739
Δίαιτα

Πως θα χάσετε τα περιττά κιλά του καλοκαιριού;

28 Αυγούστου 2012
της Μαρίας Χονδρογιάννη
gynaika pou pinei nero

Photo source: www.bigstockphoto.com

Αποφύγετε κάθε είδους δίαιτα η οποία

  1. υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους.
  2. αποτελεί αυστηρά υποθερμιδικό και μη ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα.
  3. επιτρέπει την κατανάλωση τροφών πχ κρέατος σε απεριόριστες ποσότητες και ταυτόχρονα απαγορεύει την κατανάλωση άλλων τροφών όπως π.χ το ψωμί ή κάποια φρούτα.

Άτομα που επιδιώκουν τη γρήγορη απώλεια κιλών στερούνται βασικά θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή τους και μπορούν εύκολα να οδηγηθούν σε διαταραχές όπως η βουλιμία και η ανορεξία και πάνω από όλα δε μαθαίνουν να τρέφονται σωστά και ισορροπημένα άρα δε μαθαίνουν να να επιλέγουν τα κατάλληλα και απαραίτητα τρόφιμαστη διατροφή τους.

Ποια είναι τα σωστά βήματα για μια σωστή διατροφή;

  1. Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πλήρες πρωινό γεύμα.Προτιμήστε για το πρωινό σας ένα συνδυασμό γαλακτοκομικών προϊόντων, δημητριακών και φρούτων, ικανό να σας δώσει ενέργεια και δύναμη για το ξεκίνημα της ημέρας.
  2. Μην ξεχνάτε να πίνετε επαρκείς ποσότητες νερού,με αργό ρυθμό,ώστε η ημερήσια κατανάλωση να ανέρχεται στα 8 με 10 ποτήριασε ό,τι αφορά τους καλοκαιρινούς μήνες και 6-8 το χειμώνα.
  3. Φροντίστε ώστε να έχετε 3 κύρια γεύματα και δύο μιρογεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι ένα μόνο γεύμα στο τέλος της ημέρας. Μικρογεύματα χαμηλά σε θερμιδική αξίαείναι τα φρούτα, τα λαχανικά και σε μικρές ποσότητες οι ξηροί καρποί.
  4. Είναι πολύ σημαντικό να μην παραλείπετε τα γεύματά σας (κύρια και σνακς) και να τηρείτε σταθερό ωράριο κατανάλωσης των τροφών.
  5. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με φρέσκες ωμές και φυσικές τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και ξηρούς καρπούς. Είναι τροφές που περιέχουν υψηλά ποσά βιταμινών μετάλλων και ιχνοστοιχείων, που λειτουργούν ευεργετικά στην τόνωση του οργανισμού.
  6. Αποφύγετε την υπερκατανάλωση γλυκισμάτων και παγωτών. Μπορείτε εύκολα να καλύψετε την επιθυμία σας για γλυκιά γεύση μέσω της κατανάλωσης αποξηραμένων φρούτων όπως είναι τα δαμάσκηνα, τα βερίκοκα και τα σύκα.
  7. Επιλέξτε τροφές από όλες της ομάδες τροφίμων σύμφωνα με την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.
  8. Δώστε έμφαση στη σωματική δραστηριότητα (περπάτημα, κολύμπι, ποδήλατο).
  9. Συνοδεύετε πάντοτε τα κύρια γεύματά σας με σαλάτα από διάφορα λαχανικά εποχής σε ωμή μορφήμε μικρή προσθήκη ελαιολάδου.
  10. Μασάτε αργά και καλά την τροφή σας ώστε να ενεργοποιήσετε το αντανακλαστικό του κορεσμού.
  • Μαρία Χονδρογιάννη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
×
×