1115
Tο Aλφαβητάρι των Βιταμίνων

Βιταμίνη Κ: Η Καλύτερη για το αίμα!

07 Νοεμβρίου 2016
της Ήβης Παπαϊωάννου

Έχετε ποτέ σκεφτεί πως καταφέρνει το σώμα να σταματήσει την αιμορραγία όταν κοπείτε με το μαχαίρι της κουζίνας; Για την πήξη του αίματος υπεύθυνη η πολύτιμη βιταμίνη Κ.

Γιατί είναι πολύτιμη η βιταμίνη Κ

Όπως κάθε μικροθρεπτικό συστατικό, έτσι και η βιταμίνη Κ, κρατά διαφορετικούς ρόλους κλειδιά στο σώμα:

  • Χρειάζεται για την πήξη και την καλή κυκλοφορία του αίματος στα αγγεία, και στην επούλωση των πληγών.
  • Υποστηρίζει την υγεία των οστών σε συνεργασία με άλλα θρεπτικά συστατικά όπως το ασβέστιο, η βιταμίνη D και το μαγνήσιο.

Οι καλύτερες πηγές της

Στη διατροφή η βιταμίνη Κ συναντάται στα περισσότερα λαχανικά. Εάν ακολουθείτε ένα Μεσογειακό πρότυπο διατροφής, τότε οι πιθανότητες να εμφανίσετε έλλειψη στη βιταμίνη είναι ελάχιστες. Αξίζει ακόμη να αναφερθεί πως όσο πιο σκούρο το χρώμα των πράσινων ζαρζαβατικών, τόσο καλύτερη πηγή βιταμίνης Κ είναι:

  • Σπανάκι
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Μπρόκολο
  • Μαρούλι
  • Λάχανο
  • Σπαράγγια
  • Χυμός ρόδι

Μικρή ποσότητα της βιταμίνης Κ παράγεται από το ίδιο το σώμα, και πιο συγκεκριμένα από τους ωφέλιμους προβιοτικούς μικροοργανισμούς που κατοικούν στο έντερο του ανθρώπου.

Χρήσιμες πληροφορίες για όσους λαμβάνουν αντιπηκτική αγωγή

Οι διαιτολόγοι δεν χάνουν ευκαιρία να προτείνουν την καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων λαχανικών και φρούτων. Όμως, όσοι λαμβάνουν αντιπηκτική φαρμακευτική αγωγή θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη Κ. Το κλειδί βρίσκεται στην κατανάλωση της ίδιας περίπου ποσότητας κάθε ημέρα, και όχι στον πλήρη αποκλεισμό των λαχανικών από τη διατροφή.

Κατανάλωση Λαχανικών & Φρούτων Παράλληλα με Αντιπηκτική Αγωγή

ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ ΜΕΓΙΣΤΟ

3 ΜΕΡΙΔΕΣ/ ΗΜΕΡΑ

ΜΕΓΙΣΤΟ

1 ΜΕΡΙΔΑ/ ΗΜΕΡΑ

Ντομάτες

Μπρόκολο Βρασμένα λαχανικά
Αγκινάρες Λάχανο Βρασμένο σπανάκι
Πατάτες Μαρούλι Βρασμένα σέσκουλα
Καρότα

Σπανάκι ωμό

 

 
Παντζάρια

Λαχανάκια Βρυξελλών

 
Κρεμμύδια    

Μάθετε περισσότερα για τον πολύτιμο ρόλο των μικροθρεπτικών συστατικών στο σώμα, μέσα από την διαδραστική video εφαρμογή «Το Αλφαβητάρι των Βιταμινών».

  • Ήβη Παπαϊωάννου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MS, RDΝ

    H Ήβη Παπαϊωάννου MS, RDN είναι διαιτολόγος, μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας των ΗΠΑ. Εργάζεται ως corporate dietitian στην εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής Power Health, μεταφράζοντας την επιστημονική γνώση σε «μαθήματα» ισορροπημένης διατροφής για τους καταναλωτές.