Οικογένεια

Γιατί οι νέοι προτιμούν τον φραπέ για συντροφιά σε κάθε εξεταστική;

26 Νοεμβρίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Και ποιος δεν έχει στην καθημερινότητά του τον καφέ; Μόνο και μόνο η μυρωδιά του μπορεί να μας κάνει να χαμογελάσουμε ενώ αρκεί πολλές φορές για να ξεκινήσει καλά η μέρα μας. Η καφεΐνη είναι αυτή που λειτουργεί τονωτικά για το σώμα και το πνεύμα, αφού βοηθάει στην εγρήγορση. Και αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύτιμο στην εξεταστική περίοδο όπου ένας φραπέ μπορεί να κάνει καλή συντροφιά. Σε καθημερινή βάση, οι Έλληνες καταναλώνουμε κατά μέσο όρο 1,6 φλιτζάνια καφέ και η χώρα μας βρίσκεται στη 13η θέση στον κόσμο σε κατανάλωση καφέ. Τι έχουμε ανακαλύψει σε αυτόν;

Μάλλον δεν είναι και τόσο μυστικό, ότι ο καφές έχει διεγερτική δράση. Όταν καταναλώνουμε καφέ, ο εγκέφαλός μας απελευθερώνει μια ουσία, τη ντοπαμίνη. Η ντοπαμίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής, ο οποίος μας δίνει το αίσθημα της ευημερίας. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι ένα ποτήρι καφέ είναι ικανό να βελτιώσει το επίπεδο της προσοχής μας, αφού η καφεΐνη δρα κυρίως στα νευρικά κύτταρα. Τα νευρικά κύτταρα με την σειρά τους εκκρίνουν αδρεναλίνη και έτσι επιτυγχάνεται η ενίσχυση της μνήμης και μεγιστοποιείται η δυνατότητα συγκέντρωσης. Πώς λοιπόν να μην επιλέξει κανείς στα φοιτητικά του χρόνια με τόσες πολλές ώρες διαβάσματος έναν φραπέ ανά χείρας αφού έτσι βελτιώνει τη μνήμη και τη συγκέντρωση, κάνοντας το διάβασμα πιο παραγωγικό.

Πώς λειτουργεί η καφεΐνη;

Η δράση της καφεΐνης είναι σχετικά σύντομη και διαρκεί λίγες μόνο ώρες. Η καφεΐνη, από τη στιγμή που απορροφάται από το τοίχωμα του στομάχου, φτάνει στο αίμα μέσα σε 30-45 λεπτά. Από εκεί διανέμεται σε όλον τον οργανισμό μέσω του νερού του σώματος και αργότερα μεταβολίζεται από το ήπαρ, για να αποβληθεί στο τέλος από τους νεφρούς. Όλη αυτή η διαδικασία διαρκεί 3,5 έως 4 ώρες, ανάλογα με τον οργανισμό του κάθε ανθρώπου.

Τα 250ml φραπέ, δηλαδή το ένα ποτήρι περίπου με 2 κουταλάκια καφέ, μας εφοδιάζουν με 160mg καφεΐνης. Συνολικά, από όλες τις πηγές, η ημερήσια συνιστώμενη δόση καφεΐνης είναι τα 400 mg. Αυτό αντιστοιχεί περίπου με 2 - 3 καφέδες φραπέ ημερησίως. Υπολογίστε όμως όταν αυξάνετε την κατανάλωση καφεΐνης πως αυτή δεν περιέχεται μόνο στο καφέ, αλλά και το τσάι, τη σοκολάτα, τα αναψυκτικά τύπου cola και τα ενεργειακά ποτά.

Τα οφέλη του καφέ είναι πολλά, αφού πέρα από το γεγονός ότι βελτιώνει και βοηθά τη μνήμη, τη συγκέντρωση και την εγρήγορση συνιστά μια πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών, καλίου και μαγνησίου. Επιλέξτε να γλυκάνετε τον φραπέ σας με μία ολιγοθερμιδική γλυκαντική ουσία για να γλιτώσετε τις θερμίδες της πολλής ζάχαρης που δεν συνδυάζονται καλά με την ακινησία κατά τις δύσκολες περιόδους της εξεταστικής.

Απολαύστε την πραγματική γεύση και την μυρωδιά του καφέ με μέτρο, οργανώστε το διάβασμά σας και... Καλή επιτυχία στην επόμενη εξέταση!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Borota, D., E. Murray, G. Keceli, A. Chang, J. M. Watabe, M. Ly, J. P. Toscano and M. A. Yassa (2014). "Post-study caffeine administration enhances memory consolidation in humans." Nat Neurosci 17(2): 201-203.

Gonzalez de Mejia, E. and M. V. Ramirez-Mares (2014). "Impact of caffeine and coffee on our health." Trends Endocrinol Metab 25(10): 489-492.

Ranheim, T. and B. Halvorsen (2005). "Coffee consumption and human health--beneficial or detrimental?--Mechanisms for effects of coffee consumption on different risk factors for cardiovascular disease and type 2 diabetes mellitus." Mol Nutr Food Res 49(3): 274-284.

  • Μαίρη Σελανικλή
    Μαίρη Σελανικλή Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή

    Η Μαίρη Σελανικλή είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση MSc στην κλινική διατροφή. Τα τελευταία 5 έτη διατηρεί το διαιτολογικό της γραφείο στην περιοχή του Ζωγράφου.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.