Συστάσεις Διατροφής

Κάντε ένα δώρο… καρδιάς

της Κατερίνας Παγκράτη
14 Φεβρουαρίου 2014
2 λεπτά να διαβαστεί

Έφτασε η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου και δεν ξέρετε τι δώρο να κάνετε στο άλλο σας μισό; Έχετε βαρεθεί τα κοινότυπα δώρα και θέλετε να τον/την εντυπωσιάσετε; Υπάρχει λύση, εύκολη, διασκεδαστική και νόστιμη! Στηριζόμενοι στο ρητό, ότι “ο έρωτας περνάει απο το στομάχι”, μπορείτε να ετοιμάσετε ένα πρωτότυπο και θρεπτικό τραπέζι στον/στην σύντροφο σας, το οποίο να μην έχει μόνο μία άριστη και ρομαντική εμφάνιση αλλά και πλούσια θρεπτική πυκνότητα, χρησιμοποιώντας χρώμα, φαντασία και ποικιλία τροφίμων.
Επειδή όμως η καρδιά είναι το κέντρο του σώματος και χωρίς μια υγιή καρδιά  δεν θα μπορείτε ούτε να ερωτευτείτε, αλλά ούτε και να ζήσετε μια ευχάριστη και άνετη ζωή, καλό είναι να επιλέξετε τρόφιμα, τα όποια ενισχύουν την καρδιακή και αγγειακή λειτουργία, προσφέροντας μακροζωία και μεγαλύτερο προσδόκιμο επιβίωσης.   Ακολουθείσθε τις παρακάτω συμβουλές και σίγουρα θα βγείτε κερδισμένοι αλλά και χορτασμένοι, με μια πιο υγιή καρδιά!

Χρησιμοποιήστε δημητριακά ολικής αλέσεως

Τα σιτηρά που κρατούν ολόκληρο τον καρπό, παρέχουν βιταμίνες και φυτικές ίνες που βοηθούν στην απόκτηση μίας υγιούς καρδιά. Μπορείτε να φτιάξετε σαν πρώτο πιάτο, ένα υπέροχο υγιεινό σάντουιτς με δύο φέτες 100% ψωμί ολικής άλεσης, μία λεπτή φέτα άπαχο ζαμπόν γαλοπούλας, φέτες ντομάτας και αβοκάντο, συν μαρούλι και λίγη μουστάρδα.

Επίσης, οι νιφάδες βρώμης περιέχουν μια διαλυτή ίνα που λέγεται «βήτα γλυκάνη», η οποία βοηθά στη μείωση της συνολικής χοληστερόλης και της χοληστερόλης LDL. Η διαλυτή ίνα κρατά επίσης το πεπτικό σύστημα υγιές. Απολαύστε, λοιπόν, χυλό βρώμης με λίγη καστανή-ακατέργαστη ζάχαρη και αρκετές φράουλες ή καρύδια για το πρόγευμα.

Περιορίστε το αλάτι

Χρησιμοποιήστε μικρότερη ποσότητα και δώστε ευχάριστη γεύση στο φαγητό σας με καρυκεύματα, μυρωδικά ή βότανα, όπως το σκόρδο, το κρεμμύδι και πράσο, τα όποια δημιουργούν μια προστατευτική ασπίδα για την καρδιά.

Επιλέξτε τα καλά λιπαρά

Σαν κύρια πηγή λίπους για το φαγητό σας, επιλέξτε το ελαιόλαδο. Το ελαιόλαδο μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, χαμηλώνοντας τα επίπεδα της χοληστερόλης LDL .Επιλέξτε ελαιόλαδο για το μαγείρεμα ή κάντε μία ωραία σάλτσα ρίχνοντας λίγο ελαιόλαδο σε ένα μικρό κύπελλο και προσθέτοντας λίγο βαλσάμικο ξίδι και λίγη ρίγανη. Βουτήξτε μέσα ψωμί ολικής αλέσεως.

Για κυρίως πιάτο, προτιμήστε ψάρι όπως σολομό, τόνο, ρέγγα, σκουμπρί, σαρδέλες, πέστροφα. Ορισμένα είδη ψαριών, όπως αυτά που αναφέρονται παραπάνω, περιέχουν μοναδικά πολυακόρεστα λίπη που ονομάζονται ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προστατεύουν την καρδιά, μειώνοντας τη φλεγμονή και τον κίνδυνο δημιουργίας θρόμβων στο αίμα. Επίσης, φαίνεται ότι εμποδίζουν την πήξη των αιμοπεταλίων, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εμφράγματος των αρτηριών. Τέλος, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα κρατούν την χοληστερόλη σε υγιή επίπεδα. Επιλέξτε ένα από τα παραπάνω ψάρια και συνοδεύεστε το με καστανό ρύζι και λαχανικά.

Φτιάξτε μια μεγάλη και εντυπωσιακή σαλάτα

Προτιμήστε  λαχανικά με πράσινο φύλλωμα, τα οποία περιέχουν φολικό οξύ (ένα συστατικό που βοηθά να κρατηθεί η ομοκυστεΐνη σε χαμηλά επίπεδα) και βιταμίνη Ε. επιπρόσθετα, τα λαχανικά με πράσινο φύλλωμα έχουν συνδεθεί με την καλύτερη διατήρηση της μνήμης όσο μεγαλώνουμε. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε φρέσκα φύλλα σπανακιού ή άλλα «πράσινα» για την σαλάτα σας. Επίσης, προσθέστε ντομάτες οι οποίες  είναι γεμάτες με βιταμίνες και λυκοπένιο. Το λυκοπένιο είναι ένα αντιοξειδωτικό, οπού έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Βάλτε χρώμα και φαντασία για να δημιουργήσετε ένα όμορφο και θρεπτικό πιάτο!

Κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί είναι μία ιδανική επιλογή για να συνοδεύεστε το ρομαντικό σας γεύμα. Το κόκκινο κρασί περιέχει ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, τη ρεσβερατρόλη. Η ρεσβερατρόλη έχει αποδειχθεί ότι κάνει καλό στην καρδιά. Βέβαια, μην το παρακάνετε! Μελέτες έχουν δείξει ότι μόνο 120 έως 240 ml κόκκινου κρασιού απαιτούνται κάθε ημέρα για την καλή υγεία της καρδιάς.

Για το φινάλε

Για επιδόρπιο, μπορείτε να φτιάξετε κάτι ελαφρύ και δροσερό. Επιλέξτε γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και προσθέστε μέσα λίγα δαμάσκηνα, μήλα και ξηρούς καρπούς, όπως αμύγδαλα. Μελέτες αναφέρουν ότι η κατανάλωση 12 δαμάσκηνων κάθε μέρα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης σε μόλις 4 εβδομάδες. Τα μήλα, από την άλλη, περιέχουν ένα φυτοχημικό, βιοφλαβονοειδές, την κουερσετίνη, που ενεργεί ως αντιφλεγμονώδης και βοηθά στην αποτροπή θρομβώσεων στο αίμα. Τα αμύγδαλα και άλλοι ξηροί καρποί περιέχουν ακόρεστα έλαια, πρωτεΐνες, βιταμίνη Ε και άλλες ουσίες, όπως φυτικές ίνες, που βοηθούν στον έλεγχο της χοληστερόλης.

Συνοψίζοντας

Αφού κάνετε όλα τα παραπάνω, μην καθίσετε με τον/την σύντροφο σας μέσα στο σπίτι! Βγείτε έξω και κάντε μια ρομαντική βόλτα, περπατώντας για τουλάχιστον 30 λεπτά. Αυτό θα σας βοηθήσει και να χωνέψετε ευκολότερα, αλλά και να ασκήσετε την καρδιά σας. Η έλλειψη άσκησης δημιουργεί θλίψη στην καρδιά και στα συστήματα που συνδέονται με αυτήν. Ασκηθείτε λοιπόν, για να μπορεί η καρδιά σας να ερωτευτεί!!!    

  • Κατερίνα Παγκράτη
    Κατερίνα Παγκράτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κατερίνα Παγκράτη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του ΑΤΕΙ Κρήτης, με ειδίκευση στην αντιμετώπιση της χρόνιας παχυσαρκίας με ψυχοεκπαιδευτικές μεθόδους, από το Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών (ΚΕΨΕΦ).Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ είναι και αρθρογράφος στο mednutrition καθώς και σε εφημερίδες και περιοδικά

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.