741
Οικογένεια

Διατροφή για να πάρει ...άριστα στο σχολείο

Ο σκληρά εργαζόμενος μαθητής χρειάζεται ενέργεια για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτούμενες σχολικές εργασίες. Έτσι, παραβρέθηκα στο στούντιο της ραδιοφωνικής εκπομπής του ΑΝΤ1 97,2 Fm για να δώσω πολύτιμες συμβουλές στους γονείς που αφορούν στη σωστή διατροφή των μαθητών.

Η μνήμη, η συγκέντρωση και η απόδοση είναι τα βασικά όπλα ενός μαθητή. Για να είναι και στα τρία άριστος, θα πρέπει να ξεκινήσει την ημέρα του με ένα δυναμικό γεμάτο ενέργεια πρωινό. Η καύσιμη ύλη του εγκεφάλου είναι η γλυκόζη, έτσι ο μαθητής πρέπει να λάβει τους απαραίτητους υδατάνθρακες από το πρώτο και πολύ σημαντικό γεύμα της ημέρας. Όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο δημοσιογράφος κ. Ιωάννου «και ο μαθητής λειτουργεί όπως ένα αυτοκίνητο, αν δεν έχει τα απαραίτητα καύσιμα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει». Κάποια γεύματα που προτείνω σε εσάς τους γονείς είναι ένα ποτήρι γάλα 1,5% λιπαρά με δημητριακά ολικής άλεσης ή με 1 φέτα ψωμί ολικής με μαργαρίνη και μέλι. Ένα πρωινό που προσφέρει εξίσου πολλή ενέργεια είναι ένα τοστ με γαλοπούλα και τυρί χαμηλών λιπαρών, με 1 ποτήρι φυσικό χυμό.

Ο κ. Ιωάννου θέλησε να μάθει αν πραγματικά υπάρχει σύνδεση μεταξύ συγκέντρωσης και διατροφής. Για να απαντήσω σε αυτό το ερώτημα, αναφέρθηκα σε μία έρευνα που έδειξε ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα αποτελούν βασικό συστατικό των νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου. Η κατανάλωσή τους επμένως, μάς δίνει καλύτερη συγκέντρωση και απόδοση. Τρόφιμα πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα είναι τα ψάρια, τα θαλασσινά και οι ξηροί καρποί. Άλλα θρεπτικά συστατικά που επηρεάζουν θετικά την απόδοση είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η λεκιθίνη και ο σίδηρος. Καλές πηγές αυτών των συστατικών είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το αυγό και το κρέας.

Τέλος, θέλησα να κάνω μια νύξη στα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα διατροφής, τα οποία πολλοί γονείς δίνουν ανεξέλεγκτα στα παιδιά τους χωρίς τη συμβουλή ειδικού. Η συμβουλή μου πάνω σε αυτό, ήταν να τα έχουν ως εναλλακτική επιλογή, αλλά όχι ως βάση, γιατί μια διατροφή με ποικιλία μπορεί να δώσει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Αν πάλι επιμείνουν να τα χρησιμοποιήσουν, αυτό θα πρέπει να γίνεται με φειδώ και έπειτα από τη συμβουλή ειδικού.

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×