640
Δίαιτα

Πώς οι κρυμμένες θερμίδες εμφανίζονται στη ζυγαριά;

28 Οκτωβρίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί
Πώς οι κρυμμένες θερμίδες εμφανίζονται στη ζυγαριά;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Παρά το γεγονός ότι το ποσοστών ενηλίκων που καταναλώνουν αλκοόλ δεν έχει αυξηθεί κατά πολύ, οι αριθμοί δείχνουν ότι η συχνότητα της κατανάλωσης αυξάνεται με έναν πιο γρήγορο ρυθμό.

http://www.quickanddirtytips.com

Οι ειδικοί κάνουν συχνά λόγο για τα ωφέλη της μείωσης της πρόσθετων σακχάρων και πραγματικά η πρόσληψη πρόσθετης ζάχαρης σταδιακά μειώνεται αφού υπάρχουν γλυκαντικές ουσίες που την αντικαθιστούν επάξια. Όμως παράλληλα, υπάρχει και άλλη μια πηγή κενών θερμίδων που έχει ενταχθεί στη διατροφή μας η οποία συχνά παραβλέπεται και δεν είναι άλλη απο το αλκοόλ!

Ο μέσος αριθμός θερμίδων που παίρνουμε από την κατανάλωση αλκοόλ έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια. Το 1991 οι Αμερικάνοι κατανάλωναν περίπου 350 θερμίδες την εβδομάδα με τη μορφή μπύρας, κρασιού, λικέρ ή άλλων ποτών. Το 2012 αυτές οι θερμίδες είχαν ήδη φθάσει τις 700.

Σύμφωνα με το κείμενο, τα αλκοολούχα ποτά καλύπτουν περίπου 15-20% των ημερίσιων αναγκών ενός ατόμου που πίνει τακτικά.

Να αποκλείσω εντελώς το αλκοόλ;

Η επιτρεπόμενη κατανάλωση αλκοόλ είναι 1-2 μερίδες την ημέρα, η οποία μπορεί να προσδώσει κάποια ήπια ωφέλη στην υγεία της καρδιάς. Αντίθετα, οι επιπλέον μερίδες εγκυμονούν μια πικοιλία κινδύνων στους οποίους προστίθεται η προσλήψη βάρους λόγω της υπερκατανάλωσης θερμίδων. Μην ξεχνάτε πως το αλκοόλ μειώνει τις αντιστάσεις μας και μας οδηγεί συχνά στην κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας φαγητού από αυτήν που θα τρώγαμε υπο άλλες συνθήκες.

Από την άλλη, αν πίνετε περισσότερο σε σχέση με παλιά αλλά δεν έχετε πάρει βάρος, αυτό σημαίνει οτι έχετε περιορίσει την κατανάλωση φαγητού έτσι ώστε να αντισταθμίζονται οι θερμίδες. Αυτό δεν θα ήταν επιβλαβές αν ας πούμε είχατε αντικαταστήσει τα γλυκά με το αλκοόλ. Όμως, στην περίπτωση που αυτές οι κενές θερμίδες έχουν πάρει τη θέση κάποιου γεύματος, τότε μπορεί να μην κερδίζετε βάρος αλλά χάνετε ένα μεγάλο μέρος θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός σας.

Είναι πολύ δύσκολο να αποκλείσετε κάτι απο τη διατροφή σας, ιδίως αυτά που σας ευχαριστούν, ακόμα κι αν επιβαρύνουν την υγεία σας. Μπορείτε όμως εύκολα να μετριάσετε τις ποσότητες κατανάλωσης τους έτσι ώστε να μην στερείστε τίποτα απο αυτά και παράλληλα να μην ξεφεύγετε απο τα πλαίσια μιας υγειινής διατροφής. Καλό θα ήταν οι «ατασθαλίες» να μην ξεπερνούν το 10% της συνολικής πρόσληψης θερμίδων που αντιστοιχεί σε περίπου 150-250 θερμίδες (δύο ποτήρια κρασί, ένα ποτό με λίγα πατατάκια ή μια μπάλα παγωτό σοκολάτα).

Επειδή είναι ανθρώπινο να ξεφύγετε λίγο κάποια μέρα, σ’αυτή την περίπτωση μπορείτε να είστε λίγο πιο εγκρατείς την επόμενη έτσι ώστε να εξισορροπήσετε τις θερμίδες. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε τόσο όσο να πρέπει να λιμοκτονείτε την αυριανή μέρα. Επίσης, να θυμάστε πως παρά το γεγονός οτι 1 μερίδα αλκοόλ καθημερινά θεωρείται φυσιολογική κατανάλωση, το να αθροίσετε τις μερίδες όλης της εβδομάδας σε μια μοναδική ημέρα δεν είναι καθόλου καλή ιδέα για την υγεία σας. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να κάνετε ακόμα ένα βήμα πιο κοντά στην υγιεινή διατροφή και να μην καταναλώσετε ούτε τις επιτρεπόμενες μερίδες αλκοόλ που σας αναλογούν, εφόσον το θέλετε και οι συνθήκες το επιτρέπουν.

  • Μέρσυ Κούσκου
    Μέρσυ Κούσκου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, B.Sc.

    H Μέρσυ Κούσκου είναι πτυχιούχος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης και εργάζεται στο κέντρο διατροφικής υποστήριξης Nutrition Support στη Γλυφάδα

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.