743
Συστάσεις Διατροφής

Διατροφικές απορίες για το καλοκαίρι

31 Ιουλίου 2017
kopela psaxnei plhrofories gia th diatrofh sto diadiktio

Photo source: www.bigstockphoto.com

Στο medNutrition μας αρέσει να εξελίσσουμε την επικοινωνία με το κοινό! Γι' αυτό και εγκαινιάσαμε την Παρασκευή 14 Ιουλίου την ενότητα βίντεο αναμετάδοσης μέσα από το facebook page μας, όπου οι διατροφικές απορίες σου, θα απαντώνται ζωντανά από έναν διαιτολόγο της ομάδας μας.

Από την επόμενη σεζόν, τα ραντεβού μας θα είναι προγραμματισμένα και πιο τακτικά με ένα διαφορετικό διατροφικό θέμα τη φορά και ένα συνάδελφο διαιτολόγο στη διάθεσή σου για να τον «βομβαρδίσεις» με ερωτήσεις. Το καλύτερο είναι, πως το βίντεο αυτό θα παραμένει στη βάση της σελίδας ώστε να έχεις πρόσβαση και αργότερα οποιαδήποτε στιγμή το θελήσεις. Αν έχασες το πρώτο live streaming, σου παραθέτω ξανά εδώ τοβίντεο ενώ από κάτω ακολουθεί μια σύντομη περιγραφή του.

Το καλοκαιρινό ντεμπούτο

Το πρώτο live streaming είχε ελεύθερο θέμα και τη συζήτηση κατευθύνατε εσείς με τις απορίες σας. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε λίγο πιο καλοκαιρινές απορίες αλλά τα θέματα που σας απασχόλησαν φάνηκαν «παντός καιρού»:

Αύξηση μεταβολισμού

Ανέφερα ότι με την ηλικία ο μεταβολισμός μειώνεται και πως το μόνο που μπορεί, πραγματικά, να σε βοηθήσει να αυξήσεις αυτές τις βασικές καύσεις σου είναι η αυξημένη μυική μάζα που έρχεται με περισσότερη σωματική δραστηριότητα.

Ρύθμιση βάρους

Αφού υπενθύμισα ότι στο τέλος της ημέρας αυτό που έχει σημασία για τη ρύθμιση του βάρους είναι η ενέργεια που έχουμε προσλάβει από φαγητά και ποτά σε συνάρτηση με την ενέργεια που έχουμε δαπανήσει από τη σωματική δραστηριότητα (ενεργειακό ισοζύγιο), σύστησα «αυτοπαρατήρηση». Δηλαδή, να αναλογιστείς ή και να γράψεις ακόμη καλύτερα, τι έχει αλλάξει σε σχέση με τα παραπάνω, το τελευταίο χρονικό διάστημα που πήρες βάρος. Εκεί μπορεί να κρύβεται το κλειδί για να λάβεις δράση. (Προσεχώς, νέα έκδοση του medNutrition wellness θα βασίζεται σε αυτή τη λογική για να σας κάνει διαιτολόγο του εαυτού σας)

Σωματική χαλάρωση και όμορφα μαλλιά, νύχια δέρμα

Για μια υγιή όψη της επιδερμίδας όπως και των μαλλιών, είναι σημαντική η καλή ενυδάτωση, κάποια αμινοξέα και συγκεκριμένες βιταμίνες όπως του συμπλέγματος Β. Αν όμως, γενικότερα δεν τρέφεσαι σωστά το πιθανότερο είναι αυτές οι βιταμίνες να καλύψουν πρώτα βασικές λειτουργίες του σώματος και συνεπώς οι ανάγκες σου να είναι αυξημένες. Όσο για τη σωματική χαλάρωση, αυτή επιδεινώνεται με την απότομη ή τη μεγάλη απώλεια βάρους ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η σωματική δραστηριότητα. Έτσι, η ισορροπημένη διατροφή και η επάρκεια θρεπτικών συστατικών είναι η απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Καφές και υπέρταση

Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση καθώς μόλις πρόσφατα δημοσιεύτηκε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των πιο πρόσφατων καλά σχεδιασμένων επιστημονικών μελετών που λέει ότι ο καφές δεν προκαλεί υπέρταση. Μάλιστα, αν είσαι υπερτασικός φαίνεται να μπορείς να καταναλώνεις όσο καφέ καταναλώνει και ένας υγιής! Αναλυτικότερα σχετικά με αυτή την έρευνα, μπορείτε να διαβάσετε εδώ https://www.mednutrition.gr/portal/ygeia/kardiaggeiaka/15412-stigmiaios-kafes-kai-stin-ypertasi

Καλύτερες ώρες για άσκηση με στόχο την καύση λίπους

Οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και αν ασκηθείς, από τη στιγμή που οι θερμίδες που καις είναι περισσότερες από αυτές που προσλαμβάνεις από το φαγητό, θα κινητοποιήσεις τις λιπο-αποθήκες σου. Είναι καλό όμως, να μην ασκείσαι νηστικός καθώς η βασική πηγή ενέργειας κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι το γλυκογόνο, ενώ μετά την άσκηση κινητοποιείται πιο πολύ το λίπος.

Ιδέες για πρωινά γεύματα, ιδίως στην άσκηση

Στην άσκηση είναι καλό να εξασφαλίσεις μια πηγή πρωτεΐνης οπωσδήποτε π.χ. ένα αυγό ή ένα γαλακτοκομικό. Ωστόσο και πάλι η βασική σου ενέργεια πρέπει να προέρχεται από μια αμυλούχα τροφή και αν συνδυάζεται με πρωτεΐνη όπως τα δημητριακά βρώμης ολικής άλεσης με έξτρα φυτική πρωτεΐνη, τότε έχεις το ιδανικό πρωινό. Δες με περισσότερη λεπτομέρεια, ποια συστατικά των τροφίμων σου προσφέρουν ενέργεια εδώ https://www.mednutrition.gr/portal/lifestyle/systaseis-diatrofis/15268-gemise-me-threptiki-energeia-to-proino-sou

Καλό καλοκαίρι, ραντεβού από Σεπτέμβρη!

Μέχρι τότε, μην ξεχνάτε να φροντίζετε όλοι τον εαυτό σας!

  • Ειρήνη Κύρα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Eιρήνη Κύρα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην παχυσαρκία και στη διαχείριση του βάρους. Τον περισσότερο επαγγελματικό της χρόνο καταλαμβάνουν οι διαιτολογικές της συνεδρίες στην περιοχή όπου μεγάλωσε, το Νέο Κόσμο, βοηθώντας εξατομικευμένα κάποιον να βελτιώσει τη διατροφή και το βάρος του.

×
×