739
Δίαιτα

Υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις αν περιορίσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε;

Υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις αν περιορίσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Γενικά όταν ακούμε μείωση των θερμίδων το μυαλό όλων μας πάει στη δίαιτα! Πολλές φορές ωστόσο όταν αναφερόμαστε στη μείωση των θερμίδων δεν είναι ανάγκη να αποσκοπούμε στη μείωση του σωματικού μας βάρους, αλλά μπορεί να στοχεύουμε σε μια γενικότερη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Για το λόγο αυτό θα αναφέρουμε μερικές θετικές και μερικές αρνητικές επιπτώσεις από ένα τέτοιο πιθανό περιορισμό.

Μείωση θερμίδων, όχι θρεπτικών συστατικών

Καταρχήν είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ένας υγιής οργανισμός έχει ανάγκη από συγκεκριμένη ενέργεια προκειμένου να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του καθημερινά και μάλιστα θα πρέπει να καλύπτει και τις απαιτήσεις του οργανισμού σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία μέσω της ποικιλίας της τροφής. Γι’ αυτό όταν και αν αποφασίσει κάποιος να περιορίσει τις θερμίδες που καταναλώνει ημερησίως είναι σημαντικό να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό ώστε η μείωση να μην του στερήσει όλα όσα χρειάζεται το σώμα του προκειμένου να διατηρηθεί υγιές. Πολλές φορές εμείς οι διαιτολόγοι συναντάμε στο γραφείο άτομα που απλά μειώνουν την πρόσληψη του φαγητού τους χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό στην υγεία τους.

Αρνητικές επιπτώσεις της μείωσης θερμίδων

Στερώντας από το σώμα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά χωρίς να το έχει ανάγκη, μπορεί να προκληθούν αβιταμινώσεις, αδυναμία και μείωση της άμυνας και του ανοσοποιητικού και παράλληλα ακούσια απώλεια βάρους. Αυτό είναι κάτι που δεν θα το θέλαμε, διότι η αυστηρή και απότομη απώλεια βάρους μέσω αυστηρού περιορισμού των θερμίδων πολλές φορές μπορεί να μην είναι επιθυμητή και αναγκαία για το σώμα μας.

Ευεργετικές επιδράσεις της μείωσης των θερμίδων

Είναι σημαντικό από την άλλη να πούμε ότι σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, η μείωση και ο περιορισμός των θερμιδών είναι ευεργετικός και αυτό έχει υποστηριχθεί από πλήθος μελετών. Η μείωση του σωματικού βάρους μέσω της μείωσης της ενεργειακής πρόσληψης, μπορεί να επιφέρει μείωση στον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών και σοβαρών νόσων στην ενήλικη ζωή όπως είναι τα καρδιαγγειακά, ο διαβήτης και η υπέρταση.

Ωστόσο, έχουν διεξαχθεί και κάποιες μελέτες οι οποίες υποστηρίζουν ότι ένας σχετικός περιορισμός θερμιδών και σε υγιή πληθυσμό θα μπορούσε να είναι ευεργετικός για την υγεία και μάλιστα θα μπορούσε να βελτιώσει στο σύνολο την ποιότητα της ζωής του ατόμου. Οι μελέτες υποστηρίζουν ότι το άτομο αποκτά καλύτερη ποιότητα ύπνου και επιπλέον μαθαίνει να ελέγχει και ειδικότερα να περιορίζει τις θερμίδες που καταναλώνει ημερησίως. Αυτό έχει σημαντικό ενδιαφέρον ειδικά μετά και το πέρας της 5ης και 6ης δεκαετίας στη ζωή, που το βάρος ενός ατόμου τείνει να αυξηθεί.

Έτσι ένα υγιές άτομο που έχει μάθει να περιορίζει τις θερμίδες που λαμβάνει ημερησίως, θα μπορέσει να διαχειριστεί καλύτερα με τα χρόνια το βάρος του και να αποτρέψει μια ενδεχόμενη αύξηση μεγαλώνοντας η οποία θα το προσέδιδε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.

  • Ηλιάνα Ηλιοπούλου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Ηλιοπούλου Ηλιάνα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc) στην κλινική διαιτολογία. Εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στο δικό της γραφείο στο Περιστέρι παρέχοντας διατροφική υποστήριξη σε υγιείς αλλά και σε ασθενείς, ενώ παράλληλα συμμετέχει και σε διάφορες δράσεις ως συνεργάτης του Mednutrition.

×
×