750
Άλλες Παθήσεις

Καρκίνος του μαστού: μειώστε τον κίνδυνο εμφάνισης

04 Φεβρουαρίου 2017
Καρκίνος του μαστού: μειώστε τον κίνδυνο εμφάνισης

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ο καρκίνος του μαστού προσβάλλει περίπου μία στις 10 γυναίκες στις αναπτυγμένες χώρες. Παρότι δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος για να αποφύγει κάποιος την εμφάνιση του καρκίνου του μαστού, έχει βρεθεί σε πολλές έρευνες ότι συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες και ένας υγιεινός τρόπος ζωής μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης και να βελτιώσουν τα αποτελέσματα σε όσους έχουν ήδη παρουσιάσει καρκίνο του μαστού.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης του καρκίνου του μαστού, τους πιο σημαντικούς από τους οποίους μπορείτε να δείτε παρακάτω. Αν έχετε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού μην πανικοβάλλεστε! Αυτό δεν σημαίνει ότι θα εμφανίσετε την ασθένεια, ενώ υιοθετώντας ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο.

Παράγοντες που αυξάνουν το κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού

  • Μεγάλο ύψος
  • Μετεμμηνοπαυσιακή παχυσαρκία
  • Μικρή ηλικία εμμηναρχής
  • Μεγάλη ηλικία εμμηνόπαυσης
  • Ατεκνία
  • Μεγάλη ηλικία πρώτης εγκυμοσύνης
  • Συχνή χρήση αντισυλληπτικών δισκίων
  • Οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του μαστού σε συγγενείς πρώτου βαθμού
  • Συγκεκριμένα γονίδια

Προσαρμογή από: Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, Επιδημιολογία και πρόληψη του καρκίνου του μαστού, 2008.

Διαβάστε παρακάτω τις συστάσεις του World Cancer Research Fund και American Institute for Cancer Research για μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του μαστού.

Διατηρείτε σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα το λίπος στο σώμα σας, μέσα στα φυσιολογικά όρια
Διατηρείτε το βάρος σας εντός των φυσιολογικών ορίων και προσπαθήστε να μην πάρετε βάρος και να μην αυξήσετε την περίμετρο της μέσης σας στην ενήλικη ζωή σας.
Κάνετε την άσκηση μέρος της καθημερινότητάς σας
Κάνετε μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα, όπως γρήγορα περπάτημα, τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. ‘Όταν βελτιωθεί η φυσική σας κατάσταση, στοχεύετε σε 60 λεπτά ή περισσότερο μέτριας έντασης άσκηση, ή 30 λεπτά ή περισσότερο έντονη άσκηση την ημέρα.
Περιορίστε το χρόνο που αφιερώνετε σε καθιστικές συνήθειες, όπως στο να παρακολουθείτε τηλεόραση.
Περιορίστε την κατανάλωση τροφίμων και ροφημάτων με μεγάλη περιεκτικότητα σε ενέργεια και ζάχαρη
Καταναλώνετε μόνο περιστασιακά φαγητά και γλυκά με πολλές θερμίδες, όπως fast food, έτοιμα γλυκά κ.ά.
Καταναλώνετε πιο συχνά τροφές φυτικής προέλευσης
Τρώτε τουλάχιστον 5 μερίδες από ποικιλία φρούτων και μη αμυλούχων λαχανικών την ημέρα.
Τρώτε σιτηρά και δημητριακά ολικής άλεσης όπως ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί και όσπρια με όλα τα γεύματα.
Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και αποφύγετε τα επεξεργασμένα κρέατα
Αν καταναλώνετε κόκκινο κρέας όπως μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, περιορίστε το σε μία μικρή μερίδα την εβδομάδα.
Αποφύγετε τα επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα, όπως ζαμπόν, λουκάνικα κ.ά.
Περιορίστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών
Εάν καταναλώνετε αλκοολούχα ποτά, περιορίστε την κατανάλωση σε 1 δόση την ημέρα για τις γυναίκες, και 2 δόσεις την ημέρα για τους άντρες.
Οι γυναίκες στην διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
Περιορίστε την κατανάλωση αλατιού
Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων που διατηρούνται σε αλάτι, και τρόφιμα με πολύ αλάτι.
Θηλάστε
Προσπαθήστε να θηλάσετε αποκλειστικά το παιδί σας μέχρι τους 6 μήνες, και συνεχίστε να θηλάζετε συμπληρωματικά μετά.

Για περισσότερες πληροφορίες ή εξατομικευμένες συμβουλές μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με ένα πτυχιούχο διαιτολόγο διατροφολόγο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, Επιδημιολογία και πρόληψη του καρκίνου του μαστού, 2008

World Cancer Research FundAmerican Institute for Cancer Research

  • Πηνελόπη Δουβόγιαννη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Πηνελόπη Δουβόγιαννη είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc.) και πολυετή εμπειρία στην παχυσαρκία. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες στο γραφείο της στην Καλαμάτα.

×

×