743
Συστάσεις Διατροφής

Cinema: Το "θρίλερ" των θερμίδων!

17 Φεβρουαρίου 2016
της Όλγας Δέδε
Cinema: Το "θρίλερ" των θερμίδων!

Photo source: www.bigstockphoto.com

Για άλλους "θρίλερ" για άλλους "δράμα", απ'ότι φαίνεται τα πιο ισχυρά ερεθρίσματα θα τα πάρουμε πριν μπούμε στην αίθουσα! Σύμφωνα με ένα πολύ ενδιαφέρον quiz που βρήκαμε στο webmd.com τα τσιμπολογήματα στον κινηματογράφο μπορεί να καλύψουν εως και το 85% των ημερίσιων θερμιδικών αναγκών μας! Επειδή όμως η γνώση είναι δύναμη, ας μάθουμε πως να κάνουμε πιο ανώδυνη, για το βάρος μας, αυτή τη βόλτα!

Το αθώο μας καλαμποκάκι, κοινώς το ποπ-κορν, σε ένα μεσαίο πακέτο με επικάλυψη βουτύρου μπορεί να φτάσει σε θερμίδες και τα 3 κομμάτια λεπτής πίτσας με τυρί ή τις 3 μικρές σοκολάτες (600 kcal). Το μεγάλο πακέτο με βούτυρο, θερμιδικά ισοδυναμεί με 2 κομμάτια κοτόπουλο, 1 φλιτζάνι πουρέ και 1 ποτήρι σόδα(1270 kcal). Αυτό πόνεσε!

Είναι λύση όμως να το ζητήσουμε χωρίς βούτυρο;

Η αλήθεια είναι ότι θερμιδικά σίγουρα είναι καλύτερη επιλογή, αλλά παίζει ρόλο το αλάτι και το λάδι που περιέχονται σ΄αυτό. Ένα μικρό κουτί ποπ-κορν μπορεί να καλύψει κατά 20% τις ανάγκες ενος ενήλικα σε νάτριο. Είναι μια καλή επιλογή παρ'όλα αυτά που μπορούμε να χειριστούμε, δηλαδή μπορούμε να το ζητήσουμε χωρίς βούτυρο και με λιγότερο αλάτι. Σαφώς είναι καλύτερη επιλογή απο νάτσος ή πατατάκια που ουσιαστικά μας δίνουν μόνο θερμίδες!

Κι επειδή είναι αλυσίδα... το αλμυρό σνακ μας κάνει να διψάμε και δυστυχώς τα αναψυκτικά συχνά αντικαθιστούν το νερό κατά τη διάρκεια της ταινίας. Αν σκεφτούμε όμως ότι κάθε κουτάκι αναψυκτικού έχει 6-10 κουταλιές ζάχαρης ίσως να προτιμήσουμε ένα αναψυκτικό light ή ένα χυμό που δε θα μας δώσει μόνο κενές θερμίδες ή ακόμα καλύτερα να προτιμήσουμε νερό.

Απο την 1η Δεκεμβρίου του 2015 είναι υποχρεωτικό να αναγράφονται οι θερμίδες των προϊόντων και η σύστασή τους σε θρεπτικά συστατικά, ακόμα και σε κινηματογράφους! Αυτό σίγουρα θα βοηθήσει στο να επιλέγουμε πιο σοφά τι θα καταναλώσουμε!

Μην ξεχνάτε ότι όταν βλέπετε μια ταινιά είστε αφοσιωμένοι και πολλές φορές δεν καταλαβαίνετε την ποσότητα του τροφίμου που καταναλώνετε, γι'αυτό καλό θα είναι να μη μπείτε καν στον πειρασμό. Αν πάλι θέλετε να τσιμπολογήσετε κάτι και έχετε συνδυάσει έτσι τη βόλτα σας έχετε τις εξής επιλογές:

  • ή φτιάξτε εσείς το σνακ σας
  • ή προτιμήστε την πιο υγιεινή επιλογή
  • ή καταναλώστε μια μικρή ποσότητα απο το σνακ που θέλετε.

Αν και τα περισσότερα απαντήθηκαν παραπάνω, μπορείτε να δοκιμάσετε κι εσείς τις γνώσεις σας στο παρακάτω link!

Πηγή: http://www.webmd.com/diet/rm-quiz-movie-snacks

 

  • Όλγα Δέδε Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Δέδε Όλγα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης.

×
×