Fitness

Ποιες ασκήσεις μας κάνουν καλό και ποιες κακό;

Χρυσάνθης Σταματίου
14 Ιουνίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Πολλοί αναρωτιούνται τι είδους άσκηση να ακολουθήσουν. Όποια άσκηση επιλέξει ο καθένας, πρέπει να είναι σίγουρος για την επιλογή του. Δεν είναι όλες οι ηλικίες ίδιες, ούτε βέβαια και οι ανάγκες για αυτό και υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε ασκήσεις και προγράμματα.

Κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες και ο οργανισμός με τη σειρά του τις απαιτήσεις του. Όταν δεν επιλέγουμε κάτι κατάλληλο, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο οργανισμός μας θα το εκφράσει με διάφορους τρόπους - ένας από αυτούς είναι και ο πόνος.

Η γυμναστική δεν είναι μόνο για κάψιμο του λίπους και για καλλίγραμμο σώμα, είναι πλέον αναγνωρισμένο ότι γυμναστική λειτουργεί σαν μέσω προληπτικό ή μέσο αποκατάστασης.


Διαβάστε επίσης: Ανακαλύψτε και δυναμώστε τους κοιλιακούς σας! [Δωρεάν EBOOK]


Όμως ποιο είναι το καταλληλότερο ασκησιολόγιο για τον καθένα; Ποιες ασκήσεις μπορούν να μας κάνουν καλό και ποιες κακό;

Οι περισσότεροι, όταν εμφανίζουν μυοσκελετικό πόνο προτιμούν να ιαθούν μόνοι τους χωρίς τις κατάλληλες συμβουλές από τους ειδικούς (φυσικοθεραπευτές, γυμναστές). Κάνοντας μόνοι τους ασκήσεις, το αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές είναι το αντίθετο από το επιθυμητό.

Μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει προβλήματα οσφυαλγίας και το ποσοστό αυτό προβλέπεται ότι θα αυξηθεί. Το μεγαλύτερο ποσοστό όσων υποφέρουν από τη μέση τους καταφεύγουν στην κλασική άσκηση των ραχιαίων, όμως με αυτήν την άσκηση συνήθως το πρόβλημα υποτροπιάζει. Οι κλασικοί ραχιαίοι είναι κατάλληλοι μόνοι για υγιείς ανθρώπους.

Επίσης, μεγάλο ποσοστό ασθενών υποφέρει από πόνους του αυχένα επιλέγει ασκήσεις με αυξημένο βάρος, που επίσης είναι λάθος.

Άτομα με τενοντοπάθειες στους ώμους πολλές φορές κάνουν ασκήσεις εκτάσεων στα χέρια, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν πολύ έντονο πόνο.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τρεις μεγάλες κατηγορίες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα κάνουν λάθη, τα όποια όχι μόνο μπορούν να δημιουργήσουν επιπλέον προβλήματα, αλλά να φτάσουν σε τέτοιο σημείο που να χρειαστούν χειρουργική επέμβαση.

Η yoga και το Pilates είναι από τα πιο διαδεδομένα είδη γυμναστικής και τα πιο ασφαλή, ειδικότερα το Pilates. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Τα τομα με προβλήματα στη μέση ή στους ώμους καλό είναι να ειδοποιούν τον εκπαιδευτή τους για το πρόβλημά τους, ώστε να δίνουν άλλο ασκησιολόγιο και όσοι κάνουν μόνοι τους καλό είναι συμβουλεύονται κάποιον ειδικό.

Επίσης πολύ γνωστό έχει γίνει το άθλημα του crossfit, δεν σημαίνει όμως ότι μπορούν να γυμναστούν όλοι με αυτό το πρόγραμμα. Είναι μια αρκετά δυνατή προπόνηση και δεν ενδείκνυται για άτομα που δεν έχουν προπονηθεί ποτέ ή έχουν μυοσκελετικές παθήσεις ή κακώσεις.

Καλό είναι οποιοσδήποτε θέλει να γυμναστεί να συμβουλεύεται τους ειδικούς για να μη δημιουργηθούν επιπλέον προβλήματα!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

https://www.google.gr/search?q=%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%B9%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%B9+%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0k_SVIuKBcj6UtuXgIgK&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=dorsal+exercises&revid=373448927&imgdii=_&imgrc=tLPcyk4KxwrgeM%253A%3BGBd2YHjnD6sYOM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.netfit.co.uk%252Fpublic%252Fimages%252Fassets%252F61ok.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.netfit.co.uk%252Ffitness%252Fexercises%252Fback%252Fdorsal-raise-back.htm%3B293%3B85

https://www.google.gr/search?q=%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%82&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=O1TSVL2-B8TuUrSKgJAJ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=Y5AByvplgiMbHM%3A%3BspBgv7DBMllRtM%3BY5AByvplgiMbHM%3A&imgrc=Y5AByvplgiMbHM%253A%3BlSexLdXIfCSM5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fitnesspulse.gr%252Flib_photos%252Fexercise%252Farticles%252F2013_04_02_plati%252F4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fitnesspulse.gr%252Fitem.php%253Fid%253D12956%3B570%3B396

https://www.google.gr/search?q=%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%82&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=O1TSVL2-B8TuUrSKgJAJ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B7+%CF%87%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%89%CE%BD&imgdii=_&imgrc=EYcvPqO-QS7dKM%253A%3BiQFFVMcdojKoeM%3Bhttps%253A%252F%252F5dac100b1ff101122bc8-d66fc383479083a0882d33f58d8d8f48.ssl.cf3.rackcdn.com%252F2014%252F11%252Farms-b.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ftsoumeleka.gr%252Fhorseride-with-arms-abduction%252F%3B1110%3B570

Patti A, Bianco A, Paoli A, Messina G, Montalto MA, Bellafiore M, Battaglia G, Iovane A, Palma A.Effects of pilates exercise programs in people with chronic low back pain: a systematic review Medicine (Baltimore). 2015 Jan;94(4):e383

Ward L, Stebbings S, Cherkin D3, Baxter GD. Components and reporting of yoga interventions for musculoskeletal conditions: a systematic review of randomised controlled trials. Complement Ther Med. 2014 Oct;22(5):909-19. doi: 10.1016/j.ctim.2014.08.007. Epub 2014 Aug 18

Zhang Υ, Ντενγκ G, Zhao S, Zhou Q, Gao Χ, Wang Η, Ζανγκ Ζ, Ju Υ, Wang R, Wang Υ, Zhao Q [Effects of non-physical factors on neck and shoulder pain and low back pain of adolescents]. Zhonghua Yi Xue Za Zhi. 2014 Oct 14;94(37):2923-8.

  • Χρυσάνθη Σταματίου
    Χρυσάνθη Σταματίου Φυσικοθεραπεύτρια
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.