Οικογένεια

Θηλάζω ακόμη. Πόσο καφέ να πίνω;

08 Αυγούστου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί

Συγχαρητήρια! Δίνετε την καλύτερη τροφή στο παιδί σας. Για να φροντίσετε και για την δική σας διατροφή, δεν χρειάζεται απλά να στέκεστε πάνω από ένα φλιτζάνι ελληνικού καφέ και να μυρίζετε μόνο το άρωμά του. Μπορείτε να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας αρκεί να ελέγχετε την συνολική ποσότητα καφεΐνης μέσα στην ημέρα σας, κάτι που θα μοιάζει παιχνιδάκι αφού διαβάσετε αυτό το άρθρο!

Είναι καλό να γνωρίζεις αρχικά ότι, η ασφαλής ημερήσια κατανάλωση καφεΐνης για τις θηλάζουσες γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ανέρχεται στα 200mg καφεΐνης, με βάση τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA). Σε αυτή τη συγκέντρωση, η ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης από το βρέφος δεν φαίνεται να ξεπερνά τα 0,3 mg/kg σωματικού βάρους, το οποίο είναι 10 φορές κάτω από το όριο που οι έρευνες έχουν θεσπίσει.

Σε τι αντιστοιχεί αυτή η ποσότητα καφεΐνης;

Τα 200mg καφεΐνης αντιστοιχούν σε 3-4 φλιτζάνια ελληνικού καφέ την ημέρα! Είναι όμως σημαντικό να συνυπολογίζονται και άλλες πηγές καφεΐνης όπως, το τσάι, η σοκολάτα και τα αναψυκτικά. Γι’ αυτό, σας παραθέτω έναν πίνακα με τα είδη καφέ και άλλων ροφημάτων καθώς και την αντίστοιχη ποσότητα καφεΐνης που παρέχει το καθένα για να υπολογίσεις περίπου πόσο καταναλώνεις μέσα στην ημέρα.

 

Τρόφιμα/Ροφήματα Ποσότητα καφεΐνης (mg)
Αναψυκτικά τύπου cola (330mL)  40
Τσάι (220mL)  50
Ενεργειακά ποτά (250mL)  80
Ρόφημα σοκολάτας (200mL)  15
Καφές φίλτρου (200mL)  145
Στιγμιαίος καφές (180mL)  65-100
Ελληνικός καφές (60mL)  40-50
Ελληνικός ντεκαφεϊνέ 0-1
Στιγμιαίος ντεκαφεϊνέ  2-3

 

Όπως θα παρατηρήσατε στο τέλος του πίνακα, μια ακόμη επιλογή γα τις θηλάζουσες γυναίκες είναι ο ντεκαφεϊνέ καφές, από τον οποίο έχει αφαιρεθεί όλη η ποσότητα της καφεΐνης, ενώ διατηρεί αναλλοίωτα όλα τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του, όπως τις πολυφαινόλες του. Ο ελληνικός ντεκαφεϊνέ καφές, για παράδειγμα, περιέχει μόλις 0-1mg καφεΐνης και είναι εξίσου απολαυστικός με τον πλήρη. Επιλέξτε, ωστόσο η αποκαφεϊνοποίηση να γίνεται με φυσικό τρόπο μόνο με νερό, κατά την οποία αφαιρείται μόνο η καφεΐνη και διατηρείται η πλούσια γεύση του καφέ. Είναι όμως, μια διαδικασία που μπορείτε να διακρίνετε στη συσκευασία του ελληνικού καφέ.

Η επιλογή λοιπόν, κατά το θηλασμό δεν θα πρέπει είναι η στέρηση αλλά η απόλαυση με... μέτρο και έξυπνες επιλογές!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Partosch F, Mielke H, Stahlmann R, Gundert-Remy U. Caffeine intake in pregnancy: Relationship between internal intake and effect on birth weight. Food Chem Toxicol. 2015 Dec;86:291-7.

European Food Safety Authority (EFSA), Scientific Opinion in the Safety of caffeine, (2015) http://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/scientific_output/files/main_documents/4102.pdf

National Health System (UK), Breastfeeding and diet, accessed in May 2016 available at http://www.nhs.uk/Conditions/pregnancy-and-baby/Pages/breastfeeding-diet.aspx

  • Δήμητρα Τζάκου
    Δήμητρα Τζάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Δήμητρα Τζάκου είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο στη Διατροφή και τη Δημόσια υγεία. (MSc). Εργάζεται ως διατροφολόγος σε φαρμακείο, ενώ παράλληλα παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες πραγματοποιώντας κατ' οίκον επισκέψεις.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.