640
Καρδιαγγειακά

Ανάλατη αλλά γευστική διατροφή: υπάρχει!

29 Αυγούστου 2017
1 λεπτό να διαβαστεί
vazo me alati

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το Σάββατο 18 Ιουνίου στην εκπομπή «My Life» στο Mega καταρρίψαμε τον μύθο «Ανάλατη διατροφή άρα άνοστη!».

Πώς επιδρά η μείωση του αλατιού στην υγεία;

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η μείωση του αλατιού από τη διατροφή συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και συνεπώς στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επομένως οι άνθρωποι με υπέρταση πρέπει να μειώσουν το αλάτι στη διατροφή τους. Αυτό για τους περισσότερους ανθρώπους σημαίνει αυτόματα άνοστα και άγευστα φαγητά.

Υπάρχουν τρόποι για να κάνετε νόστιμα και γευστικά τα πιάτα σας χωρίς αλάτι

  • Μαγειρεύοντας μόνοι σας τα γεύματά σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε πόσο αλάτι θα μπει στο πιάτο σας.
  • Αντικαταστήστε το αλάτι στα φαγητά σας με βότανα ή άλλα καρυκεύματα, όπως δενδρολίβανο, θυμάρι, βασιλικό, κρεμμύδι, σκόρδο, μαϊντανό, δυόσμο, κάρυ, κορίανδρο, πιπερόριζα, ρίγανη κ.α. Ακόμη χρησιμοποιήστε λαχανικά για να δώστε γεύση στο φαγητό σας.
  • Μαρινάρετε τα κρέατα, τα πουλερικά και τα ψάρια με βότανα και μπαχαρικά 1-2 ώρες πριν τα μαγειρέψετε.
  • Μαγειρέψτε τα όσπρια και τα λαδερά φαγητά προσθέτοντας μυρωδικά. Αποφύγετε έτοιμες σάλτσες, πατατάκια, γαριδάκια και έτοιμα γεύματα. Χρησιμοποιήστε τα όξινα όπως λεμόνι, ξύδι και βαλσάμικο ξύδι για να δώσετε γεύση στις σαλάτες και τα λαχανικά σας.
  • Οι έτοιμες επεξεργασμένες τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου και αυτό γιατί το νάτριο αποτελεί συντηρητικό μέσο διατήρησης των τροφών. Αν θέλετε να καταναλώσετε τρόφιμα σε κονσέρβες ξεπλύνετε το περιεχόμενο για να απομακρύνετε το αλάτι. Ακόμη μπορείτε να ξαρμυρίσετε τη φέτα και τις ελιές βάζοντας τες σε νερό κάποιες ώρες πριν τις καταναλώσετε.

Οι διάφορες εταιρείες τροφίμων ακολουθώντας τις οδηγίες της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας δημιούργησαν σκευάσματα με λιγότερο αλάτι προκειμένου να συμβάλουν στην προσπάθεια για μείωση του αλατιού από τη διατροφή μας.

Τελικά καταλήγουμε πως «Ανάλατη αλλά γευστική διατροφή : υπάρχει!»

  • Γεωργία Ίσαρη
    Γεωργία Ίσαρη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Γεωργία Ίσαρη είναι απόφοιτος του τμήματος Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στη Νέα Σμύρνη όπου δίνει τις διατροφικές συμβουλές της σε ασθενείς και σε ειδικές ομάδες ατόμων. Είναι επιστημονική συνεργάτιδα της Ενδοκρινολογικής Μονάδας της Β' Προπαιδευτικής Παθολογικής Κλινικής της Μονάδας Έρευνας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διαιτολόγος-Διατροφολόγος του Ιατρείου Παχυσαρκίας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «Αττικόν».

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.