Παθήσεις Πεπτικού

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Υπάρχει λύση;

17 Δεκεμβρίου 2016
33720 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
infographic syndromo everethistou enterou

Σε σύγχρονη επιδημία έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ), με την οικονομική κρίση να έχει ενισχύει ολοένα και περισσότερο τον ρυθμό αύξησης των κρουσμάτων. Πλήττει περισσότερο τα άτομα που χαρακτηρίζονται ως αγχώδη και υποβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών.

Υπάρχει λύση;

Εάν είσαι 45-64 ετών ή είσαι γυναίκα έχεις μεγαλύτερη πιθανότητα να το εμφανίσεις, ενώ στο σύνολο 12,5% των Ευρωπαίων πάσχουν. Πρόκειται για ένα σύνδρομο που πλήττει το παχύ έντερο και εκδηλώνεται με συμπτώματα που θα πρέπει να σε βάλουν σε σκέψεις. Δεν είναι δύσκολο να τα αναγνωρίσεις- είναι πολύ συγκεκριμένα και αναφέρονται στο παρακάτω infographic. Αντιμετώπισέ το έμμεσα: καταπολέμησε το άγχος που σε «τρώει», υιοθέτησε έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής, γυμνάσου, ενυδατώσου! Για περισσότερα tips, συμβουλέψου το infographic που ακολουθεί.

sundromo euerethistou enterou full

1 στους 8 Ευρωπαίους πάσχει από ΣΕΕ

Το σύνδρομο εμφανίζεται συχνότερα στις γυναίκες

Γυναίκες>Άνδρες

Ηλικίες 45-64: 18-20% πάσχουν

Ποια είναι τα συνήθη συμπτώματα;

  • Έντερο
  • Κοιλιακός πόνος
    Μετεωρισμός/Φούσκωμα
  • Διάρροια ή/και δυσκοιλιότητα
  • Δυσφορία
  • Παρουσία βλέννης στα κόπρανα

Πάσχω από ΣΕΕ;

Εάν παρατηρείς το τελευταίο εξάμηνο (με συνολική διάρκεια τουλάχιστον 3 μήνες) τα παραπάνω συμπτώματα καθώς και:

  • βελτίωση των συμπτωμάτων σου με την αφόδευση και/ή
  • έναρξή τους σχετιζόμενη με αλλαγή στη συχνότητα των κενώσεων και/ή
  • έναρξή τους σχετιζόμενη με αλλαγή στη μορφή των κοπράνων

Τότε μάλλον ναι. Συμβουλεύσου το γιατρό σου για μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση.

Τι το επιβαρύνει;

  • Άγχος
  • Κακή ψυχολογική κατάσταση
  • Μη ισορροπημένη διατροφή (Ανθιυγεινά τρόφιμα)
  • Καθιστική ζωή

Ζώντας με ΣΕΕ-Πώς θα βελτιώσω την ποιότητα ζωής μου;

  1. Αποφεύγω τρόφιμα που αυξάνουν τα συμπτώματά μου! 
  2. Εμπλουτίζω τη διατροφή μου με φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης! Συμπληρωματικά μπορεί να συσταθεί η λήψη συμπληρώματος φυτικών ινών.
  3. Εφαρμόζω τον κανόνα των «μικρών και συχνών γευμάτων»! 
  4. Ενυδατώνομαι! 
  5. Κινούμαι περισσότερο μέσα στην ημέρα μου!
  6. Συμπληρώνω τη διατροφή μου με προβιοτικά στελέχη!
    Tip: Η παράλληλη λήψη τους με σκεύασμα πρεβιοτικών θα ενισχύσει τη δράση τους! 
  7. Καταπολεμώ το άγχος που με «τρώει»! 
  8. Σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται ωφέλιμη από το γιατρό η λήψη φαρμακευτικής αγωγής ή η λήψη σκευάσματος που συνδυάζει τις φυτικές ίνες με κάποια φαρμακευτική ουσία.
    Προσοχή: Να τηρείτε ευλαβικά τη λήψη των φαρμάκων αυτών, όπως προτείνεται από το γιατρό σας.
  9. Διατηρώ τις αλλαγές που έκανα και με βοήθησαν εφ όρου ζωής!

**Εάν, παρά τις αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, τα συμπτώματα επιμένουν συμβουλευτείτε το γιατρό σας

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

McKenzie YA, Alder A, Anderson W et al. British Dietetic Association evidence-based guidelines for the dietary management of irritable bowel syndrome in adults. J Hum Nutr Diet 2012;25:260–274.

Rome III Diagnostic Criteria for Functional Gastrointestinal Disorders, 2006

National Institute for Health and Care Excellence 2008. Irritable bowel syndrome in adults. Diagnosis and management of irritable bowel syndrome in primary care. CG61. London: National Institute for Health and Care Excellence.

Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας & Διατροφής

  • Νάνα Καλαφάτη
    Νάνα Καλαφάτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Ph.D.c.

    H Νάνα Καλαφάτη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Υπ. Διδάκτωρ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως καθηγήτρια Διαιτολογίας στο Aegean Omiros College, ενώ παράλληλα προσφέρει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες.