Νέα - Ειδήσεις

Η καμπάνια "Μερίδες: Το μέγεθος...μετράει" ταξίδεψε στη Χαλκίδα

04 Αυγούστου 2010
9513 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
merides mednutrition book

Πρώτος «σταθμός» του portal διατροφής medNutrition, για την ενημέρωση για το μέγεθος της μερίδας κοντά στους κατοίκους άλλων πόλεων της Ελλάδας, ήταν η Χαλκίδα. 
Έτσι, το Σαββατοκύριακο 2 και 3 Οκτωβρίου του 2010 τουλάχιστον 4.000 ενημερωτικές αφίσες του medNutrition, μοιράστηκαν σε ένα ειδυλλιακό σημείο δίπλα στη θάλασσα, στην παραλία της Χαλκίδας. Οι αφίσες φτιάχτηκαν για να ενημερώσουν το κοινό, πόσο πρέπει να τρώνε καθημερινά από κάθε κατηγορία τροφίμου. Κι αυτό γιατί, έρευνες δείχνουν ότι τρώμε με «μπούσουλα» τη μερίδα του εστιατορίου, η οποία, τις περισσότερες φορές είναι διπλάσια ή τριπλάσια από το κανονικό. Μάλιστα, στην αφίσα, για να γίνουν κατανοητά τα μεγέθη, κάθε τροφή αντιστοιχήθηκε με κάποιο αντιμείμενο από την καθημερινή ζωή.  Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο υπεύθυνος τομέα Υγείας του Δήμου Χαλκιδέων, καρδιολόγος κ. Γεώργιος Βοσκός, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου της Χαλκίδας, κ. Παντελής  Κούκος, αλλά και ο εκπρόσωπος του ΓΕΡΜΑΝΟΥ Νέας Αρτάκης, Κώστας Σπυρόπουλος.

Αρκετοί ήταν εκείνοι που στάθηκαν λίγο παραπάνω χρόνο στο περίπτερο και συμπλήρωσαν ειδικό ερωτηματολόγιο από το οποίο η επιστημονική ομάδα του mednutrition είζε σκοπό να βγάλει περισσότερα συμπεράσματα σχετικά με το επίπεδο ενημέρωσης του κοινού για το μέγεθος της μερίδας και τα συνηθέστερα λάθη τους. Συνολικά, συμπληρώθηκαν περίπου 300 ερωτηματολόγια.

Μέσα από τη σύντομη συζήτηση με τους περαστικούς, οι διατροφολόγοι διαπίστωσαν την ανάγκη συστηματικής και τεκμηριωμένης ενημέρωσης γύρω από το θέμα των μερίδων. Παρόλο που το μέγεθος της μερίδας είναι μια πληροφορία που τα περισσότερα τρόφιμα αναγράφουν στην ετικέτα τους, οι μόνοι που φαίνεται να την αναζητούν είναι όσοι ήδη προσέχουν την διατροφή τους και αποφεύγουν τα λιπαρά, και το κάνουν, μόνο στα τρόφιμα που είναι light (με μειωμένα λιπαρά).

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Χαλκιδέων και του Οργανισμού Άθλησης Χαλκίδας, με  χορηγό την "ΦΑΓΕ", τον ραδιοφωνικό σταθμό "Αρμονία 96,9 FM", το περιοδικό "Square", το γυμναστήριο "Athens sport club", το κατάστημα "Γερμανός" στη Νέα Αρτάκη και την υποστήριξη των: Unilever, Μπισκότα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, Ζυμαρικά Barilla Ολικής Αλέσεως, Sweet & Balance ΓΙΩΤΗΣ, Βoehringer Ιngelheim Pharmaton Vitamigen, Δημητριακά Ολικής Αλέσεως FITNESS® της NESTLÉ®, Ρύζι Uncle Ben’s.

Λίγα λόγια για την καμπάνια

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Preventive Medicine, το μεγαλύτερο πιάτο οδηγεί στην κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας φαγητού. «Τις τελευταίες δεκαετίες το μέγεθος της μερίδας έχει διπλασιαστεί, με αποτέλεσμα σήμερα να προσλαμβάνουμε περίπου 200 θερμίδες επιπλέον την ημέρα, που ισοδυναμούν με 10 κιλά παραπάνω βάρος το χρόνο», τονίζει ο διαιτολόγος – διατροφολόγος Msc, κ. Νίκος Ζέρβας.

Συνειρμικά, όταν λέμε μερίδα, οι περισσότεροι από εμάς σκέφτονται τη μερίδα εστιατορίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και η κατάλληλη. Αφ’ ενός γιατί η μερίδα διαφέρει από εστιατόριο σε εστιατόριο, αφ’ ετέρου διότι σύμφωνα με μελέτη (Journal of Public Health Policy), οι μερίδες στα εστιατόρια είναι δύο έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερες από το κανονικό μέγεθος. Τις περισσότερες φορές, οι μερίδες που φτάνουν στο τραπέζι του εστιατορίου, αναλογούν σε δύο άτομα και όχι σε ένα. 

Η πώληση τεράστιων ποσοτήτων τροφής ως «μερίδων» έχει δημιουργήσει μια μεγάλη παρανόηση σχετικά με τις ποσότητες τροφής που πρέπει να καταναλώνουμε. Όταν η μερίδα του εστιατορίου είναι διπλάσια ή τριπλάσια από το κανονικό, έχουμε πολλές πιθανότητες να σερβίρουμε ανάλογες ποσότητες στο σπίτι, νομίζοντας πως τόσο είναι η μερίδα. Έτσι, τρώμε πολύ περισσότερο, κάτι που μαζί με την έλλειψη άσκησης και την καθιστική ζωή, δημιουργεί έναν εκρηκτικό συνδυασμό.