Διαβάστε τις επιστολές διαμαρτυρίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, του ΠΣΔΔ και της ΕΔΔΕ προς τα Υπουργεία Υγείας και Πολιτισμού & Αθλητισμού σχετικά με την απόσυρση του Σχεδίου Νόμου «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις» και ειδικά του Άρθρου 74 παράγραφος 1 β, σχεδίου νόμου που τέθηκε σε ηλεκτρονική διαβούλευση, στη μορφή κατεπείγοντος.
Η επιστολή της Κοσμήτορας και Προέδρου της Σχολής Χαροκοπείου
Αξιότιμη και αξιότιμε Υπουργέ, αξιότιμε Γενικέ Γραμματέα Αθλητισμού,
Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να εκφράσω την διαμαρτυρία του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου για το επικείμενο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού με τίτλο «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού - Προπονητές και εκπαιδευτές - Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 74 του οποίου ορίζεται ότι «Τα ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων επιτρέπεται να παρέχουν στα μέλη τους, συμπληρωματικά, πλέον τον κυρίως παρεχόμενων υπηρεσιών σωματικής εκγύμνασης και ασκήσεις και εκμάθησης αθλημάτων (…) (β) υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας εφόσον απασχολούν διαιτολόγο - διατροφολόγο που κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213) ή πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα Σ.Ε.Φ.Α.Α ή Τ.Ε.Φ.Α.Α ελληνικού η ισοτίμου Α.Ε.I, με ειδίκευση στην αθλητική διατροφή (…)».
Οι υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας σε ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων που αναφέρονται στο Σχέδιο Νόμου παραπάνω εντάσσονται εξ ολοκλήρου στην διαδικασία της διατροφικής φροντίδας, η οποία καλύπτεται μόνο από Διαιτολόγους – Διατροφολόγους κατόχους άδειας άσκησης επαγγέλματος [δηλαδή κατόχους τίτλο σπουδών 4ετούς φοίτησης από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με γνωστικό αντικείμενο τη Διαιτολόγια – Διατροφή, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄213)].
Μεταπτυχιακοί τίτλοι ή διδακτορικά διπλώματα με ειδίκευση στην αθλητική διατροφή δεν μπορούν να καλύψουν τα όσα σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο περιλαμβάνει το ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών που οδηγεί στην απόκτηση πτυχίου Διαιτολογίας – Διατροφής σχετικά με τη διαδικασία για διατροφικής φροντίδας. Επομένως η πιθανή εφαρμογή του προαναφερθέντος Σχεδίου νόμου θέτει σημαντικά θέματα κινδύνου της Δημόσιας Υγείας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η άποκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών δεν εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα σε κανένα επάγγελμα. Το επάγγελμα του διαιτολόγου – διατροφολόγου δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση σχετικά ειδικά με την παροχή υπηρεσιών διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας σε ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων.
Συμπερασματικά, θεωρώντας ότι το προαναφερθέν άρθρο στην τρέχουσα μορφή του αντιβαίνει τόσο την ακαδημαϊκή και επιστημονική ακεραιότητα όσο και την ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διαιτολόγων – Διατροφολόγων, ζητούμε την τροποποίησή του και την πλήρη εναρμόνισή του με το π.δ. 133/2014 (Α΄213).
Η επιστολή του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων (ΠΣΔΔ) με μεγάλη του δυσφορία ανέγνωσε το προσφάτως αναρτηθέν σε δημόσια ηλεκτρονική Διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού με τίτλο «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις», όπου στο άρθρο 74 αυτού, μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι «Τα ιδιωτικά γυμναστήρια και οι ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων επιτρέπεται να παρέχουν στα μέλη τους, συμπληρωματικά, πλέον των κυρίως παρεχόμενων υπηρεσιών σωματικής εκγύμνασης και άσκησης και εκμάθησης αθλημάτων (…) (β) υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας, εφόσον απασχολούν διαιτολόγο – διατροφολόγο που κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213) ή πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα Σ.Ε.Φ.Α.Α ή Τ.Ε.Φ.Α.Α ελληνικού ή ισότιμου Α.Ε.Ι, με ειδίκευση στην αθλητική διατροφή(…)».
Η προτεινόμενη ως άνω διάταξη με την οποία δίδεται το δικαίωμα σε μη διαιτολόγους – διατροφολόγους να παράσχουν υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας στα μέλη των ιδιωτικών γυμναστήριων και των ιδιωτικών σχολών εκμάθησης αθλημάτων, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την κείμενη νομοθεσία και ειδικότερα με το Π.Δ 133/2014, το οποίο κατοχυρώνει νομοθετικά το δικαίωμα των Διαιτολόγων – Διατροφολόγων, ήτοι των αποφοίτων της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Π.Δ 133/2014, να προβαίνουν σε διαιτολογικές πράξεις στο πλαίσιο της πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης της υγείας του κοινού, μέσω της επιστημονικά ορθής διατροφικής φροντίδας, με προφανή σκοπό την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Θέτουν, μάλιστα, σε κίνδυνο τη Δημόσια υγεία, παρέχοντας το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου σε άτομα που στερούνται της βασικής εκπαίδευσης στον συγκεκριμένο τομέα!
Η άσκηση του επαγγέλματος του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου κατοχυρώνεται μετά από επαρκείς σπουδές 4ετούς φοίτησης, καθώς και οργανωμένη πρακτική άσκηση διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτεται από κανένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Η απόκτηση, δε, ενός μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών δεν εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα σε κανένα επάγγελμα.
Η κατοχή οποιουδήποτε μεταπτυχιακού τίτλου δεν κατοχυρώνει την κατ’ επάγγελμα ή την ειδίκευση στη διατροφική υποστήριξη ασθενών/ πολιτών. Γι΄αυτό θεσπίστηκε το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213), για να προστατεύσει και να θωρακίσει την υγεία των πολιτών -μέσω της επιστημονικής ειδίκευσης των διαιτολόγων, αλλά και να κατοχυρώσει επαγγελματικά τους πολυάριθμους πλέον διαιτολόγους-διατροφολόγους της χώρας μας.
Οι εν λόγω σχεδιαζόμενες αλλαγές είναι πέρα και πάνω από κάθε λογική, απότοκες των μνημονίων, οι οποίες μετά βεβαιότητας, αν δεν αποτελούν συνέπεια προχειρότητας, έρχονται με σκοπό να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα επιχειρηματικά και μη συμφέροντα. Απόδειξη δε της καταφανούς απαξίας του επαγγέλματος του Διαιτολόγου – Διατροφολόγου αποτελεί και το γεγονός ότι μια τέτοια διάταξη που ευτελίζει ευθέως τα νομοθετικά κατοχυρωμένα δικαιώματα μας, τίθεται σε διαβούλευση με την μορφή του κατεπείγοντος, με προφανή σκοπό να περιορίσει την συντεταγμένη και ορθολογική απόκρουση των ανωτέρω αλλαγών.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων καταδικάζει την ανωτέρω νομοθετική πρωτοβουλία και ζητά ΑΜΕΣΑ την ΑΠΟΣΥΡΣΗ του άρθρου 74 παράγραφος 1 β του ως άνω Σχεδίου Νόμου, το οποίο υποβαθμίζει ευθέως το επάγγελμα του Διαιτολόγου – Διατροφολόγου και θέτει σε κίνδυνο την υγεία του κοινού.
Ο ΠΣΔΔ καλεί το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας να προστατεύσει την Δημόσια Υγεία και να συμβάλλει στην απόσυρση άμεσα, του άρθρου 74 παράγραφος 1 β του Σχεδίου Νόμου.
Ο ΠΣΔΔ, επίσης, προτείνει την κάτωθι διόρθωση/ αντικατάσταση:
“..(β) υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας, εφόσον απασχολούν διαιτολόγο – διατροφολόγο που κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213)”.
Η Διοίκηση του ΠΣΔΔ θα συνέλθει εκτάκτως την Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2018 με σκοπό την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων, ώστε να αποτραπεί η ψήφιση της συγκεκριμένης διάταξης και καλεί τους διαιτολόγους-διατροφολόγους με άδεια άσκησης επαγγέλματος, μαζικά και αποφασιστικά να συμμετάσχουν στην ηλεκτρονική διαβούλευση στο λινκ: http://www.opengov.gr/cultureathl/?p=7001.
Η επιστολή της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδας
Αξιότιμοι κοι Υπουργοί
H Ένωση Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδας (Ε.Δ.Δ.Ε.) ιδρύθηκε το 2009 και αποτελεί το μοναδικό φορέα ισότιμης εκπροσώπησης όλων των επαγγελματιών Διαιτολόγων Διατροφολόγων τριτοβάθμιας εκπαίδευσής στην Ελλάδα. Τα 1284 μέλη της είναι ενταγμένα σε περιφερειακά τμήματα τα οποία καλύπτουν όλα τις διοικητικές περιφέρειες της Ελλάδας.
Στόχος της ΕΔΔΕ είναι η προαγωγή της δημόσιας υγείας, η ενημέρωση και η προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και η διασφάλιση της εύρυθμης προσφοράς διαιτολογικών υπηρεσιών.
Από το 2009 η ΕΔΔΕ έχει πραγματοποιήσει σειρά παρεμβάσεων για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των διαιτολόγων αλλά και την εν γένει θωράκιση της δημόσιας υγείας από την διενέργεια διαιτολογικών πράξεων από μη διαιτολόγους – διατροφολόγους, χωρίς δηλαδή εχέγγυα πλήρους και τετραετούς εξειδίκευσης.
Με τα Π.Δ. 78/1989 (ΦΕΚ Α΄36 07-02-1989) και 311/1997 (ΦΕΚ Α΄221/29-10-1997) καθορίστηκαν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των τμημάτων Διατροφής της Σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής των ΑΤΕΙ και του τμήματος Διαιτολογίας του Χαροκόπειου ΑΕΙ αντίστοιχα. Με βάση τις ανωτέρω ρυθμίσεις και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των ανωτέρω τμημάτων, εκδόθηκε (κατ’ εξουσιοδότηση του αρ.52 § 4 του ν.2519/1997), το ΠΔ 133/2014 (ΦΕΚ Α΄213 01-10-2014), με το οποίο θεσπίστηκε συγκεκριμένο πλαίσιο για την άσκηση του επαγγέλματος του Διαιτολόγου –Διατροφολόγου και ορίστηκε ότι το επάγγελμα ασκείται αποκλειστικά από του πτυχιούχους των Τμημάτων των ανωτέρω ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Προβλέφθηκε επιπλέον η λήψη Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος ως τυπική προϋπόθεση για τη νόμιμη άσκησή του, με προφανείς θετικές επιδράσεις στη δημόσια υγεία, αποκλείοντας έτσι πρόσωπα που ασκούν παράνομα διαιτολογικές πράξεις χωρίς τις νόμιμες προϋποθέσεις.
Ως εκ τούτου οι διαιτολογικές πράξεις όπως αυτές περιγράφονται στο ανωτέρω θεσμικό πλαίσιο, μεταξύ των οποίων είναι και η κατάρτιση διαιτολογίων, μπορούν να ασκούνται αποκλειστικά από κατόχους νόμιμης άδειας άσκησης επαγγέλματος αποφοίτους ΑΕΙ – ΑΤΕΙ, υπό τις προϋποθέσεις και τους όρους του νόμου, υποκείμενοι πάντοτε στον έλεγχο των αρμοδίων κρατικών οργάνων (Περιφέρεια κ.λ.π)
Εξάλλου σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 3215/1998 (ΦΕΚ Β' 655/30.6.1998) απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας (Προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας Μονάδων αδυνατίσματος και διαιτολογικών Μονάδων.), τίθενται οι όροι και οι προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας των διαιτολογικών μονάδων αλλά και των αυτοτελών διαιτολογικών γραφείων.
Δυστυχώς το άρθρο 74 του υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις», αποτελεί μια κακή επανάληψη των νομικών ακροβασιών του παλαιότερου νομικού πλαισίου, με σημαντικές αντιφάσεις αλλά και αντικρουόμενες (ξανά) με την ισχύουσα νομοθεσία διατάξεις. Και σε αυτό, όπως τότε, επιχειρείται
Η εκχώρηση επαγγελματικών δικαιωμάτων επαγγελμάτων Υγείας σε πτυχιούχους που καμία σχέση με τα επαγγέλματα Υγείας δεν έχουν. Για κάτι τέτοιο αρμόδιο είναι ΜΟΝΟ το Υπ. Παιδείας.
Η αλλοίωση της φυσιογνωμίας των Γυμναστηρίων και την μετατροπή τους από χώρους άθλησης, σε χώρους παροχής πρωτοβάθμιας περίθαλψης.
Η παράνομη εξουσιοδότηση ανειδίκευτου και μη επιστημονικά κατηρτισμένου προσωπικού να προβαίνει σε πράξεις Διαιτολογίας θέτοντας έτσι σε άμεσο κίνδυνο την υγεία των πολιτών.
Η διαμόρφωση όρων αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των ελεύθερων επαγγελματιών Διαιτολόγων Διατροφολόγων.
Αλλά το σημαντικότερο τίθεται σε νέο και μεγαλύτερο κίνδυνο η ίδια η Δημόσια Υγεία.
Ειδικότερα:
Πρώτον στην παράγραφο 1 εδάφιο β του άρθρου 74 «Πρόσθετες υπηρεσίες – συστέγαση» προβλέπεται ότι «1.Τα ιδιωτικά γυμναστήρια και οι ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων επιτρέπεται να παρέχουν στα μέλη τους, συμπληρωματικά, πλέον των κυρίως παρεχόμενων υπηρεσιών σωματικής εκγύμνασης και άσκησης και εκμάθησης αθλημάτων του άρθρου 53……..(β) υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας, εφόσον απασχολούν διαιτολόγο – διατροφολόγο που κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213) ή πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα Σ.Ε.Φ.Α.Α ή Τ.Ε.Φ.Α.Α ελληνικού ή ισότιμου Α.Ε.Ι, με ειδίκευση στην αθλητική διατροφή,»
Είναι απορίας άξιον πως οι συντάκτες του άρθρου ενώ αναφέρουν ως προϋπόθεση για τον Διαιτολόγο Διατροφολόγο την ύπαρξη Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος που προκύπτει από το ΠΔ 133/2014, στη συνέχεια την καθιστούν αμέσως ισότιμη , με βασικό πτυχίο ή μεταπτυχιακό τίτλο στην Αθλητική Διατροφή. Είναι δεδομένο ότι κανένας μεταπτυχιακός τίτλος δεν μπορεί να αποδώσει κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Πόσο δε περισσότερο βασικά πτυχία που δεν αναφέρονται στο ΠΔ 133/2014. Με την ανωτέρω διάταξη θα δημιουργηθεί το νομικό παράδοξο, ενώ κάποιος κάτοχος βασικού πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου στην Αθλητική Διατροφή, θα απαγορεύεται να ασκεί διαιτολογικές πράξεις ιδιωτικώς, τούτο δε να επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση εντός των γυμναστηρίων (!!!). Πόσο δε περισσότερο όταν:
Η υπάρχουσα νομοθεσία κάνει σαφή διάκριση ανάμεσα στο ρόλο του Διαιτολόγου Διατροφολόγου και άλλων ειδικοτήτων στο θέμα παροχής Διαιτολογικών υπηρεσιών, όπως προκύπτει από το νόμο3215/3-6-98 (ΦΕΚ 655 τ. Β /30-6-98) άρθρο 1 και άρθρο 6 παράγραφος 1.
Υπάρχουν αμετάκλητες καταδικαστικές αποφάσεις του Πταισματοδικείου Αθηνών κατά πτυχιούχων άλλων ειδικοτήτων με μεταπτυχιακούς τίτλους στην αθλητική διατροφή για παραβίαση του άρθρου 414 του Π.Κ. για παράνομη άσκηση επαγγέλματος (σας επισυνάπτουμε μερικές από αυτές ανωνυμοποιημένες). Οι ισχυρισμοί περί κατοχή τίτλων απορρίπτονται από τα δικαστήρια της ουσίας, λόγω της έλλειψης της τυπικής προϋπόθεσης της Βεβαίωσης Άσκησης Επαγγέλματος.
Στο αμέσως επόμενο εδάφιο 2 του υπό διαβούλευση άρθρου αναφορικά με τις υπηρεσίες μάλαξης (μασάζ), φυσιοθεραπείας ή κινησιοθεραπείας, αυτές αποδίδονται αποκλειστικά σε φυσικοθεραπευτές που κατέχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (εδώ οι ισχύουσες διατάξεις είναι πιο ισχυρές από τις διατάξεις που αφορούν τους Διαιτολόγους Διατροφολόγους;)
Απουσιάζει παντελώς οποιαδήποτε επιπλέον προϋπόθεση λειτουργίας διαιτολογικού γραφείου σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 3215/1998 (ΦΕΚ Β' 655/30.6.1998) απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας (Προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας Μονάδων αδυνατίσματος και διαιτολογικών Μονάδων.), ήτοι ύπαρξη ζυγού, ηλεκτρονικού υπολογιστή κ.λ.π.
Θα πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά σε παραπέρα όρους και προϋποθέσεις για την παροχή υπηρεσιών διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας. Σε αντίθεση με την υ.α. 3215/3-6-98 (ΦΕΚ 655 τ. Β /30-6-98) και τροποποιήσεις της όπου μαζί με την προϋπόθεση ύπαρξης Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Διαιτολόγου Διατροφολόγου συνυπάρχουν ένα πλήθος άλλων τεχνικών προϋποθέσεων που εξασφαλίζουν σε ένα ελάχιστο βαθμό, όρους ορθής και ασφαλούς παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες με σκοπό την διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας.
Δεύτερον θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε τον σοβαρό προβληματισμό μας για το περιεχόμενο της παραγράφου 2 του υπό διαβούλευση άρθρου 74 όπου αναφέρεται ότι :
”Τα ιδιωτικά γυμναστήρια και οι ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων επιτρέπεται να εγκαθιστούν, για χρήση από τα μέλη τους, μηχανήματα αυτόματης παρασκευής – πώλησης τροφίμων και ποτών, καθώς και να πωλούν στα μέλη τους τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά, ύστερα από γνωστοποίηση σύμφωνα με τα άρθρα 10 και 12 της υπ’ αριθ. 16228/17-05-2017 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β΄ 1723) και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.”
Δυστυχώς σε αυτή την κατηγορία των τυποποιημένων τροφίμων και ποτών περιέχονται και προϊόντα υποκατάστατα γεύματος τα οποία διακινούνται μέσω εταιριών με Πολυεπίπεδου Μάρκετινγκ/Δικτυακού Μάρκετινγκ. Η προώθηση και σύσταση προς τους καταναλωτές γίνεται σχεδόν αποκλειστικά από μη ειδικευμένους προωθητές. Αξίζει να τονίσουμε εδώ ότι στη παγκόσμια βιβλιογραφία υπάρχουν αναφορές για σημαντικές βλάβες στη υγεία καταναλωτών που χρησιμοποίησαν προϊόντα που διακινούνται ΚΑΙ στην Ελληνική αγορά με την ιδιότητα του τυποποιημένου τροφίμου / ποτού/ ροφήματος.
Όλα τα παραπάνω δεν ρυθμίζουν τους κανόνες λειτουργίας των Γυμναστηρίων και ιδιωτικών σχολών εκμάθησης αθλημάτων αλλά διαλύουν κάθε έννοια ελέγχου και νομιμότητας σε ότι αφορά υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας. Παραδίδουν την υγεία των πολιτών στα χέρια επιχειρηματιών και εγκαταλείπουν στην τύχη τους όλους τους καταναλωτές χωρίς καμία απολύτως προστασία.
Κατόπιν όλων αυτών ζητάμε
Την τροποποίηση του εδάφιου β της παραγράφου 1 του άρθρου 74 από “(β) υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας, εφόσον απασχολούν διαιτολόγο – διατροφολόγο που κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213) ή πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα Σ.Ε.Φ.Α.Α ή Τ.Ε.Φ.Α.Α ελληνικού ή ισότιμου Α.Ε.Ι, με ειδίκευση στην αθλητική διατροφή,”
σε
“(β) υπηρεσίες διατροφικής υποστήριξης και διαιτολογίας, εφόσον απασχολούν διαιτολόγο – διατροφολόγο που κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, σύμφωνα με το π.δ. 133/2014 (Α΄ 213) και με τις προϋποθέσεις της υπ’αριθμόν 3215/1998 (ΦΕΚ Β' 655/30.6.1998) απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας (Προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας Μονάδων αδυνατίσματος και διαιτολογικών Μονάδων.),”
Και
Την τροποποίηση της παραγράφου 2 του αρ. 74 από
”Τα ιδιωτικά γυμναστήρια και οι ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων επιτρέπεται να εγκαθιστούν, για χρήση από τα μέλη τους, μηχανήματα αυτόματης παρασκευής – πώλησης τροφίμων και ποτών, καθώς και να πωλούν στα μέλη τους τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά, ύστερα από γνωστοποίηση σύμφωνα με τα άρθρα 10 και 12 της υπ’ αριθ. 16228/17-05-2017 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β΄ 1723) και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.”
σε
”Τα ιδιωτικά γυμναστήρια και οι ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων επιτρέπεται να εγκαθιστούν, για χρήση από τα μέλη τους, μηχανήματα αυτόματης παρασκευής – πώλησης τροφίμων και ποτών, καθώς και να πωλούν στα μέλη τους τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά, που δεν αφορούν την διαχείριση ή την σύσταση του σωματικού βάρους, ύστερα από γνωστοποίηση σύμφωνα με τα άρθρα 10 και 12 της υπ’ αριθ. 16228/17-05-2017 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β΄ 1723) και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.”
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.