743
Συστάσεις Διατροφής

Μάθετε τα πάντα για τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη!

Αν ο γιατρός σας διέγνωσε κοιλιοκάκη ή ευαισθησία στη γλουτένη, τότε μάλλον η αποχή από τη γλουτένη θα είναι το επόμενο βήμα σας. Είναι γνωστό ότι τα ζυμαρικά κατατάσσονται στα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη είναι αλλά τα ευχάριστα νέα είναι ότι υπάρχουν παραλλαγές τους που είναι ελεύθερα αυτής. Επομένως, σας δίνεται η επιλογή να συνεχίσετε άφοβα την κατανάλωση των αγαπημένων σας ζυμαρικών ενώ παράλληλα αποφεύγετε τη γλουτένη!

Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι, τη σίκαλη και τη βρώμη. Τα κοινά ζυμαρικά παράγονται απο σιμιγδάλι ενώ αυτά που δεν περιέχουν γλουτένη παράγονται από ρύζι και καλαμπόκι. Ωστόσο, δεν διαφέρουν γευστικά ή θερμιδικά, ενώ η βασική τους διαφορά είναι ότι περιέχουν ελαφρώς μικρότερη ποσότητα πρωτεΐνης και σιδήρου. Επομένως, για να αυξήσετε την πρόσληψη αυτών, μπορείτε να τα συνδυάσετε με κρέας ή τυρί και ταυτόχρονα να μειώσετε σημαντικά και το γλυκαιμικό φορτίο του γεύματός σας!

Τα ποσοστά εμφάνισης της κοιλιοκάκης έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και φαίνεται ότι οι γυναίκες εκδηλώνουν συχνότερα την πάθηση. Αν λοιπόν βρίσκεστε στο 1% των ατόμων που παρουσιάζουν σήμερα ευαισθησία ή δυσανεξία στη γλουτένη τότε τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη είναι η ιδανική λύση για εσάς!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε το infographic!

infographic mathete ta panta gia ta zymarika xwris gloutenh

  • Παρασκευή Κουστουράκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

    Η Παρασκευή Κουστουράκη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην Κλινική Διατροφή. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Καλλιθέα και ανήκει στους συνεργάτες του medNutrition.

×
×