Διατροφή

10 λόγοι για να τρως κουνουπίδι

Αικατερίνης Καραφωτιά
23 Φεβρουαρίου 2015
2067 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
10 λόγοι για να τρως κουνουπίδι

Το κουνουπίδι είναι ένα λαχανικό που αξίζει μια θέση στη διατροφή σας. Ας δούμε δέκα λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό:

  1. Έχει αντικαρκινική δράση, η οποία επιβεβαιώνεται από δεκάδες επιστημονικές μελέτες. Περιέχει κάποιους από τους πιο ισχυρούς αντικαρκινικούς παράγοντες που υπάρχουν σε τροφές.
  2. Ρυθμίζει την πίεση, χάρη στο θείο, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και το κάλιο που περιέχει.
  3. Διατηρεί την υγεία της καρδιάς. Προστατεύει τις αρτηρίες από τη θρόμβωση και το έμφραγμα.
  4. Είναι αντιφλεγμονώδες. Η καθημερινή του κατανάλωση, μπορεί να αντιστρέψει βλάβες που έχουν προκληθεί στα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς.
  5. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα Β (βιταμίνες Κ, Β6, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, μαγνήσιο, φώσφορος, φυτικές ίνες, βιταμίνης Β6, φυλλικό οξύ, κάλιο, σίδηρος).
  6. Ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία.
  7. Βοηθάει στην αποτοξίνωση.
  8. Ενισχύει την λειτουργία του γαστρεντερικού. Περιέχει φυτικές ίνες, ενώ η σουλφοραφάνη που περιέχει εμποδίζει την προσκόλληση στο στομάχι του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.
  9. Έχει αντιγηραντικές ιδιότητες. Γεμάτο καθώς είναι με βιταμίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά καταπολεμά τη γήρανση και χαρίζει φυσική λάμψη στο δέρμα.
  10. Συμβάλλει στην απώλεια βάρους, λόγω των φυτικών ινών και της χαμηλής περιεκτικότητάς του σε θερμίδες.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Khor TO1, Keum YS, Lin W, Kim JH, Hu R, Shen G, Xu C, Gopalakrishnan A, Reddy B, Zheng X, Conney AH, Kong AN., Combined inhibitory effects of curcumin and phenethyl isothiocyanate on the growth of human PC-3 prostate xenografts in immunodeficient mice. Cancer Res. 2006 Jan 15;66(2):613-21. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16423986)

Azarenko O1, Okouneva T, Singletary KW, Jordan MA, Wilson L. , Suppression of microtubule dynamic instability and turnover in MCF7 breast cancer cells by sulforaphane., Carcinogenesis. 2008 Dec;29(12):2360-8. doi: 10.1093/carcin/bgn241. Epub 2008 Oct 23. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?orig_db=PubMed&cmd=Search&term=%22Carcinogenesis%22%5BJour%5D+AND+2008%2F12%5Bpdat%5D+AND+Wilson%5Bauthor%5D)

Senanayake GV1, Banigesh A, Wu L, Lee P, Juurlink BH., The dietary phase 2 protein inducer sulforaphane can normalize the kidney epigenome and improve blood pressure in hypertensive rats., Am J Hypertens. 2012 Feb;25(2):229-35. doi: 10.1038/ajh.2011.200. Epub 2011 Nov 3. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22052072)

Li Q1, Guo-Ross S, Lewis DV, Turner D, White AM, Wilson WA, Swartzwelder HS., Dietary prenatal choline supplementation alters postnatal hippocampal structure and function., J Neurophysiol. 2004 Apr;91(4):1545-55. Epub 2003 Nov 26. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14645379?dopt=Abstract)

National Cancer Institute, National Cancer Institute website, factsheet diet cruciferous-vegetables, reviewed June 7, 2012, accessed on 17th January 2015 (http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/diet/cruciferous-vegetables)

World's Healthiest Foods organization, World's Healthiest Foods website, factsheet Cauliflower, accessed on 17th January 2015. (http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=13)

World's Healthiest Foods organization, World's Healthiest Foods website, factsheet Cruciferous Vegetables, accessed on 17th January 2015. (http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=btnews&dbid=126)

  • Αικατερίνη Καραφωτιά
    Αικατερίνη Καραφωτιά Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.