745
Καρδιαγγειακά

Γιατί να προτιμήσεις μαργαρίνη αντί για βούτυρο;

20 Ιουνίου 2017
margarini panw se pswmi

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η κατανάλωση πολυακόρεστων λιπαρών από φυτικά έλαια και προϊόντα επάλειψης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 30%!

Πηγή: www.dailymail.co.uk

Το συμπέρασμα αυτό λήφθηκε από την ανάλυση πολλών επιστημονικών άρθρων, στα οποία διαπιστώθηκε ότι το «κακό» λίπος (κορεσμένο), που υπάρχει σε τρόφιμα όπως στο βούτυρο, στην κρέμα γάλακτος, σε βόειο και χοιρινό κρέας συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων. Όταν έγινε αντικατάσταση αυτών των τροφίμων με πηγές «καλών» λιπαρών (μονο- και πολυ-ακόρεστα) που συναντάμε σε φυτικά έλαια, μαργαρίνη, ελαιόλαδο κ.α., ο κίνδυνος καρδιακών προβλημάτων μειώθηκε. «Μα η μαργαρίνη περιέχει τρανς λιπαρά» θα πουν κάποιοι... κι όμως στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια οι σύγχρονες μαργαρίνες δεν περιέχουν τρανς λιπαρά, αφού δε χρησιμοποιείται η διαδικασία μερικής υδρογόνωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να λαμβάνετε τα μονο- και πολυ- ακόρεστα λιπαρά από τα φυτικά έλαια που περιέχει και έχουν συνδεθεί με οφέλη για την υγεία της καρδιάς.

Γιατί πρέπει να μεταβείτε από βούτυρο σε μαργαρίνη; Η απλή αλλαγή μπορεί να είναι τόσο καλή όσο και οι στατίνες για την καρδιά σας!

Τον ισχυρισμό αυτό υποστηρίζει και πρόσφατη δημοσίευση σε ένα από τα μεγαλύτερα επιστημονικά περιοδικά (Circulation Medical Journal) από την Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρεία. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η πρόσληψη των «καλών» πολυακόρεστων λιπαρών από φυτικά έλαια και προϊόντα επάλειψης, όπως για παράδειγμα η φυτική μαργαρίνη, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 30%. Η μείωση αυτή είναι παρόμοια με εκείνη που επιτυγχάνεται με φάρμακα για τη μείωση της χοληστερόλης, όπως οι στατίνες.

Τι πρέπει να κρατήσετε;

Η μελέτη αυτή λοιπόν, έρχεται να αμφισβητήσει άλλες πρόσφατες που αναφέρουν την επιστροφή των «κακών» λιπαρών στη διατροφή μας.

Σημαντικό να θυμάστε ότι μια ισορροπημένη διατροφή συμπεριλαμβάνει τον περιορισμό θρεπτικών συστατικών, όπως τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά, αλλά ταυτόχρονα σημαίνει και την εισαγωγή υγιεινών τροφίμων πλούσια σε συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του καρδιακού κινδύνου.

Επιλέξτε λοιπόν τροφές πλούσιες σε «καλά» λιπαρά, όπως είναι το ελαιόλαδο, η μαργαρίνη, οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια, καθώς και τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, για να έχετε μία ισορροπία στη διατροφή σας. Μην ξεχνάτε και το σημαντικό ρόλο της φυσικής δραστηριότητας για την υγεία της καρδιάς σας!

  • Ελένη Τσαχάκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Τσαχάκη Ελένη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες στην περιοχή της Αττικής, ενώ από το 2016 εργάζεται στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας του medNutrition.

×

×