Blog

Εβδομαδιαία καταγραφή vs Nutrition Goals System

23 Μαΐου 2023
3246 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
evdomadiaia katagrafi vs nutrition goals system

Πηγή: www.canva.com

Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι διαιτολόγοι χρησιμοποιούν την εβδομαδιαία καταγραφή στην καθημερινή τους επαγγελματική δραστηριότητα, είτε για τις δια ζώσης είτε για τις online συνεδρίες.

Εβδομαδιαία Καταγραφή Τροφίμων

Συνοπτικά, αναφέρω ότι η εβδομαδιαία καταγραφή τροφίμων είναι χρήσιμη και για τον πελάτη αλλά και για εσένα:

  • Ο πελάτης μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα πως πήγε η διατροφή του καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, καθώς και αν παρέλειψε κάποιο γεύμα ή τρόφιμο. Πλέον είναι πιο συνειδητοποιημένος στο τι τρώει.
  • Εσύ μπορείς να δεις την πορεία που είχε την εβδομάδα αυτή, όπως επίσης να εντοπίσεις πιθανές δυσκολίες που ενδεχομένως να αντιμετώπισε.

Η χρησιμότητα της είναι και ο βασικός λόγος που έχουμε επενδύσει στη δημιουργία 8 διαφορετικών εβδομαδιαίων καταγραφών μέχρι σήμερα και είναι διαθέσιμες στο e-shop του medNutrition:

  gemise energeia 2

 

main eshop katagrafi mpol prwinou

 

main eshop katagrafi ligoures

 

main image katagrafis merida prwinou2

 

katagrafi salatas eshop 03

 

hmerologio katagrafis kotopoulo 2019

 

paidiki katagrafi eshop 01

 

arxaia spora front back

 

featured katagrafi nerou

 

fytiki diatrofi katagrafi

Nutrition Goals System

Το Nutrition Goals System (NGS) από την άλλη, είναι μια web based εφαρμογή που αφορά την τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς ή διαφορετικά είναι ένα σύστημα αυτοαξιολόγησης διατροφικής συμπεριφοράς. Η χρήση του NGS, φαίνεται και αυτή με την σειρά της να είναι αποτελεσματική και ωφέλιμη και ως προς τον πελάτη αλλά και για εσένα ως διαιτολόγο:

  • Ο πελάτης μπορεί να κάνει αυτοαξιολόγηση σε λιγότερο από ένα λεπτό
  • Δεν χρειάζεται να στηριχθεί πάνω σε ένα πλάνο διατροφής
  • Περιλαμβάνει απλούς (και όχι σύνθετους) κανόνες διατροφής
  • Εσύ μπορείς να το χρησιμοποιείς για να εκπαιδεύσεις τους πελάτες σου στην στοχοθεσία και αυτοπαρακολούθηση.

Σου παραθέτω ποια κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά έχουν αυτά τα δύο διατροφικά εργαλεία:

  Εβδομαδιαία καταγραφή NGS
Δυνατότητα συμπλήρωσης στόχων ✔️ ✔️
Καταγραφή κορεσμού στα γεύματα ✔️ ✔️
Καταγραφή χρόνου κατανάλωσης για τα κυρίως γεύματα ✔️ ✔️
Συμπλήρωση καταγραφής προηγούμενων ημερών λόγω παράλειψής τους ✔️ ✔️
Αξιοποίηση σε ιδιαίτερες περιστάσεις, π.χ. ημέρες των γιορτών ✔️ ✔️
Δυνατότητα διαμόρφωσης ερωτήσεων/στόχων στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά ✔️ ✔️
Εύκολη και κατανοητή διαδικασία συμπλήρωσης ✔️ ✔️
Ακριβής καταγραφή τροφίμων στα γεύματα ✔️ ✖️
Χειρόγραφη συμπλήρωση ✔️ ✖️
Ταχεία διαδικασία συμπλήρωσης ✖️ ✔️
Δυνατότητα συμπλήρωσης σε κινητό, υπολογιστή και tablet ✖️ ✔️
Δυνατότητα καθημερινής παρακολούθησης της πορείας του πελάτη ✖️ ✔️
Συμπερίληψη του τομέα «promotion» για τον διαιτολόγο (παροχή πιθανών έξτρα υπηρεσιών) ✖️ ✔️
Δυνατότητα αναλυτικής περιγραφής της κάθε ερώτησης/στόχου ✖️ ✔️
Δυνατότητα προσθήκης βίντεο περιγραφής των ερωτήσεων/στόχων ✖️ ✔️

Εδώ μπορείς να δεις την αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών αλλά και της αξιοποίησης της εφαρμογής NGS.

Ποιο Εργαλείο είναι Καλύτερο;

Το NGS, μπορεί να συμπληρωθεί σε κινητό, υπολογιστή και tablet, γεγονός που ίσως βέβαια να δυσκολέψει τους μη εξοικειωμένους με την τεχνολογία. Σε αντίθεση, η εβδομαδιαία καταγραφή συμπληρώνεται χειρόγραφα, απαιτεί, όμως, περισσότερο χρόνο.

Εδώ θα ήθελα να λάβεις υπόψη σου 2 ζητήματα:

  • Ο πελάτης είναι τελικά αυτός/η που θα αποφασίσει τι του είναι πιο εύκολο να συμπληρώνει και μην ξεχνάμε ότι η συμπλήρωση τους δεν είναι αυτοσκοπός. Ο σκοπός είναι να αλλάξει διατροφική νοοτροπία με ή χωρίς την χρήση τους.
  • Μπορεί και τα δύο εργαλεία να αξιοποιούνται ταυτόχρονα χρησιμοποιώντας τα θετικά χαρακτηριστικά και των δύο. Ή ακόμη το ένα εργαλείο να διαδέχεται το άλλο. Όταν κάποιος πελάτης σου έχει κουραστεί να καταγράφει στο χαρτί τι τρώει, μπορεί να τον κατευθύνεις στο NGS.

Συνοψίζοντας

Και τα δύο εργαλεία σου προσφέρουν μία ολοκληρωμένη εικόνα της πορείας του πελάτη σου, μπορεί να αξιοποιηθούν και τα δύο, ωστόσο ο βασικός σου στόχος θα πρέπει να είναι μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική συμβουλευτική.

Πάρης Παπαχρήστος
Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία.
 
Είναι ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο και συγγραφέας του πρώτου βιβλίου της σειράς medNutrition wellness, με τίτλο «Μύθοι και Αλήθειες στη διατροφή μας». Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις διαιτολογικές υπηρεσίες που παρέχει είτε στο Παγκράτι είτε αξιοποιώντας skype και viber σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, με χιλιάδες ανθρώπους, έχει δει τι είναι αποτελεσματικό και όχι.