Εκδήλωση για τα προϊόντα και την επικοινωνία τροφίμων υγιεινής διατροφής.
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση FMCG Insider #4, που συνδιοργανώθηκε από το nutrinsider – The all in one supermarket app και το Innovathens στις 17 Μαρτίου 2016.
Σημαντικοί επιστήμονες και φορείς του κλάδου συμμετείχαν στην εκδήλωση που στόχο είχε να αναδείξει προβλήματα αλλά και μύθους γύρω από την υγιεινή διατροφή και συνάμα να προτείνει πρακτικές κι εύκολες λύσεις. Ομιλητές ήταν η Χριστίνα Βλάσση, Strategic Planner & Teaching Associate @PANTEION University, η Ειρήνη Μπαμπαρούτση, PhD, Κλινική Διαιτολόγος – Αθλητική διατροφολόγος, Επιστημονική Υπεύθυνη Διαιτολογικού Γραφείoυ Θερμίδα, ο Στέφανος Φυγετάκης, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής κι Επιστημονικός Συνεργάτης Περιοδικού MBike και οι Μιχάλης Πέτρου - Στέλιος Κατσουνωτός, co Founders της εφαρμογής nutrinsider.
Το nutrinsider είναι ένα δωρεάν καινοτόμο ελληνικό app που λειτουργεί ως σύμβουλος έξυπνων αγορών και υγιεινής διατροφής. Έχει βραβευτεί ως Αpp της χρονιάς 2015 στο Infocom Mobile World και με Silver στην κατηγορία App for Consumers στο Mobile Excellence Award.
Περισσότερα στο www.nutrinsider.gr
10 συμπεράσματα του “FMCG Insider #4”.
- Στην Ελλάδα το 94% κοιτάζει την ετικέτα των τροφίμων για την ημερομηνία λήξης και το 74% για τον τόπο προέλευσης του προϊόντος. Η ετικέτα όμως μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με τη θρεπτική αξία των προϊόντων π.χ. σε διεθνές επίπεδο 3 στους 10 καταναλωτές χρησιμοποιούν την ετικέτα τροφίμων για να δουν αν ένα τρόφιμο είναι οργανικό ή όχι.
- Το 33% των παιδιών έως 15 ετών είναι υπέρβαρα και αποτελεί μία θλιβερή πρωτιά για τη χώρα μας. Η εικόνα βελτιώνεται στις ηλικίες άνω των 15 ετών με ποσοστό περίπου το 20% (που είναι πάνω από τον διεθνή Μ.Ο.). Τέλος, στην ερώτηση «πόσο συχνά αθλείστε;» το 59% των Ελλήνων δηλώνει «ΚΑΘΟΛΟΥ» με τον αντίστοιχο Μ.Ο. στην Ε.Ε. να είναι στο 42%.
- Το 84% των Ελλήνων καταναλώνει καθημερινά μαγειρεμένο σπιτικό φαγητό. Όμως το 42,5% δηλώνει ότι τις περισσότερες φορές βάζει συνειδητά περισσότερο φαγητό στο πιάτο απ’ ότι θα έπρεπε.
- Περίπου το ¼ των Ελλήνων συμβουλεύονται το internet και εφαρμογές όπως το nutrinsider πριν πάνε για τα ψώνια τους στο supermarket. Οι πληροφορίες που αναζητούν αφορούν τόσο τα προϊόντα όσο και τις τιμές τους.
- Τα οφέλη μίας αερόβιας άσκησης (π.χ. 75 λεπτά ποδήλατο την εβδομάδα) είναι πολλαπλά: θα μπορούσαμε να μειώσουμε έως 40% τις πιθανότητες για κάποιο καρδιακό νόσημα και υψηλή αρτηριακή πίεση, να αυξήσουμε την «καλή» χοληστερίνη και να μειώσουμε την «κακή» ενώ εξασφαλίζει 20% λιγότερες πιθανότητες για οστεοαρθρίτιδα και 35% λιγότερες πιθανότητες για δημιουργία καταρράκτη!
- Η παγκόσμια τάση σε αστικές περιοχές δείχνει πως ο χώρος μειώνεται, τα σπίτια είναι μικρότερα και η αποθήκευση τροφίμων δυσκολεύει. Ο σχεδιασμός αλλάζει, προκειμένου η αποθήκευση να γίνει πιο πρακτική. Όλο και περισσότερες καινοτομίες με βάση τη συσκευασία θα κερδίζουν έδαφος και θα εντάσσονται στη γενικότερη τάση που πρεσβεύει το small = smart.
- Οι καταναλωτές είναι πιο εκπαιδευμένοι και πιο απαιτητικοί. Θέλουν να ξέρουν τι τρώνε, γιατί το τρώνε και από πού προέρχεται. Η Ευρώπη φαίνεται πως επηρεάζει διατροφικά τον υπόλοιπο κόσμο διατηρώντας τα standards πιο ψηλά από την Αμερική και τις υπόλοιπες ηπείρους, οι καταναλωτές υψώνουν φωνή όταν αντιληφθούν πως απειλείται η διατροφή τους. Αυτό, αποτελεί μια τάση, κατά την οποία οι εταιρείες είναι σε επιφυλακή και ανταποκρίνονται με πιο αγνά και φυσικά προϊόντα, ενώ προσφέρουν και μεγαλύτερη διαφάνεια.
- Οι άνθρωποι στρέφονται όλο και περισσότερο σε τρόφιμα που προσφέρουν ευεξία (wellness). Τρόφιμα με superfoods, όπως quinoa, chia, goji berries κ.ά., εμφανίζονται σε άφθονα προϊόντα, προσφέροντας added value σε snacks και ροφήματα. Παράλληλα το ελαιόλαδο και το ιχθυέλαιο αποτελούν τα κορυφαία έλαια από άποψη διατροφικής σημασίας σε διεθνές επίπεδο με ποσοστό 79% και 75% αντίστοιχα.
- Η στροφή σε θρεπτικά γεύματα δίνει ένα σύγχρονο ύφος στη μαγειρική και τα περιοδικά το ονομάζουν “The New Healthy”. Καθώς το “Eating with Purpose” μεγαλώνει, αναμένεται να περάσει σε ένα επόμενο στάδιο, το “Food is Fun”, όπου πια η διατροφή θα έχει περάσει σε μια άλλη διάσταση, αυτή της απόλαυσης.
- Γίνεται στροφή των καταναλωτών σε διεθνές επίπεδο στο πρωινό. Οι πωλήσεις των snacks από φούρνο έχουν αυξηθεί κατά 17%, οι μπάρες δημητριακών κατά 9% και τα δημητριακά 7%.