Διατροφή

«Ολική» υγεία!

της Όλγας Δέδε
26 Αυγούστου 2016
1073 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
«Ολική» υγεία!

 

Αναγνωρίζουμε όλο και περισσότερο την πολύτιμη επίδραση των προϊόντων ολικής άλεσης στην ανακούφιση -για παράδειγμα- συμπτωμάτων του πεπτικού συστήματος, στη διαχείριση του σακχαρώδη διαβήτη αλλά και στη γενικότερη ευεξία, διασφαλίζοντας ένα υγιές βάρος και μία γεμάτη ενέργεια καθημερινότητα. Στο παρακάτω άρθρο που διαβάσαμε, απαριθμεί αποτελεσματικά κάθε λόγο που είναι καλό να επιμένεις στην ολική άλεση!

Πηγή: www.allyou.gr

Δεν είναι τυχαίο που όταν αποφασίζει κάποιος να προσέξει τη διατροφή του ένα από τα πρώτα πράγματα που αγοράζει είναι ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης! Έχουμε συνδέσει γενικά τα προϊόντα ολικής άλεσης με την καλύτερη υγεία! Δεν έχουμε και άδικο.

Οι τελευταίες συστάσεις αναφέρουν ότι τουλάχιστον 50% των δημητριακών που καταναλώνουμε πρέπει να είναι ολική άλεσης.

Τι εννοούμε όταν λέμε ολική άλεση;

Ένα δημητριακό μπορεί να χαρακτηριστεί ολικής άλεσης όταν έχουν διατηρηθεί τα βασικά μέρη του καρπού του, το πίτουρο, το φύτρο και το ενδσπέρμιο. Τα πιο γνωστά τρόφιμα που είναι ολικής άλεσης είναι το ρύζι, το ψωμί, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά πρωινού.

Τι έχουν να μας προσφέρουν θρεπτικά;

Τα τρόφιμα ολικής άλεσης περιέχουν Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Βιταμίνη Ε, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, αργινίνη, λυσίνη, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.

Τα δημητριακά βρίσκονται στη βάση της μεσογειακής πυραμίδας, δηλαδή είναι οι περισσότερες μερίδες που πρέπει να έχουμε στην καθημερινότητα μας. Έρευνες έδειξαν ότι όσοι καταναλώνουν 3 μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης μπορούσαν να μειώσουν πιο εύκολα το βάρος τους.

Πως βοηθούν τα δημητριακά ολικής άλεσης την υγεία μας;

Η ολική άλεση είναι πολύτιμη, γι’αυτό τα σιτηρά ολικής άλεσης έχουν επιδείξει προστατευτική δράση στα καρδιαγγειακά νοσήματα και στη μείωση της πίεσης. Λόγω του χαμηλότερου γλυκαιμικού δείκτη, παράλληλα, διευκολύνουν τη διαχείριση του σακχαρώδη διαβήτη και μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης ταιριάζουν σε κάθε γεύμα, αξιοποιήστε τα! Αλλά για να ξέρετε ότι όντως είναι ολικής άλεσης, να ελέγχετε πάντα την ετικέτα και τη λίστα με τα συστατικά που εμφανίζει το ποσοστό ολικής άλεσης.

  • Όλγα Δέδε
    Όλγα Δέδε Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Δέδε Όλγα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.