640
Δίαιτα

Ποιες είναι οι πιθανές επιπτώσεις των εξαντλητικών διαιτών;

11 Μαΐου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί
  • Αρχικά, επιβραδύνεται ο βασικός ρυθμός μεταβολισμού, δημιουργείτε δηλαδή μείωση του ρυθμού κατανάλωσης οξυγόνου.
  • Ευνοείται η αποθήκευση των λιπών.
  • Μειώνεται η θερμοκρασία του οργανισμού.
  • Αυξάνεται επικίνδυνα η συγκέντρωση κετονών στο αίμα, ιδιαίτερα αν ακολουθούνται δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες και υψηλές σε πρωτεΐνες. 
  • Αυξάνεται η απώλεια νερού και μειώνεται το pH.
  • Μειώνεται η ευαισθησία στη γλυκόζη.
  • Τα πρώτα κιλά που χάνονται είναι κυρίως νερό και ανόργανα στοιχεία, πράγμα που σημαίνει ότι χάνονται σημαντικές ποσότητες από χρήσιμα για τον οργανισμό μέταλλα και ηλεκτρολύτες, όπως το κάλιο.
  • Απώλεια μυϊκού ιστού/πρωτεϊνών. Περισσότερο από το 1/3 της απώλειας κιλών προέρχεται από τον μυϊκό ιστό, ο οποίος είναι χρήσιμος για να διατηρεί τα επίπεδα του μεταβολισμού ψηλά, αλλά και να δημιουργεί προϋποθέσεις για τη χρησιμοποίηση του λίπους.
  • Μετά από τη λήξη μιας τέτοιας δίαιτας, ο οργανισμός αποθηκεύει ευκολότερα το λίπος που χάθηκε, αφήνοντας κάποιον με παραπάνω λίπος και λιγότερο μυϊκό ιστό.
  • Αυξάνονται τα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων στο αίμα, γεγονός που καθιστά τέτοιες δίαιτες επικίνδυνες για τους καρδιοπαθείς.
  • Η χρόνια δίαιτα μπορεί να οδηγήσει και σε παθολογικές καταστάσεις συμπεριφοράς προς το φαγητό, όπως η νευρική ανορεξία, η βουλιμία κ.ά.
  • Τέλος, μια αφύσική δίαιτα που δεν ανταποκρίνεται στις καθημερινές ενεργειακές, κοινωνικές και ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου δεν έχει πιθανότητες να διατηρηθεί για πολύ.
  • Κυριακή Ποντικέρη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κυριακή Ποντικέρη είναι πτυχιούχος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.
×
×