Blog

Ανοίγω διαιτολογικό γραφείο. Είναι το franchise η λύση;

02 Δεκεμβρίου 2015
19557 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
andras se grafeio

Photo source: www.shutterstock.com

Με τη παρουσία μου όλα τα χρόνια στο χώρο της διατροφής, αλλά και τη δημιουργία μιας κοινότητας συναδέλφων με και χωρίς διαιτολογικό γραφείο, έχω διαμορφώσει την άποψη ότι μόνος του, ένας συνάδελφος μπορεί να πετύχει σίγουρα λιγότερα, απ΄ότι μέσα σε μια ομάδα. Ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια, απέφυγα να δημιουργήσω franchise για διαιτολογικά γραφεία και ο λόγος είναι ότι δεν πιστεύω σε αυτό!


Διαβάστε επίσης: Marketing στο Διαιτολογικό Γραφείο [Δωρεάν EBOOK]


Θα ήθελα όμως, να τεκμηριώσω αυτό που αναφέρω:

  • Στα πλαίσια διεθνών στατιστικών δεδομένων του 2015 για τις επιχειρήσεις franchise ο γενικότερος τομέας των υπηρεσιών γνώρισε μια άνθιση μόλις 0.6-1.5%. Όταν σε αυτό το ποσοστό περιλαμβάνονται άλλοι 7 τομείς εκτός από τις υπηρεσίες υγείας, προβληματίζομαι τι πρόβλεψη εξέλιξης μπορεί να υπάρχει στον τομέα των διαιτολογικών υπηρεσιών συγκεκριμένα, με την έννοια μάλιστα του διαιτολογικού γραφείου που στην Ελλάδα γνωρίζουμε, που παρεπιπτόντως όσο και να έψαξα- δεν υφίστανται στο εξωτερικό!!!
  • Η ανάπτυξη των αλυσίδων franchise στην Ελλάδα και στο χώρο της διατροφής εκτιμώ δεν ήταν ανοδική ως προς το άνοιγμα διαιτολογικών γραφείων, ακόμη και την περίοδο εκτός οικονομικής κρίσης. Υπήρχαν αποχωρήσεις συναδέλφων που διατηρούσαν διαιτολογικά γραφεία, ακόμη και κλείσιμο επιχειρήσεων.
  • Η προβολή των συναδέλφων από την επαρχία, δεν είναι εφικτό να ισοδυναμεί με εκείνη των συναδέλφων της Αθήνας.
  • Η παροχή διαιτολογικής υπηρεσίας είναι παραϊατρικής φύσης, πράγμα που σημαίνει για έναν ενδιαφερόμενο, ότι το θέμα της υγείας του, θα λύσει ο ίδιος ο θεραπευτής και όχι ένα brand
  • Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ένα brand διαιτολογικών γραφείων που να είναι τόσο αναγνωρίσιμο σε πανελλήνιο επίπεδο. Και για να αποφύγω οποιαδήποτε παρεξήγηση, χρησιμοποιώ εμένα ως παράδειγμα. Το medNutrition είναι γνωστό ως portal και όχι ως δίκτυο συνεργαζόμενων διαιτολογικών γραφείων, την ίδια στιγμή τα Holmes, τα MAX PERRY, είναι γνωστά για τα γυμναστήρια και καταστήματα που διαθέτουν αντίστοιχα. Ακόμη και έτσι να ήταν, να υπήρχε δηλαδή ένα brand διαιτολογικών γραφείων τόσο αναγνωρίσιμο, η επιλογή μιας υπηρεσίας υγείας από έναν ασθενή όπως έδειξαν βρετανικά δεδομένα, συνεχίζει να επηρεάζεται πρωτίστως από την προσωπική του εμπειρία (41%), δευτερευόντως από την παραπομπή του ιατρού (36%) και τρίτον και με διαφορά από την σύσταση φίλων και γνωστών (8%).
  • Το design σε ένα γραφείο ή σε ένα λογότυπο, ίσως να σας κοστίσουν λιγότερο, αν απευθυνθείτε σε ένα ειδικό.

Στη θέση σας, πριν σκεφτώ να εντάξω το γραφείο μου σε ένα franchise, θα σκεφτόμουν:

  1. Είναι σημαντικό να έχω επενδυτική προσέγγιση, ωστόσο ένα συμφωνητικό που θα με δεσμεύει χρόνια, τελικά θα μου αποφέρει πίσω χρήματα; Και αν ναι πόσα;
  2. Μήπως αν δεν αισθάνομαι έτοιμος να ανοίξω γραφείο, καλύτερα να περιμένω μέχρι να το αισθανθώ; Γιατί μια λάθος κίνηση, μπορεί να με φέρει χρόνια πίσω.
  3. Μήπως είναι καλύτερα να συμβουλευτώ συναδέλφους που εμπιστεύομαι και έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από εμένα στο χώρο και να αρχίσω να στήνω τη στρατηγική μου;
  4. Το να είμαι καλός διαιτολόγος δεν σημαίνει ότι μπορώ και να διοικήσω καλά μια ατομική επιχείρηση όπως είναι το διαιτολογικό γραφείο. Μήπως λοιπόν είναι καλύτερα να αποτανθώ σε ένα σύμβουλο μικρομεσαίων επιχειρήσεων, για να μου δώσει τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές; Μια συμβουλευτική σε marketing και management διαιτολογικού γραφείου, ώστε να ξεκινήσω με σταθερά βήματα;

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, θα ήθελα να αναφέρω ότι το franchise δεν προσφέρει μόνο επικοινωνία, προσφέρει και οργάνωση, σεμινάρια – εκπαίδευση για την βελτιστοποίηση της παρεχόμενης υπηρεσίας, δίνοντας ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, στην αγορά. Συμβαίνει αυτό όμως;

Αυτό το άρθρο προορίζεται περισσότερο στους νέους συναδέλφους, που θέλουν να κάνουν τις επαγγελματικές τους κινήσεις, ωστόσο τα πρώτα βήματα... είναι και τα πιο σημαντικά!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ADP National Franchise Report 2015, available at http://www.adpemploymentreport.com/2015/February/NFR/NFR-February-2015.aspx

IHS Economics, International Franchise Association, Franchise Business Economic Outlook 2015, available at http://emarket.franchise.org/FranchiseBizOutlook2015.pdf

Dixon A. et al – The King's Fund, Patient's choice; how patient choose and providers respond, United Kingdom, Hobbs The Printers Limited 2010

Πάρης Παπαχρήστος
Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία.
 
Είναι ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο και συγγραφέας του πρώτου βιβλίου της σειράς medNutrition wellness, με τίτλο «Μύθοι και Αλήθειες στη διατροφή μας». Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις διαιτολογικές υπηρεσίες που παρέχει είτε στο Παγκράτι είτε αξιοποιώντας skype και viber σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, με χιλιάδες ανθρώπους, έχει δει τι είναι αποτελεσματικό και όχι.