769
Λεξικό Διατροφής

Ρεσβερατρόλη

Ρεσβερατρόλη

Photo source: www.bigstockphoto.com

Τι είναι και πού τη βρίσκουμε;

Η ρεσβερατρόλη είναι μία φυσική ένωση της κατηγορίας των φυτοαλεξινών. Για τα φυτά πρόκειται για ένα φυσικό αντιβιοτικό που παράγουν για την άμυνά τους. Βρίσκεται σε μεγάλες συγκεντρώσεις στο φλοιό των σταφυλιών και κυρίως των κόκκινων σταφυλιών, στα φύλλα του ευκαλύπτου και του έλατου, στα μούρα (mulberries, blueberries, cranberries, bilberries) και στους ξηρούς καρπούς.

Ποια τα οφέλη της για την υγεία;

Η ρεσβερατρόλη έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των ερευνητών καθώς υπάρχουν αρκετές ενδείξεις από εργαστηριακές έρευνες και έρευνες σε πειραματόζωα οι οποίες τη συσχετίζουν με πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

Υγεία της Καρδιάς

Έρευνες υποδεικνύουν μία θετική επίδραση της ρεσβερατρόλης στο καρδιαγγειακό σύστημα και συγκεκριμένα έχει συσχετιστεί με:

  • μείωση του κινδύνου για στεφανιαία νόσο της καρδιάς
  • μείωση της οξείδωσης της LDL λιποπρωτεΐνης και άλλων λιπιδίων των κυττάρων
  • μείωση της συγκόλλησης των αιμοπεταλίων και κατ’ επέκταση μείωση του κινδύνου για αθηροσκλήρωση

Αντικαρκινική Δράση

Η ρεσβερατρόλη παρουσιάζει έντονη αντιοξειδωτική δράση η οποία μπορεί να είναι μεγαλύτερη και από αυτή των βιταμινών C και E. Σε εργαστηριακές έρευνες φαίνεται ότι μπορεί να καταστείλει τη σύνθεση ελευθέρων ριζών και να μειώσει τον κίνδυνο μεταλλάξεων και φλεγμονών προστατεύοντας έτσι τον οργανισμό από πιθανή καρκινογένεση. Προσοχή θέλει η ερμηνεία αυτών των αποτελεσμάτων καθώς δεν υπάρχουν έρευνες σε ανθρώπους ακόμη που να καταλήγουν ακόμη στο ίδιο συμπέρασμα.

Αντιδιαβητική Δράση

Μελέτες σε πειραματόζωα υποστηρίζουν τις υπογλυκαιμικές και υπολιπιδαιμικές ιδιότητες της ρεσβερατρόλης. Φαίνεται να βελτιώνει συνήθη συμπτώματα του διαβήτη όπως η πολυφαγία και η πολυδιψία.

«Όπλο ενάντια στο Alzheimer»

Πρόσφατη έρευνα σε ανθρώπους δείχνει ότι η ρεσβερατρόλη σε μεγάλες ποσότητες φαίνεται να επιβραδύνει τη συσσώρευση στον εγκέφαλο του βήτα αμυλοειδούς, μία πρωτεΐνης που παίζει ρόλο-κλειδί στη νόσο Alzheimer και θα μπορούσε δυνητικά στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί ως ένα επιπλέον «όπλο» ενάντια στη συγκεκριμένη νόσο.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί η ποσότητα ρεσβερατρόλης που επιδεικνύει αυτά τα οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό και επομένως η καλύτερη πρακτική έως τότε είναι η πρόσληψή της μέσω της διατροφής σε φυσικές συγκεντρώσεις.

  • Δέσποινα Γκακνή Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Δέσποινα Γκακνή είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος απόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (M.Sc. – MΜedSci) με εξειδίκευση στην παχυσαρκία και τη διαχείριση βάρους. Διατηρεί δικό της διαιτολογικό γραφείο στο Βόλο και είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition.

×

×