Συνεντεύξεις

Ευσταθία Παπαδά «Η επιθυμία για έρευνα θα πρέπει να είναι τόσο ισχυρή ώστε να υπερνικήσει τις δυσκολίες»

13 Δεκεμβρίου 2017
1248 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
papada 3reuna diadaktoriko kai dyskolies

Photo source: www.bigstockphoto.com

Οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν κάποιον στην εξέλιξη της ακαδημαϊκής του πορείας μέσω ενός διδακτορικού διπλώματος είναι πολλοί. Το medNutition πήρε συνέντευξη από την Ευσταθία Παπαδά, Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, PhD cand, και έμαθε τα πάντα, από τους λόγους επιλογής της θεματολογίας, έως τη σημασία του ακαδημαϊκού ιδρύματος.

Πώς επίλεξες τον τομέα εξειδίκευσης;

Προσωπικά, επέλεξα να συνεχίσω τις σπουδές μου σε διδακτορικό επίπεδο καθώς ο τομέας της έρευνας με ενέπνευσε ήδη από τα χρόνια των προπτυχιακών μου σπουδών

Σε ό,τι αφορά τα κριτήρια επιλογής του τομέα εξειδίκευσης θα πρέπει να βασίζονται κατά κύριο λόγο στα ερευνητικά ενδιαφέροντα του υποψηφίου, καθώς πρόκειται κανείς να αφιερώσει τουλάχιστον 3 χρόνια μελέτης στο συγκεκριμένο πεδίο. Προσωπικά, επέλεξα να ασχοληθώ με την επίδραση των βιοδραστικών συστατικών των τροφίμων σε ιδιοπαθή φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου. Το συγκεκριμένο θέμα είχε ήδη αρχίσει να με ενδιαφέρει από τα προπτυχιακά μου έτη και αποτέλεσε θέμα τόσο της προπτυχιακής όσο και της μεταπτυχιακής μου διατριβής. Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας για την επιλογή του θέματος είναι τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του επιβλέποντος καθηγητή, αλλά και η εποικοδομητική συνεργασία με τον καθηγητή μέσω της μετάδοσης γνώσεων, της σωστής καθοδήγησης και της ουσιαστικής επικοινωνίας.

Ποιο ρόλο παίζει το ακαδημαϊκό ίδρυμα στην εκπόνηση της έρευνας;

Το ακαδημαϊκό ίδρυμα είναι επίσης πολύ σημαντικό κομμάτι που θα καθορίσει την επιλογή κάποιου, καθώς θα πρέπει να του παρέχει όλες τις απαραίτητες υποδομές προκειμένου να εκπονήσει τη διδακτορική του διατριβή. Το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο που επέλεξα εγώ παρέχει τις υποδομές τόσο σε εργαστηριακό επίπεδο όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Ποια είναι η εμπειρία σου από το εκπαιδευτικό μέρος;

Η διδακτορική διατριβή είναι μία ευκαιρία να αποκτήσει κανείς πολλές γνώσεις, να εκπαιδευτεί σε εργαστηριακές τεχνικές, στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, στη συγγραφή επιστημονικών άρθρων αλλά και στη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία των προπτυχιακών φοιτητών. Όλα αυτά τα εφόδια είναι απαραίτητα για τη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία είτε επιλέξει κανείς τον ακαδημαϊκό ή τον μη ακαδημαϊκό χώρο.

Κλείνοντας, η απόφαση για την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής θα πρέπει να είναι απολύτως συνειδητή. Καθώς είναι μία διαδικασία που εμπεριέχει αρκετές δυσκολίες κι εμπόδια, η επιθυμία για την έρευνα θα πρέπει να είναι τόσο ισχυρή έτσι ώστε κανείς να υπερνικήσει τις δυσκολίες.

  • Ευσταθία Παπαδά
    Ευσταθία Παπαδά Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, Ph.D.(cand)

    Η Ευσταθία Παπαδά είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή και Δημόσια Υγεία. Εργάζεται ως Εξωτερικός Συνεργάτης στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, ενώ παράλληλα είναι Υποψήφια Διδάκτορας εστιάζοντας στο κομμάτι της διατροφικής αντιμετώπισης της Ιδιοπαθούς Φλεγμονώδους Νόσου του Εντέρου.

Μείνε ενήμερος για όλες τις εξελίξεις που σε αφορούν.