740
Fitness

Η σωστή άσκηση για κάθε γυναίκα

03 Απριλίου 2008
του Ιωάννη Διονυσιώτη
gynaikes pou kanoun yoga

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η καλύτερη φίλη της γυναίκας αποδεικνύεται η άσκηση σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Έχει βρεθεί ότι είναι «φάρμακο» για το πάχος, το στρες, τις αϋπνίες, την κατάθλιψη, την οστεοπόρωση και τις καρδιοπάθειες του ασθενούς φύλου. Πρέπει, λοιπόν, να ξεκινά από την κοριτσίστικη ζωή και να συνεχίζεται έως τα βαθιά γεράματα.

Ο φυσίατρος, επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Έρευνας, Παθήσεων και Μεταβολισμού των Οστών του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος των συμβουλίων της επιστημονικής εταιρείας Ιnternational Society of Μusculo- Skeletal and Νeuronal Ιnteractions και του Ελληνικού Ιδρύματος Οστεοπόρωσης κ. Ιωάννης Διονυσιώτης ενημερώνει τις γυναίκες ποιο είναι το καλύτερο είδος άσκησης για κάθε ηλικία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών. Επίσης, υπογραμμίζει τις αρχές που πρέπει να διέπουν κάθε πρόγραμμα εκγύμνασης και αναφέρει τα οφέλη στον γυναικείο οργανισμό από τη συστηματική φυσική δραστηριότητα, στέλνοντας στις γυναίκες το εξής μήνυμα: «Η άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για το σώμα και το πνεύμα σας».

Οι κανόνες για να φτάσετε βήμα βήμα στην ιδανική φυσική κατάσταση.

Σώζει από παχυσαρκία, καρδιακά εμφράγματα και εγκεφαλικά επεισόδια, προλαμβάνει και αντιμετωπίζει την οστεοπόρωση και τον σακχαρώδη διαβήτη, συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού... Τα οφέλη της άσκησης δεν έχουν τέλος, όπως αποδεικνύουν διαρκώς πολλές επιστημονικές έρευνες.

Οι κόποι σας, πάντως, είναι βέβαιον ότι θα ανταμειφθούν. «Η άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για το σώμα σας και το πνεύμα σας», συνιστά στις γυναίκες ο κ. Διονυσιώτης. «Η άσκηση, όχι μόνο βελτιώνει τη λειτουργία του σώματός σας, αλλά σας κάνει να φαίνεστε πιο όμορφες, να αισθάνεστε καλύτερα και να ζείτε περισσότερο».

Παρ΄ όλα αυτά όμως, και παρά τις παροτρύνσεις των επιστημόνων προς τις γυναίκες για περισσότερη άσκηση, μόνο το 6% των Ελληνίδων ασκούνται συστηματικά για 1-2 ώρες την εβδομάδα και μόνο το 5% περισσότερο από 2 ώρες. Υπολογίζεται, δηλαδή, ότι ασκούνται στην Ελλάδα συστηματικά 200.000 γυναίκες, ενώ δεν υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στις διάφορες ηλικιακές ομάδες, όταν συγκρίνονται ανά δεκαετία.

Ποιο είναι, όμως, το καλύτερο είδος άσκησης για τη γυναίκα; «Βασικές ασκήσεις είναι οι αεροβικές, που δυναμώνουν την καρδιά και τους πνεύμονες και πρέπει να είναι ρουτίνα», τονίζει ο φυσίατρος, επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Έρευνας Παθήσεων και Μεταβολισμού των Οστών του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ιωάννης Διονυσιώτης. «Παραδείγματα καλών αεροβικών ασκήσεων είναι το περπάτημα, το τρέξιμο, το κολύμπι, ο χορός και το ποδήλατο. Οι ασκήσεις με βάρη δυναμώνουν τους μυς και τα οστά, αλλά δεν προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην καρδιά. Εκείνο, όμως, που πρέπει να καταλάβουν οι γυναίκες είναι η σημασία της συστηματικής άσκησης, γιατί οι δουλειές του νοικοκυριού δεν αποτελούν συστηματοποιημένη άσκηση».

Πόσο πρέπει να διαρκεί η άσκηση και πόσο έντονη να είναι; «Η διάρκεια της άσκησης- συμβουλεύει ο κ. Διονυσιώτης- πρέπει να είναι 20-30 λεπτά τουλάχιστον τη φορά. Η ένταση της άσκησης πρέπει να είναι ικανή να σας κάνει να ιδρώσετε, αλλά και συγχρόνως να μπορείτε να συνομιλήσετε με κάποιον. Γενικά, ήπια έως μέτρια φυσική δραστηριότητα είναι ο καλύτερος δρόμος για την υγεία».

  • Ιωάννης Διονυσιώτης Φυσίατρος, Ιατρός Αποκατάστασης

    Ο Ιωάννης Ελ. Διονυσιώτης σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ακολούθησε την ειδικότητα της Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης στο Εθνικό Ίδρυμα Αποκατάστασης Αναπήρων (ΕΙΑΑ).

×
×