640
Ψυχολογία

Χτίστε μια καλή εικόνα σώματος βήμα-βήμα

της Κωνσταντίνας Υφαντή
08 Ιανουαρίου 2015
2 λεπτά να διαβαστεί
Χτίστε μια καλή εικόνα σώματος βήμα-βήμα

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η εικόνα του σώματος είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται κάποιος το σχήμα και το μέγεθος του σώματός του. Αποτελεί βασική πτυχή του εαυτού μας και παράγοντας που ασκεί καθοριστική παρέμβαση στη ψυχική υγεία του ατόμου. Ο βαθμός στον οποίο τα άτομα νιώθουν ικανοποιημένα με την εικόνα τους, επηρεάζει σημαντικά την αυτοεκτίμησή τους. Δυστυχώς, η αρνητική εικόνα του σώματος αποτελεί πλέον, ένα πρόβλημα που επηρεάζει τόσο τις γυναίκες όσο και τους άνδρες. Πολλοί άνθρωποι (είτε αντιμετωπίζουν κάποια διατροφική διαταραχή είτε όχι) πάσχουν από μια αρνητική εικόνα του σώματος. Αν και ως διαδικασία μπορεί να είναι δύσκολη και χρονοβόρα, ο τρόπος που σκέφτεστε για τον εαυτό σας, μπορεί να αλλάξει.

Χρησιμοποιήστε αυτές τις συμβουλές για να αποκτήσετε μια πιο θετική εικόνα σώματος.

Κοιτάξτε πέρα από τη ζυγαριά: Πολύ συχνά, οι άνθρωποι κρεμιούνται από το νούμερο στη ζυγαριά, αντί να δίνουν προσοχή στο πώς αισθάνονται με το σώμα σας. Αντί να επικεντρώνεστε σε έναν αριθμό, δώστε προσοχή στο πώς αισθάνεστε το πρωί όταν ξυπνάτε ή όταν τρέχετε να προλάβετε το λεωφορείο. Επίσης, ελέγξτε για όλους τους άλλους αριθμούς της υγείας σας,το σάκχαρο, τη χοληστερόλη και την αρτηριακή σας πίεση. Αυτοί οι αριθμοί μπορεί να δώσουν μια καλύτερη εικόνα της υγείας σας από ότι το βάρος σας από μόνο του.

Μηνύματα στον καθρέφτη: Σταθείτε μπροστά από τον καθρέφτη και φωνάξτε «Είσαι υπέροχος-η». Στόχος είναι να επαν-εκπαιδεύσετε το μυαλό σας να σκέφτεται θετικά για το σώμα σας. Για να επιταχύνετε τη διαδικασία βάλτε σημειώματα με θετικά μηνύματα στον καθρέφτη σας για να υπενθυμίσετε στον εαυτό σας τα καλά σας χαρακτηριστικά είτε αυτά αφορούν στην εμφάνισή σας, είτε στον χαρακτήρα σας.

Υπερασπιστείτε το σώμα σας: Συμπεριφερθείτε στον εαυτό σας όπως θα συμπεριφερόσασταν στους άλλους και θα δείτε τις αρνητικές σας σκέψεις να μειώνονται με την πάροδο του χρόνου. Απαλλαγείτε από τα πράγματα στη ζωή σας που σας κάνουν να αισθάνεστε κατώτεροι, όπως τους φίλους που σας κρίνουν αρνητικά, τα περιοδικά μόδας και τις τηλεοπτικές εκπομπές με τα supermodels. Αν ένα μέλος της οικογένειας ή κάποιος φίλος σας κάνει να αισθάνεστε άσχημα για τον τρόπο που δείχνετε, μιλήστε του.

Ασκηθείτε: Είναι πολύ ωραία η αίσθηση που έχουμε για το σώμα μας, όταν ασκούμαστε. Πολλοί άνθρωποι όταν σκέφτονται την άσκηση, το μυαλό τους πάει στο γυμναστήριο ή στο τρέξιμο. Ωστόσο, η άσκηση όμως μπορεί να περιλαμβάνει και πιο απλά πράγματα, όπως το περπάτημα ή τον χορό. Μπορείτε επίσης να κάνετε ομαδικά προγράμματα, όπως γιόγκα ή αερόμπικ.

Χαλαρώστε: Ξεχάστε τους άκαμπτους κανόνες. Ακόμη κι αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, δεν πειράζει να ξεφύγετε μία φορά. Αν δε φάτε το κομμάτι τούρτας στο πάρτι, είναι πιο πιθανό να το παρακάνετε κάποια στιγμή αργότερα. Μην χαρακτηρίζετε τις τροφές ως «κακές» ή «καλές». Θα αισθανθείτε χειρότερα για τον εαυτό σας και το σώμα σας αν φάτε κάτι που δεν είναι στο δικό σας ορισμό της «καλής τροφής».

Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους: Ο καθένας έχει κάτι που εύχεται να μπορούσε να αλλάξει στο σώμα του. Επιθυμώντας να είχατε τους μηρούς κάποιου άλλου σας κάνει να χάνετε τη μοναδικότητά σας. Η ανάδειξη των χαρακτηριστικών που σας αρέσουν, θα ενισχύσει το ηθικό σας και θα ελαχιστοποιήσει τα πράγματα που δεν σας αρέσουν.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Angeliki Leontari the importance of body image for the psychological health of young men and womenQ counseling interventions. hellenic journal of psychology, vol. 8 (2011), pp. 309-337

Rosen, James C.; Reiter, Jeff; Orosan, Pam Cognitive-behavioral body image therapy for body dysmorphic disorder. Journal of Consulting and Clinical Psychology, Vol 63(2), Apr 1995, 263-269. doi: 10.1037/0022-006X.63.2.263

WebMD. Accepting Your Body at Any Size. http://www.webmd.com/beauty/style/accepting-your-body-at-any-size?ecd=wnl_wlw_120913&ctr=wnl-wlw-120913_promo_1&mb=

About health. 10 Ways to Improve Your Body Image. http://eatingdisorders.about.com/od/coping_skills/tp/10-Ways-To-Improve-Your-Body-Image.htm

  • Κωνσταντίνα Υφαντή
    Κωνσταντίνα Υφαντή Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Κωνσταντίνα-Χριστίνα Υφαντή, Διαιτολόγος –Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση(M.Sc. - MMedSci) στην δημόσια υγεία και διατροφή, καθώς και μετεκπαιδευτικά σεμινάρια στο Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών (ΚΕΨΕΦ): "Πέρα από τα όρια της Δίαιτας" και "Δεξιότητες επικοινωνίας και συμβουλευτικής για διαιτολόγους".

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.