738
Διατροφή

Παχαίνει το χαλούμι;

11 Ιουλίου 2011
της Ελένης Ανδέου Γιωργάκη
xaloumi panw se ksulino trapezi

Photo source: www.bigstockphoto.com

Τι είναι και πώς παρασκευάζεται το χαλούμι;

Το χαλούμι είναι το παραδοσιακό τυρί της Κύπρου, το οποίο παράγεται στο νησί για αιώνες. Είναι ημίσκληρο τυρί, το οποίο κατασκευάζεται από μίγμα αγελαδινού και αιγοπρόβειου γάλακτος ή εξ ολοκλήρου από αιγοπρόβειο γάλα.

Προστίθεται δυόσμος και μετά διατηρείται σε άλμη. To χαλούμι προσφέρει περίπου σε περίπου μια μερίδα γαλακτοκομικών προϊόντων των 30 γραμμαρίων, 100 θερμίδες και 8 γραμμάρια λίπους  και είναι πλούσιο σε κορεσμένα λίπη. Σύμφωνα με τα ισοδύναμα τροφών, μπορεί να θεωρηθεί  ως ισοδύναμο του υψηλού λίπους των πρωτεϊνούχων προϊόντων.

Πώς να το καταναλώσετε;

Το χαλούμι προσφέρει άπειρες γαστρονομικές επιλογές. Μπορείς να το ψήσεις στα κάρβουνα, στο τηγάνι, να το τρίψεις στα μακαρόνια, να μπει σε σαλάτες ή σε ομελέτες. Μπορείς ακόμη να το απολαύσεις φρέσκο όπως είναι. Βέβαια, ή προσθήκη επιπλέον λίπους ή το τηγάνισμα αυξάνει κατά πολύ τις θερμίδες του. Για παράδειγμα, 30γραμμάρια χαλούμι τηγανισμένο σε 1 κουταλιά (15ml)  λάδι, προσφέρει 235 θερμίδες!

Ωστόσο, υπό προϋποθέσεις, το χαλούμι μπορεί να ενταχθεί σε μια ισορροπημένη διατροφή. Αν το καταναλώνουμε  το χαλούμι σε μια μικρή ποσότητα την ημέρα 30-60 γραμμαρίων και αντικαταστήσουμε με αυτό κάποιο άλλο γαλακτοκομικό ή πρωτεϊνούχο  προϊόν του ημερήσιου διαιτολογίου μας, δεν πρόκειται να αποκτήσουμε παραπανίσια κιλά.
Η κατάχρησή του, ωστόσο, θα συμβάλει, τόσο στην αύξηση βάρους και ίσως και της αύξησης της χοληστερόλης στο αίμα, λόγω της περιεκτικότητάς του σε κορεσμένο λίπος.

Στην Κυπριακή αγορά υπάρχει και χαλούμι χαμηλό σε λιπαρά, με μόνο 9.5% λιπαρά (64 θερμίδες και 3 γραμμάρια λίπους ανά 30γρ.).

Δοκιμάστε το!

 Συστατικά
 Παστεριωμένο αγελαδινό, πρόβειο, κατσικίσιο γάλα, αλάτι, δυόσμος, πυτιά
 Λίπος 43% σε ξηρή μορφή
 Διατηρείται στο ψυγείο στους 2-6 βαθμούς Κελσίου
 Κατάλληλο για κατάψυξη
 Διατροφικές πληροφορίες   ανά 100γρ
Ενέργεια 322Kcal
 Πρωτεΐνες  22γρ
 Υδατάνθρακες  1,8γρ
 Λίπος  
  • Ελένη Ανδρέου Γιωργάκη Κλινική Διαιτολόγος, RD, LD

    Είναι Κλινική Διαιτολόγος και κατέχει διδακτορικό στην Kλινική Διαιτολόγια, Διατροφή και Αγωγή Υγείας. Επίσης κατέχει Β.Sc.(με τη διάκριση Summa Gum Laude) του Youngstown State University, Αμερικής, στη Διαιτολογία (Food and Nutrition / Dietetics).

×
×