Δίαιτα

Τυρί χαμηλό σε λιπαρά… μόνο στη δίαιτα;

13 Φεβρουαρίου 2018
2085 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
tyri xamhlo se lipara gia diatrofh kai ygeia

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ένα κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά (10%) συνδυάζει τα οφέλη του γάλακτος με μικρότερη ποσότητα κορεσμένων «κακών» λιπαρών!

Ως Έλληνες η καθημερινή μας διατροφή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο Μεσογειακό πρότυπο Διατροφής, όπου τα γαλακτοκομικά έχουν θέση στα τρόφιμα καθημερινής κατανάλωσης, με 2-3 μερίδες μάλιστα ημερησίως. Ταυτόχρονα, Διεθνείς οργανισμοί συνεχίζουν να συστήνουν την κατανάλωση γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά, για όλες τις ηλικίες άνω των 9 ετών, ως αναπόσπαστο κομμάτι μίας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής.

Πάμε να δούμε μαζί λοιπόν, για ποιους λόγους ένα κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά έχει θέση στην καθημερινή σου διατροφή, ακόμα και αν… δεν είσαι σε δίαιτα!

Φροντίζει την καρδιά σου

Εκτός του ότι μειώνεις τις θερμίδες που θα προσλάβεις, επιλέγοντας ένα τυρί με χαμηλά λιπαρά (10%) μειώνεις ταυτόχρονα και τα κορεσμένα λιπαρά που θα καταναλώσεις μέσα στην ημέρα σου.

Πώς επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς;

Είναι γνωστό ότι τα κορεσμένα, ακουστά και ως «κακά» λιπαρά, προκαλούν αύξηση της LDL και της ολικής χοληστερόλης. Ως συνέπεια, η αύξηση αυτή δημιουργεί αθηρωματική πλάκα στις αρτηρίες, εμποδίζοντας τη φυσιολογική κυκλοφορία του αίματος και κατά συνέπεια τη φυσιολογική λειτουργία της καρδιάς.

Πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας που θα σε χορτάσει

Στο σνακ, στο μεσημεριανό, στο βραδινό… σε όποιο γεύμα κι αν το προσθέσεις οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας που θα σου προσφέρει είναι σίγουρο ότι θα σε κρατήσουν χορτάτο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα μία φέτα τυρί με χαμηλά λιπαρά (στα 30γρ) θα καλύψει το 20% των ημερήσιων αναγκών σου σε πρωτεΐνη.

Σου χαρίζει γερά κόκκαλα

Φρόντισε την υγεία των οστών σου από μικρή κιόλας ηλικία και πρόλαβε την εμφάνιση της οστεοπόρωσης. Πώς θα σε βοηθήσει το κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά; Mπορεί να γίνει ισχυρός σύμμαχος και για τα κόκκαλά σου, καθώς μία φέτα σου προσφέρει το 39% των ημερήσιων αναγκών σου σε ασβέστιο. Στην επίσημη θέση μάλιστα που εξέδωσε ο Διεθνής Οργανισμός Οστεοπόρωσης, τονίζεται η σημασία κάλυψης των διατροφικών αναγκών σε ασβέστιο, από γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, και άλλων θρεπτικών συστατικών που συμβάλλουν στην υγεία των οστών όπως η βιταμίνη D -από την παιδική κιόλας ηλικία. H διατροφή μαζί με τη φυσική δραστηριότητα, σε ένα ισορροπημένο καθημερινό πλάνο, μπορούν να αποδειχθούν ένας πολύτιμος συνδυασμός για την απόκτηση μέγιστης οστικής πυκνότητας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης στη μετέπειτα ζωή. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Weaver, C.M., Gordon, C.M., Janz, K.F., Kalkwarf, H.J., Lappe, J.M., Lewis, R., O’Karma, M., Wallace, T.C. and Zemel, B.S., 2016. The National Osteoporosis Foundation’s position statement on peak bone mass development and lifestyle factors: a systematic review and implementation recommendations. Osteoporosis International, 27(4), pp.1281-1386.

U.S. Department of Health and Human Services and U.S. Department of Agriculture. 2015-2020 Dietary Guidelines for Americans. 8th Edition, December 2015. Available at https://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines/  (assessed on 25th of September, 2017)

Qin, L.Q., Xu, J.Y., Han, S., Zhang, Z.L., Zhao, Y. and Szeto, I.M., 2013. Dairy consumption and risk of cardiovascular disease: an updated meta-analysis of prospective cohort studies. Asia Pacific journal of clinical nutrition.

  • Βάσια Κωνσταντινίδη
    Βάσια Κωνσταντινίδη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Βάσια Κωνσταντινίδη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μετεκπαίδευση (M.Sc.) στη διατροφή και μεταβολισμό. Από το 2016 εργάζεται στο τμήμα επιστημονικής υποστήριξης του medNutrition.gr, ενώ παρέχει εξατομικευμένες διαιτολογικές υπηρεσίες στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής.