743
Συστάσεις Διατροφής

Τι να προτιμήσω για πρωινό, όταν είμαι διακοπές;

Στο πρωινό δίνεται επάξια ο τίτλος: «Το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας».

Ένα ισορροπημένο πρωινό παρέχει την απαραίτητη ενέργεια και μας εφοδιάζει με θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα για να ξεκινήσουμε δυναμικά την ημέρα. Τα άτομα που καταναλώνουν ένα υγιεινό πρωινό έχουν πιο ισορροπημένη διατροφή, έχουν λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαρα, μειώνουν το βάρος τους με μεγαλύτερη επιτυχία και εμφανίζουν μειωμένο κίνδυνο για ορισμένες νόσους.

Τι κάνει όμως ένα πρωινό υγιεινό και ισορροπημένο;

Πολλές φορές οι ανθυγιεινές επιλογές, όπως μια τυρόπιτα που περιέχει πολλά λιπαρά, υποβαθμίζουν την αξία και τα οφέλη του πρωινού και επιβαρύνουν τον οργανισμό θερμιδικά. Ένα ισορροπημένο πρωινό πρέπει να συμπεριλαμβάνει τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως γάλα, γιαούρτι, δημητριακά, ψωμί ολικής άλεσης ή φρούτα. Επιλέγοντας ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά καλύπτουμε την συνιστώμενη ποσότητα σε υδατάνθρακες, βιταμίνες και μέταλλα ενώ το θερμιδικό περιεχόμενο αυτού του πρωινού, που είναι το 1/2 -1/3 μιας τυρόπιτας, βοηθάει στην καλή ρύθμιση του βάρους. Τα δημητριακά πρωινού περιέχουν υδατάνθρακες που δίνουν άμεσα ενέργεια στον εγκέφαλο και στα κύτταρα του σώματος, ενώ οι φυτικές ίνες που περιέχουν συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Για ένα σωστό πρωινό στις διακοπές, που θα σας βοηθήσει να νιώσετε γεμάτοι ενέργεια διατηρώντας το βάρος σας, αποφύγετε την τυρόπιτα ή τα σφολιατοειδή και προτιμήστε γάλα με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης ή εναλλακτικά μπάρα δημητριακών με γάλα για μεγαλύτερη διευκόλυνση... και απολαύστε τις διακοπές σας υγιεινά.

  • Αλεξάνδρα Κουμπίτσκι Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Αλεξάνδρα Κουμπίτσκι είναι Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc) στην διατροφή και άσκηση. Είναι συνεργάτης του medNutrition και διατηρεί ιδιωτικό διαιτολογικό γραφείο στη Λάρισα.

×
×