743
Συστάσεις Διατροφής

5 νηστίσιμα και θρεπτικά σνακ για αυτή την εβδομάδα

10 Απριλίου 2017
nistisima threptika snack

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η νηστεία συμβολίζει την εγκράτεια και την αποχή από την ευχαρίστηση του σώματος. Μεταξύ άλλων θέτονται περιορισμοί στη διατροφή, και συγκεκριμένα απαγορεύεται η κατανάλωση των διατροφικών ομάδων που προέρχονται από ζωικές πηγές. Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί, το κρέας, τα πουλερικά, τα αλλαντικά, το ψάρι και τα αυγά μένουν εκτός της διατροφής για την περίοδο της Σαρακοστής. Μέσα στις ημέρες αυτές υπάρχουν κάποιες που αποφεύγεται και η κατανάλωση ελαιολάδου, ενώ σε άλλες επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού.

Μπορεί η νηστεία να έχει ποικιλία;

Και ενώ αυτό με μία πρώτη ματιά μπορεί να φαίνεται στερητικό και μονότονο, υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία θρεπτικών και γευστικών επιλογών που είναι νηστίσιμες και περιλαμβάνουν όλα τα σιτηρά, τα όσπρια, τα θαλασσινά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Όταν το πρόγραμμα διατροφής κατά τη νηστεία είναι ισορροπημένο έχει θετικά αποτελέσματα. Έτσι στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο μπορούν να συμπεριλαμβάνονται πιο πολλά όσπρια, λαδερά, θαλασσινά, σιτηρά και σούπες, με μία μεγαλύτερη προσοχή στην πρόσληψη πρωτεΐνης και ειδικά από άτομα με συγκεκριμένες παθήσεις, όπως Σακχαρώδη Διαβήτη.

Οι επιλογές είναι περισσότερες από ότι μπορεί να φαντάζεστε και η νηστεία μπορεί να γίνει μία περίοδος πειραματισμού με νέες γεύσεις και νέες ιδέες για όλο το χρόνο. Στο slideshow που ακολουθεί θα δείτε κάποιες ιδέες για γευστικά και ισορροπημένα σνακ με νηστίσιμα τρόφιμα που αξίζει να δοκιμάσετε.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ledoux TA, Hingle MD, Baranowski T. Relationship of fruit and vegetable intake with adiposity: a systematic review. Obes Rev. 2011 May;12(5):e143-50.

Tang G, Wang D, Long J, Yang F, Si L. Meta-analysis of the association between whole grain intake and coronary heart disease risk. Am J Cardiol. 2015 Mar 1;115(5):625-9. doi: 10.1016/j.amjcard.2014.12.015. Epub 2014 Dec 18.

×
×