Fitness

Πως βοηθά το κολύμπι και η άσκηση στο νερό σε διάφορες παθήσεις;

Χρυσάνθης Σταματίου
07 Σεπτεμβρίου 2014
1763 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
kolympi pisina andras

Το κολύμπι είναι ένας τρόπος όχι μόνο χαλάρωσης, αλλά και άσκησης. Από τις σημαντικότερες μυοσκελετικές παθήσεις μέχρι τις πιο απλές, το κολύμπι βοηθά στην αποκατάσταση ή στη συντήρηση του προβλήματος. Η συγκεκριμένη άσκηση είναι ένα βασικό κεφάλαιο και στη φυσιοθεραπευτική αποκατάσταση γιατί όχι μόνο βοηθάει εντοπισμένα στην παθολογία, αλλά προσφέρει μια γενικότερη φυσική κατάσταση με μεγαλύτερη ασφάλεια. Και για αυτόν τον λόγο το κολύμπι δίνεται ευρέως σε πολλές παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.

Πώς συνεισφέρει το κολύμπι στην υγεία;

Η υδρόβια άσκηση βοηθάει σχεδόν σε όλα τα μυοσκελετικά προβλήματα και πιάνει όλο το εύρος των ηλικιών, από μικρά παιδιά, μέχρι ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Πέρα όμως τα οφέλη της άσκησης μέσα στο νερό, το κολύμπι προφέρει και άλλες ιδιότητες, όπως είναι η θερμοδυναμική, η άνωση, η υδροστατική πίεση που βοηθάει στο κυκλοφορικό σύστημα και στο καρδιοαναπνευστικό.

Κολύμπι και αρθρίτιδα

Παρ’ όλα αυτά, το κολύμπι και η άσκηση μέσα στη θάλασσα βοηθάει σε μεγάλο βαθμό στην τρίτη ηλικία και συγκεκριμένα στην αρθρίτιδα. Πολύ μεγάλο ποσοστό ηλικιωμένων ανθρώπων υποφέρουν από τη συγκεκριμένη πάθηση. Μέσα από πολλές έρευνες, το κολύμπι και η υδρόβια άσκηση έχει αποδειχτεί σωτήρια και για τον πόνο αλλά και για τη καθυστέρηση της εξάπλωσης της αρθρίτιδας. Όσο περισσότερο κολυμπάτε και ασκείστε στο νερό, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για λιγότερο πόνο και καλύτερη ποιότητα ζωής στα άτομα τρίτης ηλικίας.

Άσκηση στο νερό, αυχενικό σύνδρομο, και οσφυαλγία

Η αποκατάσταση στο νερό όμως δεν τελειώνει εδώ. Σε χρόνιες παθήσεις, όπως το αυχενικό σύνδρομο, η οσφυαλγία- ισχιαλγία, οι τενοντοπάθειες δείχνουν να έχουν μια πολύ καλή εξέλιξη μέσα στο νερό. Μειώνεται ο πόνος και αυξάνεται η κινητικότητα των προσβεβλημένων περιοχών. Οι χρόνιες παθήσεις έχουν εξάρσεις και υφέσεις. Με τη σωστή άσκηση και την κολύμβηση όμως, συμπτώματα όπως το άλγος, η μείωση της κινητικότητας και η λανθασμένη στάση και βάδιση βελτιώνονται αισθητά.

Συμπέρασμα

Με βάση τα παραπάνω, το κολύμπι και η υδρόβια άσκηση βοηθά σχεδόν σε όλα τα μυοσκελετικά προβλήματα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί και η μετεγχειρητική αποκατάσταση, όπως για παράδειγμα σε ένα χειρουργείο χιαστού ή μηνίσκου ενός αθλητή. Μέσω της υδροστατικής πίεσης, το νερό βοηθά στη μείωση του οιδήματος και στην αύξηση της κίνησης, ενώ σε μελέτες έχει βρεθεί ότι η μετεγχειρητική αποκατάσταση είναι συντομότερη όταν γίνεται στο υγρό στοιχείο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Couanis G1, Breidahl W2, Burnham S3.The relationship between subacromial bursa thickness on ultrasound and shoulder pain in open water endurance swimmers over time J Sci Med Sport. 2014 May 20. pii: S1440-2440(14)00087-5. doi: 10.1016/j.jsams.2014.05.004.

Fisken AL1, Waters DL, Hing WA, Steele M, Keogh JW. Comparative Effects of 2 Aqua Exercise Programs on Physical Function, Balance, and Perceived Quality of Life in Older Adults With Osteoarthritis. J Geriatr Phys Ther. 2014 Apr 16

Konstantinos A. Volaklis, PhD, Apostolos Th. Spassis, PhD, and Savvas P. Tokmakidis, PhD Land versus water exercise in patients with coronary artery disease: effects on body composition, blood lipids, and physical fitness Komotini, Greece

  • Χρυσάνθη Σταματίου
    Χρυσάνθη Σταματίου Φυσικοθεραπεύτρια
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.