Διατροφή

Στιγμιαίος καφές: Από τον κόκκινο καρπό στην κούπα μας

26 Φεβρουαρίου 2020
2151 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
stigmiaios-kafes-apo-ton-kokkino-karpo-stin-koypa-mas

Αν έπρεπε με μία λέξη να χαρακτηρίσετε τον αγαπημένο μας στιγμιαίο καφέ... ποια θα ήταν αυτή; Σκεφτείτε και κρατήστε την απάντησή σας για το τέλος του infographic, αφού δηλαδή κάνουμε μία βόλτα στο μονοπάτι της παραγωγής του και τον γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

1. Συλλογή

Μετά από 9 μήνες ωρίμανσης του καφεόδεντρου και όταν ο καρπός μοιάζει με κεράσι, γίνεται η συλλογή τους. 

2. Επιλογή

Αφού αφαιρεθεί ο φλοιός και μείνουν οι κόκκοι του καφέ (με το πράσινο χρώμα) επιλέγονται οι κατάλληλοι... ένα βήμα καθοριστικής σημασίας για να δημιουργηθεί το κατάλληλο χαρμάνι και φτάσει στα ποτήρια μας το ρόφημα που όλοι αγαπάμε. Η κάθε ποικιλία (Arabica ή Robusta) προσφέρει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που σχετίζονται με το έδαφος στο οποίο έχει καλλιεργηθεί.

3. Καβούρδισμα

Οι κόκκοι καφέ «ψήνονται» και παίρνουν το καφέ χρώμα και το άρωμα που όλοι γνωρίζουμε. Ανάλογα με τη θερμοκρασία και τη διάρκεια του ψησίματος, διαφοροποιείται το χρώμα και η γεύση του καφέ.

4. Άλεση

Ο καβουρδισμένος καφές αλέθεται διαδοχικά, ώστε να προκύψει το κατάλληλο μέγεθος των κόκκων. 

5. Φιλτράρισμα

Στο στάδιο αυτό ο καφές περνάει μαζί με νερό από ειδικά φίλτρα που κρατούν το κατακάθι. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται 7 φορές, ότου αφαιρεθεί όλο το κατακάθι, με απόλυτα φυσικό τρόπο, για να φτάσει η «καρδιά του καφέ» στο ποτήρι μας.

6. Αφυδάτωση

Τέλος, αφού φιλτραριστεί, το φυσικό εκχύλισμα καφέ υφίσταται αφυδάτωση. Μέσω της διαβίβασης θερμού αέρα, το ρόφημα στεγνώνει από νερό. Έτσι, προκύπτουν οι γνωστοί κόκκοι του στιγμιαίου καφέ.

Στην κουζίνα του σπιτιού μας πλέον το ρόφημα που όλοι αγαπάμε!

Μένει να πάρουμε μία κούπα καφέ, 200ml ζεστό νερό, 2 κ. γλυκού καφέ και λίγη ζάχαρη ή γάλα για όποιον το προτιμά. Κι έτσι ξεκινάει η απόλαυση...

Εκτός από απόλαυση όμως, κερδίζετε ακόμα:

Ενυδάτωση χωρίς θερμίδες 

Το ξέρατε ότι ο καφές, αναγνωρίζεται από διεθνείς οργανισμούς, στα ροφήματα που προθέτουν στην ενυδάτωσή σας; Εάν μάλιστα τον προτιμάτε σκέτο, τότε θα χαρείτε να μάθετε ότι δεν ξεπερνάει τις 10 θερμίδες μία κούπα του.

Aσπίδα του οργανισμού

Ενισχύεται η «ασπίδα» του οργανισμού σας, λόγω των αντιοξειδωτικών που θα λάβετε. Χαρακτηριστικά 3-4g καφέ στην κούπα του καφέ σας, θα σας δώσουν 640-860mg αντιοξειδωτικών, μία ποσότητα που λαμβάνετε από 5,5 περίπου ποτήρια χυμού πορτοκάλι-καρότο.

Εγρήγορση

...πνευματική διαύγεια και συγκέντρωση για κάθε εργασία! Χάρη στην καφεΐνη που προσλαμβάνετε με κάθε του γουλιά.

Καλή καρδιά

Και πάλι θα αναφερθούμε στην καφεΐνη και τα αξιοδειδωτικά του, που φαίνεται να βοηθούν το καρδιαγγειακό σας σύστημα και συγκεκριμένα, τη λειτουργία των αγγείων. 

Κι επανερχόμαστε, με μία λέξη πώς θα τον χαρακτηρίζατε; Εμείς πάντως έχουμε κάθε πρωί τον σύμμαχο μας!

infographic stigmiaios kafes kokkinos karpos 2020

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Carlsen, M.H., Halvorsen, B.L., Holte, K., Bøhn, S.K., Dragland, S., Sampson, L., Willey, C., Senoo, H., Umezono, Y., Sanada, C. and Barikmo, I., 2010. The total antioxidant content of more than 3100 foods, beverages, spices, herbs and supplements used worldwide. Nutrition journal, 9(1), p.3.

Papakonstantinou, E., Kechribari, I., Sotirakoglou, Κ., Tarantilis, P., Gourdomichali, T., Michas, G., Kravvariti, V., Voumvourakis, K. and Zampelas, A., 2015. Acute effects of coffee consumption on self-reported gastrointestinal symptoms, blood pressure and stress indices in healthy individuals. Nutrition journal, 15(1), p.26.

Vignoli, J.A., Bassoli, D.G. and Benassi, M.T., 2011. Antioxidant activity, polyphenols, caffeine and melanoidins in soluble coffee: The influence of processing conditions and raw material. Food Chemistry, 124(3), pp.863-868.

Agostoni, C.V., Bresson, J.L., Fairweather Tait, S., Flynn, A., Golly, I., Korhonen, H., Lagiou, P., Løvik, M., Marchelli, R., Martin, A. and Moseley, B., 2010. Scientific opinion on dietary reference values for water.

  • Βάσια Κωνσταντινίδη
    Βάσια Κωνσταντινίδη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Βάσια Κωνσταντινίδη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μετεκπαίδευση (M.Sc.) στη Διατροφή & Μεταβολισμό. Από το 2016 εργάζεται στο τμήμα Επιστημονικής Υποστήριξης του πρώτου portal διατροφής medNutrition.gr, ενώ παρέχει εξατομικευμένες διαιτολογικές υπηρεσίες στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής.