Οικογένεια

Μπορούν τα παιδιά να κάνουν προπόνηση αντιστάσεων;

07 Νοεμβρίου 2014
922 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Μπορούν τα παιδιά να κάνουν προπόνηση αντιστάσεων;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η προπόνηση με αντιστάσεις για παιδιά, είναι ένα αμφιλεγόμενο ερώτημα που απασχολεί τα τελευταία χρόνια τόσο τους γονείς, όσο και τους προπονητές. Οι απόψεις και οι αντιλήψεις είναι πολλές, ωστόσο ειδικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι με καταρτισμένα προγράμματα και με την επίβλεψη εξειδικευμένων προπονητών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να βελτιωθεί η μυϊκή δύναμη και η αντοχή των παιδιών.

Πιο συγκεκριμένα...

Στην ευαίσθητη ηλικία των 6 - 10 ετών, η προπόνηση πρέπει να γίνεται κυρίως μέσα από παιχνίδια ή ασκήσεις με παιγνιώδη μορφή, όπως αναρριχήσεις σε πολύζυγα, μονόζυγα, σχοινιά, ασκήσεις με το βάρος του σώματος, κοιλιακούς και ραχιαίους. Στόχος της θα πρέπει να είναι η πολύπλευρη και συνολική ενδυνάμωση του μυϊκού και κινητικού συστήματος του παιδιού.

Από την ηλικία των 10 ετών και μετά, η προπόνηση μπορεί να γίνει πιο δυναμική. Ωστόσο, πρέπει να έχει κυκλική μορφή και να μην απομονώνει συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες. Μια καλή λύση είναι να εμπλουτίσουμε το πρόγραμμά μας με αλτήρες, λάστιχα, medicine ball και κάποια μηχανήματα αντίστασης. Στόχος της θα πρέπει να είναι η βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης (δύναμη, ταχύτητα, αντοχή, ισορροπία, ιδιοδεκτικότητα).

Από την ηλικία των 14 ετών και μετά, το παιδί μπορεί να αρχίσει να ασχολείται συστηματικά με τα βάρη, αρκεί να είναι υγιής και να έχει συναισθηματική ωριμότητα, σύμφωνα με την Αμερικάνικη εταιρία Ορθοπεδικής Αθλητιατρικής.

Τι πρέπει να προσέξουμε

  • Πριν την έναρξη των προπονήσεων πρέπει να γίνει απαραίτητα ιατρικός έλεγχος.
  • Οπωσδήποτε προθέρμανση πριν από κάθε προπόνηση.
  • Πρώτα εκμάθηση της τεχνικής και επιπλέον επιβάρυνση στη συνέχεια.
  • Αποφυγή υπερπροπόνησης.
  • Αποφυγή ασκήσεων που απαιτούν ανύψωση μπάρας πάνω από το κεφάλι πριν την ηλικία των 13-14 ετών.
  • Όχι στις υπερβολικές επιβαρύνσεις της σπονδυλικής στήλης.
  • Όχι στις απότομες αλλαγές της επιβάρυνσης.
  • Όχι σε στατικές επιβαρύνσεις μακράς διαρκείας.
  • Αποφυγή συναγωνισμού.
  • Αποθεραπεία στο τέλος της προπόνησης.
  • Επαρκής χρόνος ανάληψης από προπόνηση σε προπόνηση.

Συμπέρασμα

Η προπόνηση με αντιστάσεις, είναι πάρα πολύ σημαντική για τα παιδιά, τόσο για τη σωματική, όσο και για την ψυχολογική τους υγεία, αρκεί να γίνεται σωστά, με ασφάλεια και πάντα με την παρουσία εξειδικευμένων προπονητών.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Clinics in sports Medicine, Volume 19, Issue 4 Pages 593-619

The American journal of Clinical Nutrition August 2004 80; 430-435

  • Πασχάλης Κεχλιμπάρης
    Πασχάλης Κεχλιμπάρης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Α.Π.Θ.

    Ο Πασχάλης Κεχλιμπάρης είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εκπαιδευτεί πάνω στο personal training,στα ομαδικά προγράμματα, στην αποκατάσταση τραυματισμών και το pilates. Εργάζεται ως personal trainer κατ'οίκων αλλά και σε γυμναστήρια.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.