743
Συστάσεις Διατροφής

Πόσο θρεπτικό είναι το πρωινό σας;

15 Οκτωβρίου 2015
της Αναστασίας Κόκκαλη

Η πρόσληψη πρωινού αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι κάθε διατροφικού σχήματος με επιστημονική εγκυρότητα. Οι διαιτητικές συστάσεις στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο πρώτο γεύμα της ημέρα. Πολλές έγκυρες επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι όσοι τρώνε πρωινό έχουν καλύτερο σωματικό βάρος και λίπος, καλύτερο λιπιδαιμικό προφίλ, μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης, καλύτερη διάθεση και ευεξία, μεγαλύτερη πνευματική συγκέντρωση και καλύτερη ποιότητα ζωής συγκριτικά με όσους το αποφεύγουν.

Τρώγοντας πρωινό, αποκτούμε έναν σύμμαχο στην μάχη του αδυνατίσματος, εφοδιάζοντας παράλληλα τον οργανισμό μας με πληθώρα θρεπτικών συστατικών για καλή υγεία, ευεξία, δυνατή μνήμη και θετική διάθεση. Το πρωινό διεγείρει τον μεταβολισμό και εφοδιάζει το σώμα μας με ενέργεια, ώστε να ανταπεξέλθει στις καθημερινές του δραστηριότητες. Η αποκατάσταση της στέρησης τροφής που αντιμετώπισε ο οργανισμός κατά την διάρκεια του ύπνου είναι το σημείο- κλειδί στην τόνωση του μεταβολικού ρυθμού.

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος οδηγεί σε αυξημένη όρεξη στα επόμενα γεύματα αλλά και σε λανθασμένες διατροφικές επιλογές. Το αίσθημα του κορεσμού όταν κάποιος φεύγει χορτάτος από το σπίτι το πρωί λειτουργεί αποτρεπτικά στο τσιμπολόγημα και την κατανάλωση ....διατροφικών πειρασμών στο γραφείο π.χ. τυροπιτάκια, κρουασανάκια.

Αν θέλετε να χάσετε κιλά, θα πρέπει να περιορίσετε θερμίδες από το δείπνο και όχι από το πρωινό, όπως λανθασμένα κάνουν κάποιοι. Μάλιστα, ένα «φτωχό» πρωινό, θα σας δημιουργήσει και περισσότερη όρεξη για γλυκό, γεγονός που δεν συμφέρει!

Ένα πλήρες πρωινό, το οποίο μπορεί να φτάνει και τις 500 θερμίδες, θα σας εφοδιάσει με την απαιτούμενη ενέργεια και παράλληλα θα σας δώσει τη δυνατότητα να τρώτε λιγότερο το βράδυ, με αποτέλεσμα να δημιουργεί το απαραίτητο θερμιδικό έλλειμμα για να χάσετε βάρος.

Βέβαια, η σωστή επιλογή είναι εξίσου σημαντική! Οπότε αν θέλεις να διαπιστώσεις πόσο καλό και υγιεινό είναι το πρωινό σου γεύμα, απλά κάνε το κουίζ που ακολουθεί!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Bjørnarå HB, Vik FN, Brug J, Manios Y, De Bourdeaudhuij I, Jan N, Maes L, Moreno LA, Dössegger A, Bere E, The association of breakfast skipping and television viewing at breakfast with weight status among parents of 10-12-year-olds in eight European countries; the ENERGY (EuropeaN Energy balance Research to prevent excessive weight Gain among Youth) cross-sectional study. Public Health Nutr. 2013 Mar 11:1-9.

Affenito SG, Thompson D, Dorazio A, Albertson AM, Loew A, Holschuh NMJ Sch Health. Ready-to-eat cereal consumption and the School Breakfast Program: relationship to nutrient intake and weight. 2013 Jan;83(1):28-35.

Healthy breakfast: Quick, flexible options to grab at home http://www.mayoclinic.com/health/food-and-nutrition/NU00197

Nurul-Fadhilah A, Teo PS, Huybrechts I, Foo LH, Ιnfrequent breakfast consumption is associated with higher body adiposity and abdominal obesity in malaysian school-aged adolescents., 2013;8(3):e59297.

de la Hunty A, Gibson S, Ashwell M. Does regular breakfast cereal consumption help children and adolescents stay slimmer? A systematic review and meta-analysis, Obes Facts. 2013;6(1):70-85

  • Αναστασία Κόκκαλη Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
×
×