Διατροφή

Βλέποντας ταινίες με σνακ για... Όσκαρ διατροφής!

19 Σεπτεμβρίου 2016
3651 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
Βλέποντας ταινίες με σνακ για... Όσκαρ διατροφής!

Photo source: www.bigstockphoto.com


Πόσοι από εσάς δεν έχετε συνδυάσει το σινεμά με ένα χάρτινο μπολ γεμάτο ποπ κορν και ένα μεγάλου μεγέθους αναψυκτικό; Λίγοι, και ακόμα λιγότεροι είναι όσοι έχετε καταφέρει να αντισταθείτε στη μυρωδιά του βουτύρου ή του λιωμένου cheddar που αναδύεται στις αίθουσες αναμονής του κινηματογράφου. Μαζί με αυτά όμως, έρχονται και τα κορεσμένα λιπαρά που είναι κρυμμένα στα συγκεκριμένα σνακ, καθιστώντας τα επιβαρυντικά, ιδιαίτερα στις τεράστιες ποσότητες που αντιστοιχούν σε μια ατομική μερίδα πώλησης. Ευτυχώς, στις μέρες μας υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθήσετε τις αγαπημένες σας ταινίες και από την άνεση του καναπέ σας, με τεχνολογίες όπως το home cinema, συνοδεύοντάς τες με νόστιμα σνακ και δροσιστικά αφεψήματα που μπορείτε να προετοιμάσετε εύκολα και γρήγορα και να τα απολαύσετε χωρίς τύψεις και περιορισμούς.

Όπως και με την τηλεόραση, έτσι και με τον κινηματογράφο, η παρακολούθηση έχει συνδεθεί με την κατανάλωση διαφόρων, αλμυρών συνήθως, σνακ. Τα επικρατέστερα σνακ είναι ποπ κορν, πατατάκια και nachos, τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, κυρίως κορεσμένα, και αλάτι. Τα σνακ αυτά έχουν επικρατήσει λόγω του μικρού μεγέθους των κομματιών και των μεγάλων ποσοτήτων ανά μερίδα που προσφέρονται, εξασφαλίζοντας ότι θα έχετε τροφή προς κατανάλωση για όλη τη διάρκεια της ταινίας.

Για σκεφτείτε όμως, πόσο συχνά συνηθίζετε να τσιμπολογάτε κάποιο σνακ για 2 ώρες συνεχόμενα χωρίς διακοπή, χωρίς αυτό καν να αποτελεί κυρίως γεύμα;

Σπάνια, και αυτό επειδή τις περισσότερες φορές έχετε συναίσθηση των ποσοτήτων που καταναλώνετε και σταδιακά επέρχεται ο κορεσμός. Στην περίπτωση του κινηματογράφου όμως, η παρακολούθηση της δράσης και της πλοκής της ταινίας είναι τόσο καθηλωτική για τον εγκέφαλο, που δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει τις ποσότητες τροφής που καταναλώνετε και καθυστερεί ο κορεσμός. Μπορείτε έτσι να προσλάβετε έως και 600-800 θερμίδες, που αντιστοιχούν σε ένα ολόκληρο κύριο γεύμα, χωρίς καν να το αντιληφθείτε.

Οι υγιεινές εναλλακτικές σας

Ευτυχώς για όσους έχετε αποφασίσει να προσέχετε τη διατροφή σας ή να κάνετε δίαιτα, η τεχνολογία έχει φέρει τις ταινίες στο σπίτι, χωρίς να υπάρχει η έκθεση στη σαγηνευτική μυρωδιά των ανθυγιεινών σνακ όπως στους χώρους αναμονής του κινηματογράφου. Καθώς όμως η ανάγκη για τσιμπολόγημα μπροστά από την οθόνη είναι έντονη, οι υγιεινές επιλογές είναι πολλές! Μπορείτε να παρασκευάσετε ποπ κορν στο σπίτι με μαλακή φυτική μαργαρίνη, αντί για βούτυρο, ώστε να γλιτώσετε και από τα κορεσμένα λιπαρά, ή και με ελαιόλαδο, προσθέτοντας και λίγη πάπρικα αντί για αλάτι όταν το ποπ κορν είναι ζεστό. ‘Ετσι, έχετε ένα νόστιμο και υγιεινό σνακ σε χρόνο μηδέν! Εάν πάλι είστε λάτρεις των τσιπς, μια αραβική πίτα με λίγο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ή φυτική μαργαρίνη και ρίγανη ψημένη στο φούρνο και σπασμένη σε κομμάτια μπορεί να εκπλήξει τον ουρανίσκο σας, ειδικά σε συνδυασμό με ένα ντιπ με γιαούρτι και άνηθο.

Ασφαλώς, στο σπίτι μπορείτε να δημιουργήσετε και διάφορα άλλα υγιεινά σνακ με όποια υλικά υπάρχουν διαθέσιμα. Εξαιρετικό σνακ για τσιμπολόγημα μπροστά στην οθόνη, πλούσιο σε βιταμίνες και ασβέστιο, είναι φρούτα ή λαχανικά, όπως αγγουράκι και καρότο με ξύδι αντί για αλάτι, κομμένα σε μπαστουνάκια μαζί με γιαούρτι ως ντιπ. Τα αποξηραμένα φρούτα είναι ακόμα μια επιλογή για τους λάτρεις των πιο γλυκών γεύσεων, χωρίς πολλές ενοχές. Για εσάς που αγαπάτε τις αλμυρές γεύσεις, μπορείτε να παρασκευάσετε σάντουιτς κομμένα σε μικρά τρίγωνα με σως γιαούρτι-μουστάρδα, φυτική μαργαρίνη για επάλειψη και φέτες γαλοπούλας ή, ακόμα, καναπεδάκια με βάση κράκερ και ένα συνδυασμό από κατίκι, ρίγανη και ντομάτα, που ικανοποιούν γευστικά πλήρως και τον πιο απαιτητικό.

tainia sthn thleorash kai snacks

Συνοψίζοντας, λοιπόν, για εσάς τους σινεφίλ με υψηλές γευστικές απαιτήσεις, σας προτείνω να καθίσετε αναπαυτικά στον καναπέ σας, να βάλετε στο home cinema ένα από τα πιο πρόσφατα blockbusters και να αφεθείτε στη γευστική συνοδεία των υγιεινών και νόστιμων σνακ που μπορείτε να φτιάξετε με τα χεράκια σας. Η «σπιτική» εκδοχή του κινηματογράφου είναι σαφώς πιο άνετη και οικονομική και σας προστατεύει από τα επιβαρυντικά κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες, ενώ με τις παραπάνω προτάσεις, έχετε γευστικά και θρεπτικά σνακ που θα ζήλευαν και οι πιο fit σταρ του Hollywood!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Marsh S, Ni Mhurchu C, Maddison R., The non-advertising effects of screen-based sedentary activities on acute eating behaviours in children, adolescents, and young adults. A systematic review., Appetite. 2013 Dec;71:259-73.

Center For Science In The Public Interest, BIG: Movie Theaters Fill Buckets...and Bellies, Nutrition Action Health Letter. 2009 Dec

Braude L, Stevenson RJ., Watching television while eating increases energy intake. Examining the mechanisms in female participants., Appetite. 2014 May;76:9-16.

  • Αλεξάνδρα Γεωργίου
    Αλεξάνδρα Γεωργίου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc. PhD - c

    H Αλεξάνδρα Γεωργίου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc.) στην Κλινική Διατροφή (διατροφική διαχείριση και αντιμετώπιση κλινικών περιστατικών). Είναι επιστημονική συνεργάτης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, πραγματοποιεί το διδακτορικό της στο ίδιο ίδρυμα και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο ιδιωτικό της γραφείο στον Άλιμο.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.