Blog

Μήπως η διαρρύθμιση του διαιτολογικού σας γραφείου επηρεάζει τον πελάτη;

της Ευαγγελίας Λουκίδου
19 Ιανουαρίου 2017
13344 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
xwros  epaggelmatikou grafeiou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Αν και πολλοί θεωρούν ότι είναι η ποιότητα της υπηρεσίας που «μετράει» και όχι το περιβάλλον μέσα στο οποίο δίνεται, ωστόσο η διαρρύθμιση του διαιτολογικού γραφείου αποτελεί την πρώτη εικόνα που λαμβάνει ο πελάτης και ως εκ τούτου επηρεάζεται από αυτήν.

Φανταστείτε πως εσείς οι ίδιοι θα νιώθατε, αν το γραφείο ενός επαγγελματία που σας έχουν συστήσει με τα καλύτερα λόγια, ήταν ένας χώρος ακατάστατος, πρόχειρος, πολύ αυστηρός ή πολύ χαλαρός. Ποια γνώμη θα σχηματίζατε για αυτόν τον επαγγελματία; Θα θέλατε να ξαναβρεθείτε στο γραφείο του; Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, ότι ο χώρος είναι τόσο σημαντικός όσο και οι άνθρωποι που εργάζονται σε αυτόν.

Πώς επηρεάζει ο χώρος τον πελάτη;

Έρευνες για τη σημασία του φυσικού περιβάλλοντος στην ανθρώπινη ψυχολογία, έχουν δείξει ότι επηρεάζει το συναίσθημα, τη συμπεριφορά, αλλά και το αίσθημα ευεξίας–wellbeing. Για παράδειγμα, ένας υπερφορτωμένος χώρος, είναι πιθανό να προκαλέσει στρες ή επιθετικότητα. Μιλώντας, ειδικότερα, για θεραπευτικούς χώρους, ο σχεδιασμός και η οργάνωση τους επιδρούν στο κατά πόσο ο πελάτης θα σας εμπιστευθεί αλλά και σε ολόκληρη την θεραπευτική διαδικασία.

Κάθε πελάτης έρχεται στο γραφείο σας με κάποιες προσδοκίες ή φόβους. Μπορεί να έχει ήδη προσπαθήσει, ανεπιτυχώς, να χάσει κάποια κιλά ή μπορεί να έχει πάρει τώρα την απόφαση της αλλαγής ή να χρειάζεται κάποια εξειδικευμένη υπηρεσία. Ήδη ξεκινά με άγχος για το καινούργιο, για τις ικανότητες του να τα καταφέρει, για το αν εσείς θα ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις του.

Στη διάρκεια παραμονής του στο χώρο σας, επεξεργάζεται αυτές τις σκέψεις. Και είναι σημαντικό το περιβάλλον να τον βοηθήσει να μειώσει αυτές τις εύλογες ανησυχίες.

Στοιχεία του γραφείου σας στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή είναι:

  • Καθαρός και τακτοποιημένος χώρος
  • Χρώματα: συνήθως οι απαλές αποχρώσεις δημιουργούν αίσθημα ηρεμίας
  • Θερμοκρασία
  • Φωτισμός
  • Ηχομόνωση: σημαντικό είναι να διασφαλίζεται η ιδιωτικότητα του κάθε πελάτη, αλλά και να περιορίζονται οι εξωτερικές παρεμβολές.
  • Καθίσματα: να είναι άνετα, μαλακά
  • Σημεία όπως τουαλέτα, μηχάνημα νερού κλπ. Πρέπει να είναι άμεσα ορατά και εύκολα προσβάσιμα.

Τι άλλο να προσέξετε;

Μιλώντας για διαρρύθμιση όμως, δεν εννοούμε μόνο τον σχεδιασμό του χώρου, αλλά και την χρήση συμβόλων, όπως πτυχία, γραφείο, βιβλιοθήκη και έργα τέχνης. Η ύπαρξη αυτών των συμβολικών αντικειμένων είναι σημαντική, γιατί παρατηρώντας τα, ο πελάτης βγάζει ένα συμπέρασμα για εσάς, σας αποδίδει, εκ των προτέρων, κάποια χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα, επικοινωνείτε άμεσα τη πιθανή εξειδίκευση σας σε μια συγκεκριμένη ομάδα στόχο, όπως για παράδειγμα παιδιά ή ασθενείς με προβλήματα υγείας που σχετίζονται με το σωματικό βάρος; Μήπως μια «βαριά» βιβλιοθήκη δίνει την εντύπωση ότι είστε αυστηροί ή λιγότερο προσανατολισμένοι στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση;

Σκεφτείτε σαν πελάτης όταν οργανώνετε το γραφείο σας. Καθίστε στη θέση του πελάτη και περιεργαστείτε τον χώρο. Τι βλέπει, παίρνει τις πληροφορίες που θέλετε να δώσετε; Είναι άνετος; Μη ξεχνάτε βέβαια, ότι το γραφείο σας πρέπει να αντανακλά την προσωπικότητα και τον τρόπο εργασίας σας και ότι τελικά, ένας επαγγελματικός χώρος θα πρέπει να συνδυάζει, όσο το δυνατό, τις ανάγκες και την αισθητική τόσο του επαγγελματία όσο και του πελάτη. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Dellinger, B. (2010). Healing environments. In C. McCullough (Ed.). Evidence-based design for healthcare facilities. Indianapolis, IN: Sigma Theta Tau International.

Pearson, M., & Wilson, H. (2012). Soothing spaces and healing places: Is there an ideal counselling room design? Psychotherapy in Australia, 18(3), 46 – 53.

Pressly, P. K., & Heesacker, M. (2001). The physical environment and counseling: A review of theory and research. Journal of Counseling and Development, 79(2), 148 – 160.

Ευαγγελία Λουκίδου
Ευαγγελία Λουκίδου Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια, PhD