640
Διατροφή

«Ακτινογραφία» στα γλυκά

31 Δεκεμβρίου 2012
3 λεπτά να διαβαστεί

Τα τελευταία χρόνια ολοένα, και περισσότερα άτομα, στο πλαίσια ενός υγιεινού πλαισίου διατροφής, στο οποίο επιλέγουν να περιορίσουν τις θερμίδες που καταναλώνουν, αποκλείουν εντελώς από τη διατροφή τους τα γλυκά, είτε αυτά είναι γλυκά του εμπορίου, είτε χειροποίητα, γιατί θεωρούν ότι συνιστούν πηγή πολλών θερμίδων και «κακών» λιπαρών.

Ωστόσο, η φυσική ροπή του ανθρώπου προς τη γλυκιά γεύση είναι αρχέγονη και σχεδόν ακατανίκητη. Την ίδια ώρα, η πληθώρα «γλυκών» επιλογών στη σύγχρονη εποχή καθιστούν μια διατροφή από την οποία να απουσιάζουν πλήρως τα γλυκά αρκετά δύσκολη και για πολλούς αδύνατη.

Είναι όμως τα γλυκά τόσο βλαβερά για τον οργανισμό, ώστε να τα αποφεύγουμε με μανία; Σε ποια ποσότητα επιτρέπεται η κατανάλωσή τους και ποιες είναι οι πιο υγιεινές επιλογές γλυκών; Υπάρχουν τρικ για να μειώσουμε το θερμιδικό τους περιεχόμενο και να αυξήσουμε τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν;

Το quiz που ακολουθεί θα εξετάσει τις γνώσεις σας σχετικά με τα γλυκά και τα συστατικά τους και θα καταρρίψει τυχόν παρανοήσεις και μύθους, ώστε να είστε σε θέση να γνωρίζετε ποια ειναι τα «ναι» και τα «όχι» μιας «γλυκιάς» διατροφής.

Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτού του quiz θα σας βοηθήσει να κάνετε μια πλήρη... «ακτινογραφία» στα γλυκά.

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Bellisle F. and Drewnowski A., Intense sweeteners, energy intake and the control of body weight, European Journal of Clinical Nutrition. 2007; 61, 691–700

Engler M.B., Engler M.M,. Chen C.Y., Malloy M.J., Browne A., Chiu E.Y., Kwak Ho-K., Milbury P., Paul S.M., Blumberg J., Mietus-Snyder M.L., Flavonoid-Rich Dark Chocolate Improves Endothelial Function and Increases Plasma Epicatechin Concentrations in Healthy Adults, J Am Coll Nutr, 2004, 23(3); 197-204

Grassi D., Lippi C., Necozione S., Desideri G., Ferri C., Short-term administration of dark chocolate is followed by a significant increase in insulin sensitivity and a decrease in blood pressure in healthy persons, Am J Clin Nutr, 2005, 81 (3); 611-614

Ki Won Lee ,Young Jun Kim ,Hyong Joo Lee , Chang Yong Lee ,Cocoa Has More Phenolic Phytochemicals and a Higher Antioxidant Capacity than Teas and Red Wine, J. Agric. Food Chem., 2003, 51 (25); 7292–7295

Mursu J, Voutilainen S, Nurmi T, Rissanen TH, Virtanen JK, Kaikkonen J, Nyyssönen K, Salonen JT , Dark chocolate consumption increases HDL cholesterol concentration and chocolate fatty acids may inhibit lipid peroxidation in healthy humans, Free Radical Biology & Medicine. 2004, 37(9):1351-1359

Weggemans RM, Zock PL, Katan MB. Dietary cholesterol from eggs increases the ratio of total cholesterol to high-density lipoprotein cholesterol in humans: a meta-analysis. Am J Clin Nutr 2001;73:885–91.

Τριχοπούλου Α., Πίνακες Σύνθεσης Τροφίμων και Ελληνικών φαγητών, 1992

Food insight (International Food Information council foundation). Everything You Need to Know About Caffeine. Last modified: 15/11/2009. Accessed: 23/12/2012 http://www.foodinsight.org/Resources/Detail.aspx?topic=Everything_You_Need_to_Know_About_Caffeine

  • Διονυσία Βουτσά
    Διονυσία Βουτσά Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Βουτσά Διονυσία είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας. Εργάζεται ως επιστημονική συνεργάτης του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες σε ιδιώτες στην Αθήνα.

TOPICS
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.