786
Δελτία Τύπου

Τι μάθαμε στο 3rd Food For Success Conference 2016;

Με ιδιαίτερα μεγάλη προσέλευση υποδέχτηκε το κοινό (στελέχη επιχειρήσεων και του κλάδου εστίασης, εκπρόσωποι φορέων, επιστήμονες, εμπειρογνώμονες κ.α) το 3rd FOOD FOR SUCCESS, το οποίο διοργανώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου στην Αθήνα.

Το συνέδριο άνοιξε με τον χαιρετισμό του ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κος Μ. Μπόλαρης. Στη συνέχεια τον λόγο πήραν οι πρωταγωνιστές του κλάδου τροφίμων και ποτών οι οποίοι κατέθεσαν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με το λιανεμπόριο, την εξαγωγή προϊόντων και τεχνογνωσίας, την καινοτομία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και το μέλλον των Ελληνικών προϊόντων.

Από τις ζωντανές και εξαιρετικά εποικοδομητικές και εμπεριστατωμένες ομιλίες και συζητήσεις που ακολούθησαν αξίζει να σημειωθούν επιγραμματικά τα παρακάτω σημεία ενδιαφέροντος:

  • Η οικονομική κρίση και οι συνεχείς αλλαγές του φορολογικού συστήματος (πχ Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ΦΠΑ) αποτελούν εμπόδια στην ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής και στις νέες επενδύσεις.
  • Η ανάπτυξη στον αγροδιατροφικό τομέα μπορεί να έρθει με αλλαγή κατεύθυνσης και νοοτροπίας-παιδείας όσον αφορά τα Ελληνικά ποιοτικά προϊόντα π.χ. ελαιόλαδο.
  • Είναι απαραίτητη η δημιουργία του Ελληνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη, η διόρθωση του πτωχευτικού νόμου, η αύξηση της πρόσβασης των εταιριών στο τραπεζικό σύστημα καθώς και η αλλαγή του χρονικού περιθωρίου πίστωσης σε 30 ημέρες προκειμένου να υποστηριχθεί η παραγωγή προϊόντων.
  • Η προώθηση και η εξωστρέφεια όχι μόνο των Ελληνικών προϊόντων αλλά και της τεχνογνωσίας μπορεί να επιτευχθεί μέσω διεθνών εκθέσεων, συνεδρίων, forum, εκδόσεων, χώρων γευσιγνωσίας, θεματικών ιστοσελίδων καθώς και με την επαφή και συνεργασία με όλους τους κλάδους της εστίασης και του τροφίμου. Η ύπαρξη κατάλληλου national branding π.χ. 'invest in taste' βοηθάει στη διατήρηση της ελληνικής αγοράς σε υψηλά επίπεδα στο εξωτερικό.
  • Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές επιζητούν και αγοράζουν προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως προστιθέμενη αξία, ποιότητα, άνεση και ευκολία στην κατανάλωση, φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά συστατικά. Το 56% μάλιστα καταναλώνουν τρόφιμα και ποτά που ενισχύουν την υγεία, ενώ διαφαίνεται μια τάση προς τα premium προϊόντα και τα βιολογικά φρούτα και λαχανικά.
  • Η τήρηση του θεσμικού πλαισίου από όλους τους παραγωγούς και τις εταιρίες (πληρωμή φόρων, αποφυγή μαύρης εργασίας) σε ένα υγιές περιβάλλον αγοράς είναι σημαντικές προϋποθέσεις για την ύπαρξη υγιούς ανταγωνισμού και οικονομικής ανάπτυξης
  • Τα ελληνικά προϊόντα είναι ποιοτικά με συνέπεια η τιμή τους να είναι αντίστοιχη της ποιότητας, αλλά όχι τόσο ανταγωνιστική συγκριτικά με προϊόντα άλλων χωρών.
  • Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, η χρηματοδότηση τιμολογίων και οι πελατοκεντρικές προσφορές είναι το μέλλον στη καθημερινότητα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών.
  • Η αγορά του νερού στη χώρα μας σύντομα θα δεχτεί προσφορές από ξένους επενδυτές καθώς διαφαίνεται έντονη κινητικότητα.

Με αυτά τα συμπεράσματα έκλεισε η ημερίδα και το ραντεβού ανανεώθηκε για την επόμενη χρονιά.

  • Παναγιώτης Βαραγιάννης Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Med.Sc , PhD c

    Ο Παναγιώτης Α. Βαραγιάννης είναι Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση M.Med.Sc στην Κλινική Διατροφή ενώ σήμερα είναι Υποψήφιος Διδάκτωρ του ΓΠΑ με ερευνητικό θέμα την Παιδική Παχυσαρκία. Διατηρεί Ιδιωτικό Διαιτολογικό γραφείο στο νησί της Σαλαμίνας.

×
Μείνε ενήμερος για όλες τις εξελίξεις που σε αφορούν.

×