770
Wallpapers

Το Μάιο μαθαίνουμε πως θα αυξήσουμε το περιεχόμενο της διατροφής μας σε φυτικές ίνες

02 Μαΐου 2017
της Ευσταθίας Παπαδά & της Σοφίας Δρογούδη

Η δυσκοιλιότητα είναι μία από τις συχνότερα εμφανιζόμενες γαστρεντερικές διαταραχές επηρεάζοντας περίπου το 20% του γενικού πληθυσμού.

Η βελτίωση των διατροφικών μας συνηθειών είναι το πρώτο βήμα για την καταπολέμησή της με κύριο το ρόλο των φυτικών ινών. Ο στόχος μας είναι να προσλαμβάνουμε καθημερινά 25-35 γραμμάρια φυτικών ινών. Πώς θα τον επιτύχουμε όμως;

Προσθέτουμε με έξυπνους τρόπους τις φυτικές ίνες στη διατροφή μας όπως στο παρακάτω ενδεικτικό πλάνο.

Επιλογές πρωινού

  • Γάλα εμπλουτισμένο με προβιοτικά με δημητριακά ολικής άλεσης ή βρώμη όπου μπορούμε να προσθέσουμε κομμάτια φρέσκων ή αποξηραμένων φρούτων αλλά και ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης κι ένα φρούτο με τη φλούδα.
  • Γιαούρτι εμπλουτισμένο με προβιοτικά και 2 φρούτα.

Κυρίως γεύματα

  • Μία μερίδα οσπρίων ή λαδερών με ψωμί ολικής άλεσης και μία μερίδα τυρί (2-3 φορές/εβδομάδα).
  • Μία μερίδα άπαχου κρέατος (περισσότερο λευκό κρέας και λιγότερο κόκκινο) με συνοδευτικό άγριο ή καστανό ρύζι αντί για λευκό ρύζι ή μακαρόνια ολικής άλεσης αντί για λευκά μακαρόνια. (1-2 φορές/εβδομάδα).
  • Μία μερίδα ψαριού με συνοδεία ποικιλίας λαχανικών και ψωμιού ολικής άλεσης.

Δεν ξεχνούμε να συνοδεύουμε πάντα το κυρίως γεύμα μας με ένα μπολ σαλάτας με ποικιλία λαχανικών.

Ενδιάμεσα snacks

  • Φρούτα με το φλοιό
  • Σπιτικές μπάρες δημητριακών με βρώμη και ξηρούς καρπούς.
  • Ανάλατοι ξηροί καρποί.
  • Αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη.
  • Σπιτικό κέικ ή μπισκότα με αλεύρι ολικής άλεσης αντί για λευκό.

Αν ωστόσο το διαιτολόγιό μας δεν είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, τότε η αύξηση στην πρόσληψη θα πρέπει να είναι σταδιακή (περίπου κατά 3 γραμμάρια την εβδομάδα) για να αποφύγουμε την αίσθηση φουσκώματος και τον κοιλιακό πόνο.

Τέλος, συμβουλευόμαστε το διαιτολόγο μας, ο οποίος μπορεί να μας βοηθήσει στην υιοθέτηση των αλλαγών που απαιτούνται για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. 

Με ημερολόγιο

1024x7681280x8001280x10241366x7681680x10501920x10801920x12002560x14402560x1600

 

 

 

Xωρίς ημερολόγιο

iPhone6 plusiPhone6iPhone5iPhone41024x1024 (i-pad)1024x7681280x8001280x10241366x7681680x10501920x10801920x12002560x14402560x1600

  • Ευσταθία Παπαδά Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, Ph.D.(cand)

    Η Ευσταθία Παπαδά είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή και Δημόσια Υγεία. Εργάζεται ως Εξωτερικός Συνεργάτης στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, ενώ παράλληλα είναι Υποψήφια Διδάκτορας εστιάζοντας στο κομμάτι της διατροφικής αντιμετώπισης της Ιδιοπαθούς Φλεγμονώδους Νόσου του Εντέρου.

  • Σοφία Δρογούδη Υπεύθυνη Οπτικής Επικοινωνίας

    Η Σοφία είναι Σχεδιάστρια Οπτικής Επικοινωνίας. Αποφοίτησε απο το τμήμα Graphic design του ΑΚΤΟ το 2011 και έπειτα παρακολούθησε κύκλους σεμιναρίων με θέμα τα infographics. 

×