Επιστημονικά Νέα

Νερό καρύδας: βοηθάει στην αθλητική απόδοση;

14 Δεκεμβρίου 2017
1926 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
nero karydas kai athlitikh apodash

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το νερό καρύδας ακούγεται το τελευταίο διάστημα σαν ένα από τα πιο επικρατή ροφήματα στο χώρο της άσκησης. Με σύσταση παρόμοια με αυτή των αθλητικών ποτών του εμπορίου και μελέτες που το αναδεικνύουν ως ιδανικό ρόφημα ενυδάτωσης πριν και μετά την άσκηση, η δημοτικότητα του αυξάνεται.

Πώς σχεδιάστηκε η μελέτη;

Στην παρούσα μελέτη, λοιπόν, θα δούμε την επίδραση του νερού καρύδας κατά τη διάρκεια της άσκησης.

10 ερασιτέχνες αθλητές υποβλήθηκαν σε άσκηση υπομέγιστης έντασης (ποδηλασία) για 60 λεπτά (30 λεπτά χαμηλή ένταση και 30 λεπτά μέτρια), η οποία ακολουθήθηκε από δοκιμασία 10 χιλιόμετρων. Τους δόθηκε 250 ml νερό ή νερό καρύδας στο διάστημα 10-15 min 25-30 min, 40-45 min και ελεύθερη κατανάλωση από τα 55 min και μετά.

Μετρήθηκαν η μάζα σώματος, η ωσμωτικότητα των ούρων, η υποκειμενική εξάντληση, το γαλακτικό οξύ, ο καρδιακός παλμός, η γλυκόζη αίματος, καθώς και τα συμπτώματα ναυτίας.

Τι έδειξαν τα ευρήματα;

Καμία διαφορά δεν βρέθηκε στο χρόνο εξάντλησης, την ενυδάτωση, την απόδοσή ή την παραγωγή γαλακτικού οξέος μεταξύ των δύο ομάδων. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι πως καταναλώθηκε σημαντικά λιγότερο νερό καρύδας σε σχέση με κανονικό νερό.

Στην ακόλουθη εικόνα, μπορείτε να δείτε και την αντίληψη των συμμετεχόντων, σχετικά με την κατανάλωση των δύο υγρών, όσον αφορά τη δίψα, τη γλυκύτητα, το αίσθημα ναυτίας, πληρότητας.

 

nero karydas voithaei stin athlitiki apodosi inside

 

Ποια είναι τα συμπεράσματα για την αθλητική απόδοση;

Συνεπώς το νερό καρύδας δε φαίνεται να έχει κάποιο σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με το κανονικό νερό στην αθλητική απόδοση. Παρότι πρόκειται για άσκηση με μειωμένη διάρκεια -συνήθως η χρήση αθλητικών ποτών συστήνεται από 90 λεπτά άσκησης και πάνω- πιθανώς η γεύση του να παίζει κάποιο ρόλο, καθώς προτιμάται συνήθως από λαούς σε τροπικές χώρες, ενώ στους υπόλοιπους μας είναι λιγότερο οικείο.

Ως προς τη σύσταση του, τέλος, το νερό καρύδας έχει μικρή περιεκτικότητα σε νάτριο και μεγάλη περιεκτικότητα σε κάλιο, τη στιγμή που η περιεκτικότητα σε νάτριο κάνει ένα αθλητικό ποτό ιδανικό για ενυδάτωση, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Peart DJ, Hensby A, Shaw MP. Coconut Water Does Not Improve Markers of Hydration During Sub-maximal Exercise and Performance in a Subsequent Time Trial Compared with Water Alone. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2017 Jun;27(3):279-284.

  • Μαρκέλλα Συμεοπούλου
    Μαρκέλλα Συμεοπούλου Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Μαρκέλλα Συμεοπούλου είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή ειδίκευση (M.Sc-MedSci) στην Παχυσαρκία και Διαχείριση Βάρους. Εργάζεται στην Πάτρα στο Διαιτολογικό γραφείο- Διατροφικό εργαστήρι Ευτροφία.

Μείνε ενήμερος για όλες τις εξελίξεις που σε αφορούν.