640
Διατροφή

Χυμός βύσσινου, η κόκκινη δύναμη

02 Μαΐου 2015
2 λεπτά να διαβαστεί

Αρχικά, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πώς τα βύσσινα είναι τύπος κερασιού. Υπάρχουν δύο τύποι κερασιών και εκατοντάδες ποικιλίες: το γλυκό κεράσι, γνωστό ως Prunus avium στους βοτανολόγους και το ξινό κεράσι, γνωστό ως βύσσινο, με την επιστημονική ονομασία, Prunus cerasus.

Γνωρίζατε ότι τα βύσσινα

  • λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σίδηρο ενδείκνυνται στην αναιμία.
  • περιέχουν υψηλά επίπεδα ανθοκυανινών που έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες.
  • οι φυτικές ίνες και τα οργανικά οξέα που περιέχουν, τα καθιστούν έξοχα υπακτικά με ισχυρή καθαρτική δράση.
  • τα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία που περιέχουν, δρουν ανακουφιστικά σε ρευματικούς πόνους.
  • είναι διουρητικά και χωνευτικά, ενώ διαθέτουν αντισηπτικές ιδιότητες ενάντια σε λοιμώξεις των ουροφόρων οδών.
  • περιέχουν πολύ μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, καθώς και ικανοποιητικές ποσότητες καλίου και βιταμίνης Α.

Πώς επιδρά το βύσσινο σην αυπνία;

Συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά της διατροφής φαίνεται να επιδρούν και στην αυπνία. Συγκεκριμένα, μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιδιότητα του χυμού βύσσινου είναι ότι δρα ως φυσικό αγχολυτικό και μυοχαλαρωτικό. Μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2014 στο περιοδικό Experimental Biology, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κατανάλωση δύο ποτηριών χυμού βύσσινου αντιμετωπίζει την αϋπνία.

Τη μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Κρατικό Πανεπιστήμιο Λουιζιάνα με τη συμμετοχή εθελοντών ηλικίας άνω των 68 ετών, οι οποίοι για δύο εβδομάδες έπιναν χυμό βύσσινο δύο φορές την ημέρα, επειδή υπέφεραν από αϋπνίες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια, πέρασαν δύο βδομάδες χωρίς να πίνουν χυμό και ακολούθησαν άλλες δύο, κατά τις οποίες οι ερευνητές τους χορήγησαν placebo (ψευδοφάρμακο).

Τι δείχνουν οι μελέτες;

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χυμός βύσσινου βοήθησε τους συμμετέχοντες να κοιμούνται έως και 90 λεπτά περισσότερο και είχαν βαθύτερο και ποιοτικότερο ύπνο. Αυτό συμβαίνει γιατί τα βύσσινα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνες και ένζυμα που αυξάνουν την έκκριση μελατονίνης, της ορμόνης που συνδέεται με τον ύπνο. Επίσης, παρόλο που περιέχουν λιγότερη τρυπτοφάνη από εκείνη που χορηγούν οι ειδικοί για την αντιμετώπιση της αϋπνίας, τα βύσσινα διαθέτουν ουσίες που προλαμβάνουν τη διάσπαση της τρυπτοφάνης, η οποία έχει έτσι τη δυνατότητα να δράσει όπως πρέπει. «Οι ουσίες αυτές προφανώς βοηθούν στη βελτίωση της βιοδιαθεσιμότητας της τρυπτοφάνης για τη σύνθεση της σεροτονίνης, που παρουσιάζει θετική επίδραση σε ότι αφορά τον ύπνο», εξηγεί στην ανακοίνωση των ερευνητών ο Φρανκ Λ. Γκρίνγουει, εκ των συντακτών της επιστημονικής έκθεσης.

Πώς να το καταναλώσουμε;

Έτσι λοιπόν, όσοι δεν πίνουν χυμό βύσσινο, καλό θα ήταν να τον εντάξουν στις διατροφικές τους συνήθειες, καθώς τα οφέλη του για την υγεία είναι πολλαπλά. Η εποχή που ωριμάζουν τα βύσσινα είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, όμως μπορούμε να τα κρατήσουμε στην κατάψυξη για να τα χρησιμοποιήσουμε όλες τις εποχές του χρόνου.

Φυσικά, ο καλύτερος τρόπος κατανάλωσης χυμού βύσσινου είναι η σπιτική παραγωγή του. Έτσι ο χυμός διατηρεί μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών, μπορούμε να ελέγξουμε τη θερμιδική πυκνότητά του, αφού καθορίσουμε εμείς οι ίδιοι την ποσότητα καθώς και το είδος της γλυκαντικής ουσίας που θα χρησιμοποιήσουμε και φυσικά δεν υπάρχει προσθήκη συντηρητικών και άλλων τεχνητών ουσιών στον χυμό μας.

Πηγή: www.huffingtonpost.com

Μια συνταγή για σπιτική βυσσινάδα είναι η εξής:

  • Αφαιρέστε τα κοτσανάκια από τα βύσσινα, πλύνετε τα και βάλτε τα μέσα σε βαθιά κατσαρόλα με πολύ λίγο νερό να βράσουν ίσα που να μαλακώσουν.
  • Όταν κρυώσουν, περάστε τα από το σουρωτήρι πιέζοντας και μαζέψτε το ζουμί τους.
  • Μετρήστε το ζουμί και προσθέστε ίση ποσότητα ζάχαρης ή άλλης γλυκαντικής ουσίας, ανακατέψτε και αφήστε για 2 ώρες.
  • Αφαιρέστε τυχόν αφρό που υπάρχει και βράστε τη βυσσινάδα μέχρι να δέσει, ξαφρίζοντας προσεχτικά.
  • Όταν η βυσσινάδα έχει δέσει, προσθέτετε τον χυμό ενός λεμονιού ανά κιλό φρούτων.
  • Αποθηκεύεστε σε καθαρά μπουκάλια - έτσι θα έχετε ένα δροσερό ποτό για όλον τον χρόνο.

Επίσης, μπορείτε να την προσθέσετε ως γλυκαντικό στο τσάι σας, θα σας δώσει μια ιδιαίτερη γεύση.

  • Κυριακή Ποντικέρη
    Κυριακή Ποντικέρη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κυριακή Ποντικέρη είναι πτυχιούχος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.