αρθρογραφεί και για το site του mednutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.