738
Διατροφή

Θέλεις ενέργεια και ευεξία όλη μέρα; Ξεκίνα με το πρωινό σου!

«Το πρωί να τρως σα Βασιλιάς» το λέμε και το ξαναλέμε και θα συνεχίσουμε μέχρι να γίνει πλήρως κατανοητό ότι ένα καλό πρωινό μπορεί να τροφοδοτήσει τον οργανισμό σου με όλη την ενέργεια και την ευεξία που χρειάζεσαι, για να ξεκινήσεις την ημέρα σου. Αν ανήκεις λοιπόν στη μερίδα των ατόμων που λένε «το πρωί δεν μπορώ να βάλω μπουκιά στο στόμα μου,» τότε διάβασε αυτό το άρθρο και μάθε για όλα τα θρεπτικά συστατικά που είναι ικανά να αλλάξουν τα πρωινά σου... και κατά συνέπεια και ολόκληρη τη διάθεσή σου μέσα στην ημέρα! Και μετά τι έχει μείνει; Μια δοκιμή για να σε πείσει!

Υδατάνθρακες, οι απαραίτητοι

Αποτελούν το 50% των αναγκών μας μέσα στην ημέρα, επομένως είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού! Σε γεμίζουν ενέργεια καθώς η γλυκόζη αποτελεί το βασικό «καύσιμο» του εγκεφάλου. Θα τους βρεις σε δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, σε μπάρες δημητριακών, στο ψωμί του τοστ, το κουλούρι Θεσσαλονίκης και πολλές ακόμα επιλογές!

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β ...ξεκλειδώνουν την ενέργεια των τροφίμων

Οι βιταμίνες της ομάδας αυτής έχουν η καθεμία το δικό της ξεχωριστό ρόλο, ωστόσο λειτουργούν όλες μαζί για την αρμονική λειτουργία του οργανισμού! Επέλεξε στο πρωινό σου τρόφιμα που να περιέχουν νιασίνη (βιταμίνη Β3),παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β5) ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2) και πυριδοξίνη (βιταμίνη Β6), καθώς συμβάλλουν στην απελευθέρωση της ενέργειας από τις τροφές. Ακόμα, η βιταμίνη Β6 συχνά χαρακτηρίζεται και ως «αντικαταθληπτική» αφού βοηθάει στην παραγωγή σεροτονίνης ή αλλιώς της ορμόνης της χαράς, προκαλώντας έτσι ευεξία! Καλύτερη επιλογή πρωινού για τις βιταμίνες αυτές αποτελούν τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης (όσα έχουν το αναγράφει στη συσκευασία), ενώ άλλες διατροφικές πηγές είναι το κρέας, το ψάρι, τα φασόλια κ.α.

Τι συμβαίνει με τις πρωτεΐνες και τις φυτικές ίνες;

Μπορεί να μη σχετίζονται άμεσα με την ενέργεια, παίζουν όμως το δικό τους ρόλο στην καλή λειτουργία του οργανισμού και τελικά στο αίσθημα της ευεξίας. Με τις πρωτεΐνες να σε χορταίνουν και τις φυτικές ίνες να φροντίζουν το πεπτικό σου σύστημα μπορείς να ξεκινήσεις με πολλή όρεξη και διάθεση την ημέρα σου.

«Τι συνδυασμούς να κάνω στο πρωινό μου;»

Συνδύασε σύνθετους υδατάνθρακες με πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, που προσφέρει η ολική άλεση, για ακόμα μεγαλύτερο κορεσμό. Ακόμα, συνόδεψε το πρωινό σου γεύμα με ένα ποτήρι φυσικό χυμό για περισσότερες βιταμίνες και ενέργεια. Παρακάτω θα βρεις επιλογές ώστε να ξεκινήσεις από αύριο κιόλας μια διατροφή για ενέργεια και ευεξία... και καλή σου ημέρα!

  • Δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα χαμηλό σε λιπαρά ή γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά
  • Τοστ (ψωμί ολικής άλεσης) με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, ντομάτα, μαρούλι και 1 ποτήρι φυσικό χυμό
  • 1 ή 2 μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης με 1 ποτήρι φυσικό χυμό
  • Βάσια Κωνσταντινίδη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Βάσια Κωνσταντινίδη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μετεκπαίδευση (M.Sc.) στη διατροφή και μεταβολισμό. Παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στην περιοχή της Αττικής καθώς και επιστημονική υποστήριξη στο medNutrition.

×
×