743
Συστάσεις Διατροφής

Αλκοόλ, πόσο μπορούμε να πίνουμε;

15 Ιουνίου 2016
Αλκοόλ, πόσο μπορούμε να πίνουμε;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Σε αυτή την εκπομπή αναλύσαμε το πόσο αλκοόλ μπορούμε να πίνουμε, καθώς και τι επιπτώσεις μπορεί να έχει στην υγεία μας η υπερκατανάλωσή του. Είναι γεγονός πως το αλκοόλ υπάρχει στη ζωή μας αρκετές χιλιάδες χρόνια και η κατανάλωσή του συνοδεύει όλες τις κοινωνικές μας εκδηλώσεις, τόσο χαράς, όσο και λύπης. Μάλιστα σχετίζεται η κατανάλωσή του και με ψυχολογικούς παράγοντες, στους οποίους αναφέρθηκε ο ψυχολόγος που ήταν επίσης καλεσμένος στην εκπομπή.

Πόσα ποτά μπορούμε να πίνουμε;

Οι συστάσεις μιλούν για 1 ποτό/ημέρα για τις γυναίκες και 2 ποτά/ ημέρα για τους άντρες. Γιατί υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση; Γιατί οι άντρες μεταβολίζουν πιο γρήγορα το αλκοόλ, λόγω του ενζύμου αφυδρογονάση και λόγω του αυξημένου μυικού ιστού και ποσοστού νερού που έχει το σώμα τους σε σχέση με τις γυναίκες. Έτσι, εκεί που μία γυναίκα θα πιει 1 ποτήρι, για τον άντρα αυτό αντιστοιχεί σε 1/2 ποτήρι αλκοόλ.

Μας χορταίνει το αλκοόλ;

Το αλκοόλ είναι υγρό, όπως και το νερό, με αποτέλεσμα να μη μας χορταίνει όπως το φαγητό, καθώς δεν δημιουργεί κορεσμό στο στομάχι και δεν ακολουθεί την ίδια διαδικασία πέψης με το φαγητό. Γιαυτό το λόγο είναι εύκολο να πιούμε μεγάλη ποσότητα. Επιπλέον, αποτελεί τρόφιμο με "κενές θερμίδες". Δηλαδή μας δίνει θερμίδες (7 θερμίδες/ γραμμάριο), χωρίς να μας προσφέρει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες. Έτσι, μπορεί κάποιος πολύ εύκολα λόγω της μεγάλης ποσότητας να αυξήσει τις θερμίδες που προσλαμβάνει και τελικά και το σωματικό του βάρος από την υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ!

Υπάρχει τρόπος να μην το παρακάνουμε στην ποσότητα;

Το πρώτο και πιο σημαντικό στοιχείο είναι να πιούμε με γεμάτο στομάχι. Αυτό θα βοηθήσει τόσο στο να μην καταναλωθεί μεγάλη ποσότητα, όσο και στο να μη μας ζαλίσει το αλκοόλ, καθώς το γεμάτο στομάχι σημαίνει ότι το αλκοόλ θα καθυστερήσει να περάσει στην κυκλοφορία του αίματος. Έρευνες έχουν δείξει ωστόσο, ότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο συστατικό, πχ λιπαρά που πρέπει να καταναλωθεί πριν το αλκοόλ, όσο το απλά να υπάρχει ένα σύνθετο γεύμα, όπως ο συνδυασμός πρωτεΐνης με υδατάνθρακα και λιπαρά.

Όσον αφορά την ποσότητα του γεύματος, όσο μεγαλύτερο είναι και όσο πιο κοντά στην κατανάλωση αλκοόλ, τόσο το καλύτερο γιατί μειώνεται η μέγιστη συγκέντρωση αλκοόλ! Σε μελέτες έχει φανεί ότι έχουμε 9-23% μικρότερη συγέντρωση αλκοόλ στο αίμα εάν έχουμε φάει, σε σχέση με κάποιον που πίνει νηστικός τις ίδιες ποσότητες αλκοόλ. Στο βίντεo που ακολουθεί υπάρχουν αναλυτικά και τα προτεινόμενα γεύμα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

Τέλος, έχει σημασία να καταναλώνουμε παράλληλα με το αλκοόλ και νερό, ώστε να μην πίνουμε το ποτό μας πολύ γρήγορα και να μην το χρησιμοποιούμε για να ξεδιψάσουμε, με αποτέλεσμα να πίνουμε περισσότερο. Ο μέσος ρυθμός μεταβολισμού του αλκοόλ είναι 7γρ αλκοόλ/ ώρα, για έναν μέσο άνθρωπο 70 κιλών, δηλαδή 1 ποτό την ώρα! Πίνοντας ταυτόχρονα νερό είναι περισσότερο πιθανό να πετύχουμε αυτόν το ρυθμό κατανάλωσης. Ένας εύκολος τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι με το να έχετε πάντα ένα ποτήρι νερό πιο κοντά σας σε σχέση με το ποτό σας.

Περισσότερες πληροφορίες και συνδυασμούς γευμάτων, για να απολαμβάνετε το ποτό σας χωρίς έννοιες θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί.

  • Εύα Τσάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Τσάκου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία. Έχει εργαστεί στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας και marketing του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο νεοσύστατο διαιτολογικό της γραφείο στη Νέα Σμύρνη.

×
×