769
Χολίνη

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η χολίνη είναι μια θρεπτική ουσία απαραίτητη για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Η ουσία αυτή μπορεί να παραχθεί στο σώμα, αλλά υπάρχει και σε διάφορα τρόφιμα, όπως το συκώτι, τα καρύδια, τα εσπεριδοειδή, τα όσπρια, τα αυγά, το κοτόπουλο, το ψωμί ολικής άλεσης, οι μπανάνες, η σόγια, τα ψάρια, τα λαχανικά.

Μια από τις κύριες δράσεις της χολίνης είναι η σύνθεση της ακετυλοχολίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που χρησιμοποιείται στις λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως για παράδειγμα τη μνήμη, τη συνείδηση, τη δημιουργικότητα, ο έλεγχος των μυών. Η ανεπάρκεια σε χολίνη μπορεί να προκαλέσει αϋπνία, κούραση ή προβλήματα μνήμης. Δεν υπάρχει συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τη χολίνη, μπορείτε ωστόσο να τη βρείτε στην αγορά και σε σκευάσματα, ως συμπλήρωμα διατροφής.

  • Έλενα Αλετράρη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος RD Τεχνολόγος Τροφίμων

    Η Έλενα Αλετράρη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και Τεχνολόγος Τροφίμων. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition και της Παγκύπριας Σχολής Γονέων, ερευνητικός επιστήμονας του Ερευνητικού και Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες σε ιδιωτικό γραφείο στην Λευκωσία.

×

×