Ψυχολογία

Το σώμα σου και εσύ: άλλαξε στάση, δράσε θετικά!

22 Νοεμβρίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί
xamogelastes files

Photo source: www.pexels.com

Το σώμα μας είναι το «όχημα» μας. Μέσα σε αυτό ζούμε, επικοινωνούμε, αισθανόμαστε, δρούμε. Για αυτό πρέπει να το εκτιμάμε, να το φροντίζουμε, αλλά και να το «διαβάζουμε». Να γνωρίζουμε τι συμβαίνει σε αυτό, πως επηρεάζει και επηρεάζεται από τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

Το μυαλό μας καταφέρνει να αλλάξει το σώμα, αλλά και το σώμα να αλλάξει το μυαλό.

Για παράδειγμα, όταν σκέφτεσαι «Δεν θα καταφέρω να πάρω τη δουλειά», αμέσως νιώθεις άγχος και το σώμα σου αντιδρά με στομαχόπονο, μυική ένταση, σκύψιμο κεφαλιού, τρεμάμενη φωνή κ.ά. Και φυσικά στην πορεία πηγαίνεις στη συνέντευξη και όλα αυτά τα συναισθήματα τα επικοινωνείς στους γύρω σου μέσα από τη στάση του σώματός σου και τις εκφράσεις του προσώπου.

Έρευνα: η επικοινωνία συμβαίνει 55% μη λεκτικά, 38% μέσω του τόνου της φωνής και μόλις 7% λεκτικά!

Μπορούμε λοιπόν να αλλάξουμε τη γενικότερη στάση μας και αν ναι, πως;

Άλλαξε στάση σώματος

Διατηρώντας «ανοιχτές» στάσεις προκαλείς στον εγκέφαλο έκκριση τεστοστερόνης, η οποία αυξάνει την αυτοπεποίθησή σου και ρίχνεις τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες. Δοκίμασε καθημερινά για 2 λεπτά τη στάση της Wonder Woman ή του Superman. Kλείσε τα μάτια, νιώσε τα πέλματα γερά στο έδαφος, στήθος έξω, πιγούνι ψηλά, βαθιές αναπνοές και πες στον εαυτό σου λέξεις για να τον ενισχύσεις, όπως Μπορώ, Δυνατά, Πάμε κ.ά.

Σκέψου θετικά

Για αρχή αποδέξου τις αρνητικές σκέψεις και στη συνέχεια προσπάθησε να τις μετατρέπεις σε θετικές. Π.χ. αντί του «Δεν θα τα καταφέρω ποτέ», πες «Έχω δουλέψει σκληρά για αυτό και είμαι σε καλό δρόμο».

Βάλε στόχους

Συγκεκριμένοι, ρεαλιστικοί, μετρήσιμοι στόχοι σε βοηθούν να μείνεις προσκολλημένος. Φυσικά, επιβράβευσε τον εαυτό σου όταν τους πετυχαίνεις λέγοντάς του «Μπράβο», «Αξίζει η προσπάθεια» κ.ά.

Δείξε υπομονή

Απαιτώντας γρήγορα αποτελέσματα ή την τελειότητα δεν βοηθάς τον εαυτό σου. Ο οργανισμός θέλει κατά μέσο όρο 66 ημέρες για να αυτοματοποιήσει μια νέα συνήθεια. Αθλητές ολυμπιακού επιπέδου, δουλεύουν ολόκληρη σεζόν για 1 δευτερόλεπτο καλύτερη επίδοση.

Βρες συμμάχους

Κάνε συμφωνία με όσους πιστεύεις ότι μπορούν να υποστηρίξουν την προσπάθειά σου και σε κινητοποιούν όταν θες να παραιτηθείς.

Δες τα λάθη ως ευκαιρία. Ευκαιρία να μάθεις κάτι και όχι ως αποτυχία.

Πίστεψε στον εαυτό σου

H αυτοπεποίθηση και η θετική εικόνα εαυτού είναι το Α και το Ω. Ξεκινώντας μια προσπάθεια αρνητικά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα κρατήσει για πολύ. Ακόμα και αν αρχικά δεν το πιστεύεις, προσποιήσου! Μη προσποιείσαι μέχρι να τα καταφέρεις, αλλά μέχρι να γίνεις αυτό που θες!

  • Βαρβάρα Μαγνησαλή
    Βαρβάρα Μαγνησαλή Ψυχολόγος, M.Sc Αθλητική Ψυχολόγος

    Η Βαρβάρα Μαγνησαλή είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη Παντείου Πανεπιστημίου. Ως Ολυμπιονίκης της Ρυθμικής Γυμναστικής (ανσάμπλ γυναικών, Αθήνα 2004), διατήρησε την αγάπη της για την άσκηση αποκτώντας μεταπτυχιακό τίτλο στην Αθλητική Ψυχολογία (M.Sc.) στο Λονδίνο. Ερχόμενη καθημερινά σε επαφή με παιδιά και ενήλικες, αθλητές, ασκούμενους ή όχι, ενισχύθηκε η πεποίθηση της ότι ένας άνθρωπος εκφράζεται πιο "αυθεντικά" μέσω του σώματος και της κίνησης του. Αυτό ήταν και το κίνητρο που την ώθησε να παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα Χοροθεραπείας-Κινητικής Θεραπείας και Ψυχοκινητικής Ανάπτυξης Παιδιών.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.