Νέα - Ειδήσεις

Πάρης Παπαχρήστος: Χρειαζόμαστε τη Θέληση σε μια προσπάθεια διαχείρισης βάρους, αλλά δεν θέλουμε να σταθούμε μόνο σε αυτή, αλλά σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική

01 Ιουνίου 2022
789 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
papachristos sinenteuksi

Photo source: www.Canva.com

Ο Διαιτολόγος Διατροφολόγος Πάρης Παπαχρήστος, ιδρυτής της κοινότητας του medNutrition, μας παραχώρησε συνέντευξη για το πως βλέπει το αντικείμενο που έχει σπουδάσει, στο πως το εφαρμόζει ο ίδιος και πως εκπαιδεύει όσους παρακολουθεί στο διαιτολογικό του γραφείο στο Παγκράτι.

Πως αποφάσισες να γίνεις διαιτολόγος-διατροφολόγος;

Η αλήθεια είναι ότι η επιστήμη της διαιτολογίας-διατροφής δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή. Να φανταστείτε ότι το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ήταν η 32η επιλογή μου στο μηχανογραφικό δελτίο (η πρώτη ήταν το βιολογικό). Ωστόσο, μια αλλαγή στις βάσεις εκείνη την χρονιά λόγω αύξησης των εισακτέων, με οδήγησε εκεί. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν μια σχολή με πολλά θεωρητικά μαθήματα, ωστόσο είχε πολλές βασικές γνώσεις χημείας, φυσιολογίας, τεχνολογίας τροφίμων κ.ά. Αποφοιτώντας συνέχισα τις σπουδες μου σε μεταπτυχιακό επίπεδο, ενώ παρακολούθησα προγράμματα κατάρτισης σε άλλους τομείς, όπως είναι η επικοινωνία και η ψυχολογία. Το επάγγελμα του διαιτολόγου, άλλωστε, χρειάζεται συνεχή επιμόρφωση (και σε διαφορετικούς τομείς), καθώς προκύπτουν ανά τακτά διαστήματα νέα ερευνητικά δεδομένα και διατροφικές συστάσεις. Σήμερα, είμαι ο ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής medNutrition.gr σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ έχω συγγράψει 1 βιβλίο το Μύθοι και Αλήθειες στη Διατροφή μου, ενώ έχω εκδώσει συνολικά 14 τίτλους διατροφικών βιβλίων, για παιδιά, ενήλικές και επαγγελματίες διαιτολόγους.

papachristos congress

Πως το medNutrition που αφορά την ενημέρωση συνδυάζεται με το διαιτολογικό σου γραφείο;

Το χτίσιμο του medNutrition ήταν μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία που ξεκίνησε το 2003 και με πολλή δουλειά καταφέραμε να γίνει το 1ο portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο. Παρά τις δυσκολίες και τις απαιτήσεις, το medNutrition με βοήθησε στο να γνωρίσω και επικοινωνήσω με πολύ αξιόλογους συναδέλφους μέσα από την κοινότητά του, ενώ έχω άμεση πρόσβαση σε επικαιροποιημένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη διατροφική πληροφόρηση.

Πως είναι η ζωή ενός διαιτολόγου στην επαρχία και πιο συγκεκριμένα στο Λουτράκι;

Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στη γειτονιά του Παγκρατίου. Η αφορμή για να μετακομίσω στο Λουτράκι ήταν η δημιουργία οικογένειας, καθώς η σύζυγός μου κατάγεται από εκεί και ήθελα η κόρη μου η Δομινίκη να μεγαλώσει σε αυτό το περιβάλλον, δίπλα στη θάλασσα. Πηγαινοέρχομαι στην Αθήνα για τα δια ζώσης ραντεβού στο διαιτολογικό μου γραφείο. Απέχει μόλις μια ώρα από την Αθήνα. Η αρχή ήταν δύσκολη, ήθελε πολύ καλή οργάνωση και δυνατή ομάδα υποστήριξης, αλλά σιγά σιγά βρήκα το βηματισμό μου! Πλέον, επισκέπτομαι και τις δύο λαϊκές αγορές σε Λουτράκι και Παγκράτι, μαγειρεύω και στα δύο μέρη και γυμνάζομαι, τόσο στο πάρκο Παντελής Ζερβός στο Λουτράκι, όσο και στο Καλλιμάρμαρο στην Αθήνα.

Εξειδικεύεσαι σε κάποια συγκεκριμένη κατάσταση υγείας/πάθησης;

Από το 2005 που διατηρώ νόμιμο διαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, έχω αναλάβει τη διατροφική υποστήριξη, τη συμβουλευτική και το σχεδιασμό διατροφικών πλάνων για πληθώρα καταστάσεων υγείας και παθήσεων. Ενδεικτικά θα αναφέρω την παχυσαρκία και τις συνοδά της νοσήματα, όπως είναι ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση και η δυσλιπιδαιμία, την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Στην προσωπική μου ιστοσελίδα diaitologos.com, άλλωστε, έχω επενδύσει στη σωστή και πλήρη ενημέρωση σε πολλές καταστάσεις υγείας/πάθησης που συναντώ στη διαιτολογική μου πράξη. Για αυτό το εγχείρημα με επαινεί και η google, εμφανίζοντας την ιστοσελίδα μου στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων σε αναζητήσεις σχετικές με τη διατροφή και την υγεία. Επιπλέον, η πανδημία με οδήγησε στο ψηφιακό μετασχηματισμό του διαιτολογικού μου γραφείου, χωρίς να μεταβληθεί καθόλου το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρω.

Πιστεύεις ότι είναι εφικτό να συνδυάσει κανείς μια ισορροπημένη διατροφή με την απαιτητική καθημερινότητα;

Οι απαιτητικοί ρυθμοί της καθημερινότητας, οι αυξημένες υποχρεώσεις, ο λιγοστός ελεύθερος χρόνος και η ευκολία που παρέχει το έτοιμο φαγητό, πολλές φορές μας απομακρύνουν από την ισορροπημένη διατροφή. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε τα οφέλη για την υγεία, την ευεξία και την ψυχολογία μας! Αν υπάρχει θέληση, οι κινήσεις που πρέπει, εν τέλει, να κάνουμε για να συνδυάσουμε την ισορροπημένη διατροφή με την δύσκολη καθημερινότητα είναι αρκετά απλές. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχω δημιουργήσει μια ηλεκτρονική εφαρμογή για τους πελάτες μου, το Nutrition Goals System (NGS) που στηρίζεται στην αυτοπαρακολούθηση διατροφικής συμπεριφοράς μέσω καθημερινών τους στόχων.

papachristos sea

Πιστεύεις ότι οι λιγούρες υπονομεύουν την προσπάθεια ελέγχου του σωματικού βάρους;

Πιστεύεται ότι περίπου το 50% των ατόμων βιώνουν τακτικά λιγούρες για φαγητό, κυρίως για γλυκά ή επεξεργασμένα τρόφιμα, κάτι που μπορώ να επιβεβαιώσω και από την εμπειρία μου, ασκώντας τη διαιτολογική μου πράξη. Αν οι λιγούρες συμβαίνουν συχνά, μπορει να υπονομεύσουν την προσπάθεια ελέγχου του βάρους. Ωστόσο, αν έχει κανείς επίγνωση του προβλήματος, μαθαίνει να ξεχωρίζει τις λιγούρες από τη βιολογική πείνα και να τις διαχειρίζεται, δεν αποτελούν εμπόδιο για τη ρύθμιση του βάρους. Στις συνεδρίες μου, είτε δια ζώσης στο διαιτολογικό μου γραφείο στο Παγκράτι, είτε στις εξ αποστάσεως κατά τη διάρκεια στο πρόγραμμα συνεδριών "Ζυγίζω Λιγότερο" που έχω εμπνευστεί και εφαρμόζω, αφιερώνω αρκετό χρόνο στη διατροφική εκπαίδευση σε τεχνικές διαχείρισης της έντονης επιθυμίας για φαγητό. Πιστεύω επίσης πολύ και στην off-line υποστήριξη, με εβδομαδιαία email κινητοποίησης, video εκπαιδεύσεις, video alerts κα.

Πως αντιμετωπίζεις ο ίδιος τις λιγούρες; Υπάρχει κάποια τεχνική διαχείρισης του συναισθηματικού φαγητού που πετυχαίνει πάντα στην καθημερινότητά σου (είτε για τον εαυτό σου, είτε για κάποιο μέλος της οικογένειάς σου)

Αρχικά, έχω αποδεχτεί ότι οι λιγούρες είναι φυσιολογικό να συμβαίνουν. Έχουν αποδειχθεί επιστημονικά, άλλωστε, μέσω των επιπέδων διαφόρων ορμονων. Κάτι που μπορεί να λειτουργεί σε μένα είναι να βγω έξω για ένα γρήγορο jogging. Αυτό με βοηθάει πρώτον να απομακρύνομαι από το φαγητό και δεύτερον η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες και χημικές ουσίες στον εγκέφαλό, με αποτέλεσμα να αισθάνομαι ευεξία και ευχαρίστηση, χωρίς να έχω φάει γλυκό ή σοκολάτα! Επιπλέον, έχω μαζί μου λίστα αγορών κάθε Σάββατο που επισκέπτομαι το σούπερ μάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας και δεν πηγαίνω ποτέ νηστικός!