Οστεοπόρωση

Χρήσιμα Tips για την πρόληψη της οστεοπόρωσης

31 Ιανουαρίου 2013
1785 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
gynaika pou kanei askhseis me varh gia thn osteoporwsh

Ο οργανισμός μας είναι πανέξυπνος. Όταν χρειαζόμαστε περισσότερο ασβέστιο, όλοι οι μηχανισμοί απορρόφησης αυξάνουν την αποδοτικότητά τους.

  • Τα ολικής αλέσεως τρόφιμα, τα πολλά φρούτα και λαχανικά μειώνουν την απορρόφηση ασβεστίου, λόγω αυξημένης πρόσληψης φυτικών ινών (40-50 γρ).
  • Τα πλούσια σε οξαλικό oξύ τρόφιμα, όπως τα γογγύλια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το κακάο, η σόγια, το σπανάκι μειώνουν την εντερική απορρόφηση του ασβεστίου.
  • Το γιαούρτι, το κατσαρό λάχανο, ο χυμός εσπεριδοειδών φρούτων, το αγελαδινό γάλα, το τυρί τσένταρ είναι πολύ καλές πηγές ασβεστίου. Το γάλα σόγιας, οι σπόροι σησαμιού, όχι τόσο. Επίσης τα λάχανα Βρυξελλών, το πράσινο λάχανο, το σπανάκι, τα φασόλια άσπρα, τα ψημένα αμύγδαλα είναι μέτριες πηγές ασβεστίου.
  • Οι κύριες παρενέργειες συμπληρωμάτων είναι η δυσκοιλιότητα και ο μετεωρισμός.
  • Οι ανάγκες σε ασβέστιο καθορίζονται με την ανάπτυξη και την ταχύτητα ανάπτυξης του σκελετού μας. Η ανεπάρκεια σε ασβέστιο οδηγεί σε κατάγματα. Η μεγαλύτερη κατακράτηση ασβεστίου για τα κορίτσια πραγματοποιείται στα 12.5 έτη και στα αγόρια στα 14 έτη.
  • Τα 1200mg ασβεστίου, με επαρκή ποσότητα Βιτ D (π.χ. 800ΙU χορήγηση) είναι μια αρκετά καλή ποσότητα για τις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες.
  • Στην εμμηνόπαυση, λόγω της απουσίας οιστρογόνων που ρυθμίζουν την απέκκριση ασβεστίου από τους νεφρούς, παρουσιάζεται πιο συχνά οστεοπόρωση.
  • Ο ψευδάργυρος διεγείρει τον οστικό σχηματισμό, ο σίδηρος μειώνει την απορρόφηση ασβεστίου, ο χαλκός σε ανεπάρκεια οδηγεί σε οστικές ανωμαλίες. Σημαντικό είναι να έχουμε στο μυαλό μας ότι “παν μέτρο άριστον”!
  • Περιορίστε το νάτριο, που μειώνει την απορρόφηση ασβεστίου. Ελαττώστε το επιτραπέζιο αλάτι, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, τα αεριούχα ροφήματα, τις σάλτσες, τους ζωμούς.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διατροφή και Σκελετική Υγεία', Αμαλία Τσαγκάρη, Μερόπη Κοντογιάννη, Εκδόσεις Ηλιος

  • Γεωργία Γεωργίου
    Γεωργία Γεωργίου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Γεωργία Γεωργίου είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διατροφή. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Κύπρο υποστηρίζοντας διατροφικά άτομα με παθολογικά προβλήματα, προβλήματα βάρους και άλλες ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού καθώς αρθρογραφεί και για το site του mednutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.